کد خبر: ۴۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
فرمانده انتظامي استان فارس خبر داد:

کشف 2/5 تن مواد مخدر در فارس/افزایش 30 درصدی کشفیات

قاچاقچيان دستگير شده در اين عمليات‌ها 24 نفر بودند كه طي 6 مرحله شناسايي و دستگير شده‌اند. يكي از اين قاچاقچيان نیز زماني كه در حين تعقيب و گريز به آخر خط می رسد و محاصره می شود، يك‌ دستگاه اتومبيل پرادو را با مواد مخدري كه در آن بوده، در محدوده شهرستان فيروزآباد به آتش كشيد و فرار کرد اما در نهايت دستگير شد.

به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامي استان فارس در نشست خبری صبح امروز خبر داد: با تلاش بی دریغ پليس مبارزه با مواد مخدر فارس جهت انجام 6 عمليات جداگانه، بالغ بر 2 هزار و 500 كيلوگرم مواد مخدر در فارس كشف شد.

سردار سرتيپ، سيروس سجاديان تصریح کرد: اين حجم از مواد مخدر با شناسایی و انهدام 4 باند قاچاق مواد مخدر در سطح فارس، كشف و ضبط شده است.

سجاديان خاطرنشان کرد: تحركات قاچاقچيان در مرزهاي شرق و جنوب شرقي استان فارس افزايش محسوسي داشته است.

وی اعلام کرد: قاچاقچيان دستگير شده در اين عمليات‌ها 24 نفر بودند كه طي 6 مرحله شناسايي و دستگير شده‌اند. يكي از اين قاچاقچيان نیز زماني كه در حين تعقيب و گريز به آخر خط می رسد و محاصره می شود، يك‌ دستگاه اتومبيل پرادو را با مواد مخدري كه در آن بوده، در محدوده شهرستان فيروزآباد به آتش كشيد و فرار کرد اما در نهايت دستگير شد.

سجاديان در ادامه از كشف 2 قبضه سلاح به همراه 270 تيرفشنگ و 9 تيغه خشاب، 15 دستگاه خودرو و 20 دستگاه تلفن همراه از قاچاقچيان مذکور خبرداد و گفت: ارزش ريالي مواد مخدر مكشوفه كه از نوع ترياك بوده، بالغ بر 40 ميليارد ريال برآورد شده است.

وي با اشاره به اینکه دستگيرشدگان داراي سوءسابقه هستند اعلام کرد: ميانگين سني قاچاقچيان 22 تا 33 سال است و اين افراد اهل استان‌هاي فارس، كرمان و هرمزگان هستند.

فرمانده انتظامي فارس تصريح كرد: حجم مواد مخدر مكشوفه در سال‌جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر 30 درصد افزايش را نشان مي‌دهد كه به یاری خدا اين روند تا پايان سال ادامه خواهد داشت.

سجاديان يادآور شد: بخش عمده‌اي از مواد مخدر مكشوفه در مرز فارس و استان‌هاي جنوبي بين بندرلنگه و فارس و مابقي نيز در مسيرهاي داراب، لار، فيروزآباد و مناطق جنوب شرقي استان، كشف و ضبط شده است. حوزه فعالیت باندهای دستگیرشده از سیستان و بلوچستان شروع شده و وارد کرمان و هرمزگان شدند هدف آنها توزیع بخشی از این مواد در فارس و انتقال مابقی آن به کرمانشاه بوده است.

رئيس پليس فارس علت افزايش تحركات قاچاقچيان در مرزهاي مذکور را شدت برخورد در ساير مسيرها دانست و گفت: به‌هر حال قاچاقچيان به‌دنبال جابه‌جايي و فروش مواد مخدر هستند و از هر راهي كه ممكن باشد اين اقدام را انجام مي‌دهند.

وي با تاكيد براينكه همچنان ميزان مصرف مواد مخدر سنتي در كشور بيشتر است، تصريح كرد: مواد مخدر صنعتي به‌دليل تاثيرات بسيار مخرب بر فرد و اجتماع و روند رو به رشدي كه دارد، به‌عنوان يك خطر مهم از سوي كارشناسان و مسئولان مورد تاكيد قرار گرفته و مي‌گيرد.

سجاديان در پایان از كشف باندهاي حمل سلاح و مهمات و همچنين دستگيري تعدادي زورگير و متجاورز به عنف در فارس خبرداد و گفت: جزئيات اين كشفيات و دستگيري‌ها به‌زودي اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان