کد خبر: ۴۴۰۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۲

نخستین بیمارستان صحرایی فارس در رستاق داراب ساخته می شود

این بیمارستان از 27 تا 31 شهریورماه در منطقه محروم رستاق شهرستان داراب به منظور ارائه خدمات رايگان به مردم محروم برپا می گردد.
به گزارش شیرازه، رئيس بسيج جامعه پزشكی استان فارس از راه‌اندازی نخستين بيمارستان صحرايی در فارس مزین به نام «شهدای جامعه پزشکی استان فارس» خبر داد.

سرهنگ ولی اکبری اعلام کرد: این بیمارستان از 27 تا 31 شهریورماه در منطقه محروم رستاق شهرستان داراب به منظور ارائه خدمات رايگان به مردم محروم برپا می گردد.

رئيس بسيج جامعه پزشكی استان فارس با بیان اینکه بيش از 100 پزشك، پرستار و پيراپزشك در بيمارستان صحرايی شهدای بسيج جامعه پزشكی استان فارس حضور خواهند داشت، تصريح كرد: در اين بيمارستان كليه خدمات سرپايی، دندانپزشكی، آزمايشگاه، راديولوژی، داروخانه و ساير خدمات مورد نياز مردم محروم و كم بضاعت منطقه ارائه می‌‌شود و افراد در صورت نياز به اعمال جراحی پيشرفته‌‌تر به بيمارستان‌های مشخص شده در استان ارجاع و به صورت رايگان تحت عمل جراحی رايگان قرار می‌گيرند.

اکبری گفت: در این مدت علاوه بر خدمات بهداشتی- درمانی، خدمات فرهنگی، مشاوره و آموزش بهداشت نیز به مردم ارائه می گردد.

ارزیابی آمادگی تیم‌های تخصصی پزشکی در مواقع بحرانی

مسئول بسيج جامعه پزشكی استان فارس با اشاره به اهداف راه‌اندازی این بیمارستان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات بهداشتی- درمانی به مناطق محروم و با توجه به اینکه این منطقه از مناطق محروم و کم برخودار فارس محسوب می شود، بسیج جامعه پزشکی با همکاری سایر ارگان ها اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی نموده است.

اکبری شناسایی بیماری های بومی و محلی منطقه، تمرین و ارزیابی توان و آمادگی تیم‌های تخصصی پزشکی در مواقع بحرانی و ایجاد وحدت عمل و نظر در ماموریت های مشترک هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه را از دیگر اهداف برپایی بیمارستان صحرایی عنوان کرد.

وی با پیش بینی اینکه بیش از پنج هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رايگان اين بيمارستان صحرايی برخوردار خواهند شد از كليه مسئولان مراكز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت، پزشكان خانواده و ساير مجموعه‌های مرتبط با اين مقوله درخواست كرد تا نسبت به شناسايی بيمارانی كه نياز به اعمال جراحی و خدمات پزشكی تخصصی دارند، اقدامات لازم را انجام دهند.

اكبری گفت: در برپايی اين مجموعه تمامی توان سپاه، دانشگاه علوم پزشكی شیراز و فسا، هلال احمر استان، شبکه بهداشت و درمان داراب و سایر ادارات این شهرستان به كار گرفته شده است.

مسئول بسيج جامعه پزشكی استان فارس در پایان با بیان اینکه هیچ چیز بهتر از خدمت به همنوع نیست، بیان کرد: خدمات دهی به مردم یک نوع تبلیغ عملی است و باعث ایجاد انگیزه و امید در مردم می شود. امیدواریم با همکاری سایر مسئولان بتوانیم در سایر نقاط محروم استان نیز بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
0
خدا به همه خدمت گذاران به ملت توفیق بیشتر عنایت بفرماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
0
امیدواریم در انجام چنین کارهای خیر و پر منفعتی، اخلاص عمل وجود داشته باشه تا تاثیرگذاری و نتیجه بخشی صدچندان داشته باشه
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
0
داراب یعنی شهری که ....
برادر بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
0
با عرض سلام خدمت تمام کسانی که در این عرصه بزرگ خدمت کردند.
من یکی از کسانی بودم که در آن عرصه شرکت داشتم به عنوان بسیجی . این جهاد یک جهاد بزرگ بود برای منطقه محروم رستاق . از تمام کسانی که برای برپایی این بیمارستان صحرایی زحمت کشیدن کمال تشکر میکنم.
قاسم فولادی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
0
اول از کسانی که این کار خداپسندانه انجام دادند تشکر میکنم .شهرستان داراب نسبتاروستاهای محروم زیاد دارد و از لحاظ بهداشتی خیلی ضعیف است از مسولین استانی تقاضامندم که این کار خیر وهمنوع دوستی را در روستاهای این شهرستان بیشتر انجام دهند وحتی در خود شهرستان هم ضعیف است .