کد خبر: ۴۴۰۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
برنامه هاي هفته دفاع مقدس در شيراز اعلام شد

از رژه نیروهای مسلح تا برگزاری نمایشگاه آبی و خاکی در بلوار چمران

رئيس امور رسيدگی به مساجد استان فارس، برپايی شب شعر و خاطره در مساجد محلات، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی شهدا با حضور دانش‌آموزان، تجليل از خانواده معظم شهدا، برگزاری جشنواره عكس، تئاتر،‌ نقاشی و شعر دفاع مقدس، مسابقات كتابخوانی و مقاله‌نويسی را از ديگر برنامه‌های درنظرگرفته در هفته دفاع مقدس در فارس است.
به گزارش شیرازه، رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: به بركت دفاع مقدس حكومت اسلامی توانست به‌عنوان يك گفتمان جديد و يك قدرت نو در جهان جای خود را باز كند و چارچوب قدرت دينی به‌واسطه دفاع مقدس برای جهانيان تبيين شد.

حجت‌الاسلام محمد رضايی، در نشست هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شيراز، اين هفته را يك يادآوری از روزهای بسيار شيرين دانست و با تأكيد بر اينكه بايد همه مجموعه‌های دست‌اندركار و مردم دين خود را به اين قشر ادا كنند، افزود: بعد از دوران دفاع مقدس با وجود تمام اين تلخی‌ها اسلام جان گرفت و حكومت اسلامی توانست به‌عنوان يك گفتمان جديد و يك قدرت نو در جهان جای خود را باز كند و اسلام برای هميشه به‌عنوان قدرتی كه هيچ قدرت ديگری نمی‌تواند با آن مقابله كند خود را نشان داد.

رئيس امور رسيدگی به مساجد فارس ادامه داد: به بركت دفاع مقدس، دين و مذهب كه افراد بسياری تلاش كرده بودند تا در جنگ سرد آن را به‌عنوان يك نكته فردی برای همه انسان‌ها تبيين كنند، تبديل شد به يك جريان بزرگی كه توانست در جامعه بشری يك تحول عظيم ايجاد كند و اين‌ها به بركت دفاع مقدس بود و قدرت اسلام به نمايش گذاشته شد و آن چارچوب قدرت دينی برای جهانيان تبيين شد.

وی با تأكيد بر اينكه بايد چند كار مهم به‌عنوان كار تبليغی، فرهنگی و تبيينی در هفته دفاع مقدس انجام شود، گفت: ناگفته‌های زيادی از جنگ وجود دارد؛ به‌ويژه برای دانشجويان و دانش‌آموزان وضعيت دفاع مقدس ما تبيين نشد و جوانان ما امروز نسبت به اين موضوع بعضاً بيگانه هستند و اطلاعات ضعيفی دارند و بايد اين مسائل به آنان تبيين شود كه آن‌ها وارثان قهرمانان آن زمان هستند.

وی با تصريح اينكه ناگفته‌های فراوانی در مورد دفاع مقدس وجود دارد، گفت: قصور و تقصيرهای زيادی در اين زمينه رخ داده است و بهترين زمان جهت رفع قصور نسبت به شهدا، رزمندگان و جانبازان هفته دفاع مقدس است.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان فارس گفت: همه كساني‌كه طي سال‌هاي پس از جنگ به‌نوعي مسئوليتي برعهده داشته و داريم، در بيان مفاهيم، ارزش‌ها و تبيين ويژگي‌هاي دفاع مقدس، قصور داريم.

رضايي افزود: اگر قصور نكرده بوديم، اگر ارزش‌هاي دفاع مقدس به‌درستي تبيين و براي جوانان و نسل‌هاي بعد از آن دوران، به‌درستي تبيين شده بود، امروز كمتر از آنچه هست با مشكلات و معضلات اجتماعي و فرهنگي مواجه بوديم.

وي گفت: از من طلبه تا دستگاه‌هاي عريض و طويل فرهنگي و اجتماعي و سازمان‌ها و نهادها تصميم‌ساز و مجري، همه كوتاهي كرديم و بايد ضمن پذيرش اين قصور جبران كنيم، بايد پذيرفت كه در سازماني نظير آموزش و پرورش كم كار كرده‌ايم، اما بايد بدانيم كه يك فرد و سازمان به‌تنهايي نمي‌‌تواند در اين عرصه تاثيرگذار باشد، همه بايد همدل و هماهنگ عمل كنند.

حجت‌الاسلام رضايی در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس در استان فارس اشاره كرد و گفت: يكسری ويژه ‌برنامه‌هايی مانند برگزاری رژه و به نمايش گذاشتن اقتدار نيروهای مسلح توسط اين نيروها مطابق روال هر سال برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به وصيتنامه شهدا و انتشار آن به‌ويژه در محلات و پايگاه‌های مقاومت بسيج تأكيد كرد و افزود: بحث نواختن نواهای نظامی بايد برنامه‌ريزی شود تا در ميادين و خيابان‌های اصلی گروه‌های مختلفی مستقر شوند و اين كار را انجام دهند.

انتقاد از توليد نشدن فيلم‌هاي جديد در حوزه دفاع مقدس
حجت‌الاسلام رضايی با تأكيد بر اينكه بايد پخش فيلم‌های سينمايی دفاع مقدس در سينماها صورت گيرد، گفت: متأسفانه فيلم‌های سينمايی و مستندهايی كه در مورد دفاع مقدس است، همگی قديمی است و بايد كارگردان‌های متعهد ما نسبت به ساخت فيلم‌های جديد در اين زمينه اقدام كنند.

اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس
رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان فارس درباره برنامه های هفته فاع مقدس در شیراز نیز گفت: برنامه رژه نیروهای مسلح که امسال بنا بر نوبت چرخشی با محوریت سپاه پاسداران برگزار می‌شود، روز یکشنبه 31 شهریور که «اقتدار و صلابت» نامیده شده، راس ساعت هشت صبح در بلوار پاسداران از مقابل پادگان امام حسین (ع) آغاز می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آبی و خاکی در بلوار چمران که سال گذشته با استقبال جوانان روبه‌رو شد امسال نیز در دستور کار بوده و صدا و سیما ویژه‌برنامه 45 دقیقه‌ای را هر شب از همین مکان پخش می‌کند.

وی ادامه داد: رئيس امور رسيدگی به مساجد استان فارس، برپايی شب شعر و خاطره در مساجد محلات، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی شهدا با حضور دانش‌آموزان، تجليل از خانواده معظم شهدا، برگزاری جشنواره عكس، تئاتر،‌ نقاشی و شعر دفاع مقدس، مسابقات كتابخوانی و مقاله‌نويسی را از ديگر برنامه‌های درنظرگرفته در هفته دفاع مقدس در فارس است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
بلوار شهيد چمران صحيح است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
کاش جای این کاراشون یه همتی می کردن موزه دفاع مقدس رو زودتر تموم و افتتاح می کردن.
شما هم یا می گرفتی به مدیران سپاه انتقاد کنی که چرا موزه رو زودتر تموم نمی کنن؟! (مثل بقیه استان ها)
عزیزم در این شهر فقط شهرداری ارگان و مسئول نیست!