کد خبر: ۴۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
رئیس دانشگاه پیام نور فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد

جذب بیش از یک میلیارد تومان بودجه در سال جاری/ تحصیل 10 درصد دانشجویان فارس در دانشگاه پیام نور/برای راه اندازی دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور منتظر مجوزیم

دانشگاه پیام نور فارس جزو مراکزی است که طی سال های گذشته بیشترین واحد جدید را راه اندازی کرده است؛ منطقی است وقتی تعداد زیاد باشد، اعتبارات بین آن ها توزیع می شود. حدود 20 واحد جدید در حال ساخت و بهره برداری است. به عنوان مثال تنها 5 درصد از کارهای ساخت و ساز مرکز پیام نور فراشبند باقی مانده که امیدواریم برای ترم تحصیلی جدید به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس در حاشیه نشست خبری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص سرانجام تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور در سال گذشته اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور را دنبال می کردند که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور کشور در کمیسیون و ارائه توضیحات، طرح تحقیق و تفحص از این دانشگاه منتفی شد.

در سال جاری بیش از یک میلیارد تومان بودجه جذب خواهد شد

دکتر سعید مظلومیان درمورد جذب بودجه در سال جاری به شیرازه توضیح داد: سال گذشته از محل 2 درصد نفت و گاز، 600 میلیون تومان اعتبار دریافت کردیم. در سال جاری هم تلاش هایی صورت گرفته اما هنوز مصوبات ابلاغ نشده است. امیدواریم امسال بیش از یک میلیارد تومان بودجه جذب کنیم.

برای ایجاد دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور فارس منتظر مجوز هستیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه پیام نور فارس نمایندگی ولی فقیه ندارد، بیان کرد: برای راه اندازی دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اقدام کرده ایم و با توجه به ملاک های دفتر مقام معظم رهبری، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور را معرفی کرده ایم؛ در حال حاضر منتظر ابلاغ و دریافت مجوز هستیم.

دکتر مظلومیان ضمن بیان اینکه هر سال پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلی ارشد از بین دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور بیشتر از سایر دانشگاه ها بوده است، افزود: در سال جاری هنوز آمار دقیقی از تعداد قبول شدگان مقطع ارشد از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور منتشر نشده و منتظر اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آزمون وکالت به صورت کشوری برگزار می شود که در سال گذشته دانشگاه پیام نور بالاترین آمار قبولی در این آزمون را داشته است.

ارائه تسهیلات خوابگاهی در اساسنامه دانشگاه پیام نور نیست

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که چرا دانشگاه پیام نور خوابگاه دانشجویی ندارد، تاکید کرد: هیچ یک از دانشگاه های پیام نور کشور دارای خوابگاه نیست. در اساسنامه دانشگاه نیست که خوابگاه داشته باشد. به مراکز هم اعلام می کنیم که برای ساخت خوابگاه هزینه ای صرف نکنند و علتش این است که پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت کاملا بومی است و تاکید دانشگاه بر این است که دانشجویان متقاضی بتوانند در فاصله حداکثر 120 کیلومتری از محل زندگی، دانشگاه پیام نور محل تحصیل را انتخاب کنند. بنابراین نیازی به ساخت خوابگاه وجود ندارد.

دکتر مظلومیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مراکز پیام نور برخی از شهرستان ها فاقد ساختمان مناسب هستند، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور فارس جزو مراکزی است که طی سال های گذشته بیشترین واحد جدید را راه اندازی کرده است؛ منطقی است وقتی تعداد زیاد باشد، اعتبارات بین آن ها توزیع می شود. حدود 20 واحد جدید در حال ساخت و بهره برداری است. به عنوان مثال تنها 5 درصد از کارهای ساخت و ساز مرکز پیام نور فراشبند باقی مانده که امیدواریم برای ترم تحصیلی جدید به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری هیچگونه مرکز جدیدی ایجاد نخواهد شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص مرکز پیام نور کامفیروز بیان کرد: در حال حاضر کلاس های تعدادی از رشته های مرکز پیام نور مرودشت در کامفیروز تشکیل می شود و درصورتی که شرایط مد نظر دانشگاه پیام نور از جمله زمین، امکانات، خودرو، منابع مالی و ... در این شهرستان فراهم شود، مرکز پیام نور کامفیروز نیز راه اندازی خواهد شد.

تحصیل 30 درصد از کل دانشجویان در دانشگاه های پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در پاسخ به اینکه چند درصد از دانشجویان فارس در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، گفت: طبق آمار، 50 درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی و 30 درصد کل دانشجویان کشور در دانشگاه های پیام نور تحصیل می کنند و با توجه به اینکه 10 درصد دانشجویان فارس در دانشگاه پیام نور فارس تحصیل می کنند به طور تقریبی این آمار درخصوص فارس نیز صدق می کند.

مظلومیان با بیان اینکه در حال حاضر در مقطع دکتری تنها در رشته فیزیک نظری دانشجو داریم، ابراز امیدواری کرد که در رشته های شیمی تجزیه و ریاضی آنالیز در مقطع دکتری که مصوب و ابلاغ شده است در نیمسال تحصیلی دوم دانشجو پذیرش شود.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در جمع خبرنگاران گفت: 18هزار دانشجوي جديد كارشناسي و 950 دانشجوي ارشد به همراه 12دانشجوي دكتري از مهرماه تحصيل خود را در 44 مركز و واحد دانشگاه پيام نور شهرهاي فارس آغاز مي كنند.

وی افزود: در حال حاضر دانشجويان دانشگاه پيام نور در 120رشته كارشناسي در سطح مراكز و واحدهاي استان مشغول به تحصيل هستند. در بخش رشته هاي كارشناسي ارشد نيز با افزايش 100درصدي رشته ها، شمار رشته هاي اين مقطع به 28 رشته افزايش يافته است.

مظلومیان از ثبت نام جديد فراگير كارشناسي ارشد از نيمه دوم مهرماه از سوي سايت سازمان سنجش خبر داد و گفت: ستاد استقبال از دانشجويان جديد با عنوان «ستاد مهر» تشكيل شده است كه علاوه بر ستاد استان، اين ستادها در مراكز و واحدها نيز تشكيل مي شود.

این مقام مسئول گفت: كليه ثبت نام دانشجويان جديد از روز 30 شهريور تا 5 مهرماه آغاز مي شود كه ثبت نام در ابتدا به صورت اينترنتي است و پس از ثبت نام در سامانه گلستان، در تاريخي كه سيستم مشخص مي نمايد فرد مي بايست به صورت حضوري مراجعه نمايد.

مظلومیان با بیان اینکه با تسهيلات ايجاد شده در مقطع كارشناسي ارشد، امكان تحصيل دانشجويان در دانشگاه هاي خارج از محل زندگي خود نيز فراهم شده است، خاطرنشان کرد: كليه كلاس ها الكترونيكي است فرد از منزل با اتصال به اينترنت در سركلاس درس حاضر مي شود و يك ماه قبل از زمان امتحانات در سيستم از بين 530مركز پیام نور کشور، محل مورد نظر براي امتحانات پايان ترم را مشخص مي كند و براي امتحانات نيز نيازي به حضور در دانشگاه محل تحصيل خود ندارد بلكه در شهر خود مي تواند آزمون دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور از از اجرای سيستم امتحان بدون كاغذ از دو ترم گذشته خبر داد و افزود: استان فارس يكي از استان هاي پيشرو و موفق در اين زمينه بوده است. در ترم تابستاني قبل، كليه امتحانات به صورت الكترونيكي انجام گرفت كه دانشجویان می توانستند در پايان زمان آزمون، نتيجه آزمون را نيز مشاهده كنند.

این مقام مسئول در دانشگاه پیام نور فارس گفت: براي 16رشته دانشگاه در فراخوان جديد اعضاي هيئت علمي، درخواست لازم داده شده است كه اميدواريم به زودي شاهد جذب اين تعداد عضو هيئت علمي جديد باشيم كه درصورت اضافه شدن اين تعداد، شمار اعضاي هيئت علمي به 246 نفر افزايش خواهد يافت.

مظلومیان خبر داد: 100پروژه عمراني در دانشگاه پيام نور استان فارس در حال احداث است كه قريب به 15 پروژه بزرگ آن تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.

دانشگاه پیام نور فارس، رتبه اول دانشگاه های پیام نور و رتبه 8 دانشگاه های کشور

وی اعلام کرد: در جديدترين ارزيابي دانشگاه پيام نوركشور از همه بخش ها، دانشگاه پيام نور استان فارس رتبه اول كشور در بين 31 استان كشور را كسب كرد. همچنین بر اساس جديدترين رتبه بندي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي ايران از سوي مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، دانشگاه پيام نور رتبه 8 كشور را به دست آورد.

مظلومیان درخصوص شرایط تحصيل در دانشگاه پيام نور تصریح کرد: تحصیل در این دانشگاه نيازمند داشتن مدرك پيش دانشگاهي يا ديپلم نظام قديم است اما اگر فرد پذيرفته شده بعد از يك ترم بتواند مدرك پيش دانشگاهي خود را ارائه كند از وي پذيرش خواهد شد.

وی با تصریح اینکه چشم انداز آينده دانشگاه پيام نور، توسعه تحصيلات تكميلي است، بیان کرد: در شهرهايي كه امكانات لازم داشته باشند رشته هاي ارشد ودكتري راه اندازي مي شود.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس گفت: به دنبال ايجاد واحدهاي جديد نيستيم بلكه با راه اندازي و تجهيز آزمايشگاه ها، كارگاه ها و... به دنبال افزايش كيفيت هستيم. رشته هاي جديد متناسب با نياز جامعه و براساس شرايط جغرافيايي محل استقرار دانشگاه ايجاد مي شود.

وی گفت: با همكاري بانك صادرات، كليه پرداخت هاي دانشجويان الكترونيكي شده و كارت ويژه دريافت مي كنند.

پرداخت 300 میلیون تومان وام شهریه در سال جاری

رئیس دانشگاه پیام نور فارس اظهار کرد: در سال جاری با اختصاص 300 ميليون تومان اعتبار دانشجويان كارشناسي 250 هزار تومان، ارشد 1ميليون تومان و دانشجويان دكتري 2ميليون و500 هزار تومان وام شهریه دريافت مي كنند.

مظلومیان گفت: ثبت نام بدون آزمون از 6 آبان آغاز مي شود. دانشجويان پذيرفته شده در كنكور، شركت كنندگاني كه قبول نشده اند و حتي كساني كه الان مي خواهند ثبت نام كنند مي توانند در مرحله تكميل ظرفيت از روز 6آبان درسايت سازمان سنجش اقدام كنند.

این مقام مسئول در دانشگاه پیام نور فارس در پایان هشدار داد: موسسات فراگير تنها كلاس كنكور هستند و شرط قبولي فرد در دانشگاه پیام نور، ثبت نام در اين موسسات نيست.


نظرات بینندگان