کد خبر: ۴۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
به دنبال نگرانی مجدد از کاهش سیاست محرک فدرال رزرو

قیمت جهانی طلا ۴۰ دلار سقوط کرد

پس از افزایش ۷۰ دلاری قیمت طلا طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، قیمت این فلز گران‌بها به دنبال نگرانی مجدد از کاهش سیاست‌های محرک فدرال رزرو در ساعات پایانی روز جمعه، ۴۰ دلار سقوط کرد و به 1325.85 دلار رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، پس از اینکه نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کاهش سیاست‌های محرکی فدرال رزرو دوباره قوت گرفت، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، 2.5 درصد سقوط کرد.

این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا روز جهارشنبه اعلام کرد که برنامه کاهش سیاست محرک اقتصادی خود را به تاخیر می‌اندازد.

بر اساس این گزارش، قیمت نقره 5 درصد و گروه فلزات پلاتین بیش از 2 درصد کاهش یافت.

قیمت جهانی طلا پس از جیمز بولارد رئیس شعبه سنت لوئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که این بانک در صورت بهبود وضعیت اقتصادی، در ماه اکتبر سیاست‌های محرکی خود را کاهش خواهد داد، روند نزولی به خود گرفت.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد بازار فلزهای گران‌بها گفت: قیمت طلا با این احساس که کاهش سیاست‌های محرکی فدرال رزرو از دستور کار این بانک خارج شده است، به شدت افزایش یافت، اما سخنان این مقام فدرال رزرو، اندکی بی‌ثباتی کوتاه‌مدت به بازارها تزریق کرده است و موجی از فروش دارایی‌ها در بازار طلا و دیگر فلزهای گران‌بها را سبب شده است.

به گزارش بلومبرگ، به دنبال این سخنان، قیمت طلا در بازارهای جهانی 40.40 دلار کاهش یافت و به 1325.85 دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان