کد خبر: ۴۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
معاون آموزش متوسطه فارس اعلام کرد:

به ازای هر 12 دانش آموز یک معلم درفارس وجود دارد

تراکم دانش آموزان فارس 22/5 درصد تعداد دانش آموزان کل کشور است که در دوره ابتدایی 22 درصد، در مقطع راهنمایی 23درصد، در متوسطه 23درصد، فنی و حرفه ای و کاردانش 26درصد است که در کل، نسبت به میانگین کشوری، تعداد دانش آموزان فارس کمتر است.
به گزارش شیرازه، اول مهرماه امسال همزمان با بازگشایی مدارس 750هزار دانش آموز استان در حدود 8هزار مدرسه شروع به تحصیل می کنند.
 معاون آموزش متوسطه فارس با بیان این مطلب گفت: در مهر ماه امسال 400 هزار دانش آموز ابتدایی وارد مدارس فارس می شوند که در این میان حدود 66 هزار نفر اول دبستانی ها هستند که  این تعداد نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است.

 محمد حسین خواجه زاده بیان داشت: تراکم دانش آموزان فارس 22/5 درصد تعداد دانش آموزان کل کشور است که در دوره ابتدایی 22 درصد، در مقطع راهنمایی 23درصد، در متوسطه 23درصد، فنی و حرفه ای و کاردانش 26درصد است که در کل، نسبت به میانگین کشوری، تعداد دانش آموزان فارس کمتر است.

 وی ضمن اشاره به اینکه به ازای هر 12 دانش آموزان یک معلم درفارس وجود دارد، خاطر نشان کرد: تناسب جنسیتی در بین معلمان فارس وجود ندارد و حدود 52درصد از معلمان زن هستند که در شهر شیراز 55درصد در مقطع متوسطه و 70 درصد در دبستان مشغول به کار هستند. همچنین تناسب رشته ای نیز وجود ندارد بطوری که فقط یک نفر با رشته هوشبری که استخدام آن براساس قانون بوده در آموزش و پرورش  وجود دارد.

خواجه زاده همچنین در رابطه با تجهیز مدارس استان هم گفت: برای تجهیز مدارس فارس بیش از 4میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که  البته هنوز تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تجهیز مدارس در طول سال تخصیص می یابد، ابراز داشت: نیاز استان به بخاری برقی 7 هزار عدد است که تا کنون یک هزار بخاری تهیه شده است.

خواجه زاده تصریح کرد: درحال حاضر حدود هزار و 200 دبیرستان، 600 هنرستان، هزار و500 راهنمایی و 4 هزار ابتدایی در استان وجود دارد که در حوزه مدارس روستایی بیش از800 مجتمع آموزشی فعال است.

معاون آموزش متوسطه عنوان کرد: 7 درصد از دانش آموزان فارس در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند.

 خواجه‌زاده همچنين يكي از سياست‌هاي آموزش و پرورش را كاهش تعداد متقاضيان و دانش‌‌آموزان رشته‌ تجربي و افزايش دانش‌آموزان رشته رياضي و تثبيت دانش‌آموزان رشته انساني اعلام و تصريح كرد: متاسفانه علي‌رغم تمام تلاش‌ها، همچنان متقاضيان رشته تجربي در دوره متوسطه بيشتر است.

وي گفت: در استان فارس تعداد دختران شاغل به تحصيل در رشته تجربي 2 برابر پسران است حال آنكه اين تعداد در رشته انساني تقريبا برابر و در رشته رياضي، پسران 2 برابر دختران هستند.
نظرات بینندگان