کد خبر: ۴۴۳۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۲

روزهای پر خبر دادگستری های ممسنی و رستم

مراسم تودیع و معارفه ی ریاست دادگستری شهرستان رستم و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان ممسنی امروز با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری نورآنلاین در حاشیه های مراسم تودیع و معارفه ی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان ممسنی که حجت الاسلام عبدالحسین لطفی به عنوان سرپرست دادستانی معرفی شد، خبرهای گوناگونی از تغییرات مدیریتی دادگستری های سطح شهرستان و استان به گوش می رسید. برای مثال محمد مهدی انصاری که  پس از 4 سال و 5 ماه از مسئولیت دادستانی شهرستان ممسنی تودیع شد به عنوان رئیس دادگستری شهرستان سروستان معرفی شده است.

همچنین انتصاب محمد رضا انصاری در سمت ریاست دادگاه عمومی بخش گراش و تودیع محمد مهدی محمودی رئیس دادگستری شهرستان رستم و معرفی سلیم امیری رئیس سابق دادگستری شهرستان فراشبند به عنوان ریاست جدید دادگستری این شهرستان از دیگر رخدادها و اخبار امروز بود.

اما در مراسم تودیع و معارفه ی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ممسنی که با حضور مسئولین شهرستان و معاون قضایی دادگستری استان برگزار شد حجت الاسلام عبدالحسین لطفی در خصوص برنامه های آینده ی خود بیان داشت: امیدوارم در سمت جدید خود بتوانم از ظرفیت های بسیار زیاد شهرستان استفاده کنم. بر این معتقدم که میتوان از ظرفیت های بالای طایفه گرایی و قبیله گرایی و تعصبات قومی و قبیله ای استفاده کرد و در برنامه کاری خود قصد دارم با شناسایی معتمدین محلی و با حضور در محلات و روستاها با مردم ارتباط برقرار کرده و آسیب های اجتماعی موجود در شهرها و روستا را به همکاری دیگر اعضای دادگستری بررسی کنیم و با استفاده از ظرفیت قوم گرایی توسعه ی امنیت پایدار را در شهرستان رونق دهیم.  

همچنین در ادامه ی این مراسم نجیبی معاون قضایی دادگستری استان فارس نیز از دادستان جدید شهرستان ممسنی حجت الاسلام لطفی خواستار شد که از مسائل قومی و قبیله ای و فضا سازی های طایفه گرایانه دوری کند و بیان داشت : توقع می رود دادستان جدید در رسیدگی به امور بینوایان و افرادی که کمتر می توانند از حق خود دفاع کنند بیشتر توجه کنند همچنین عدم توجه به مسائل قومی ، طایفه ای و جناحی و عدم تاثیر پذیری از فضا سازی های قومی و بومی را در الویت کاری خود قرار دهند.

وی در خطاب به دادستان جدید گفت: حفظ استقلال با رعایت تعامل نکته ی بسیار مهمی است و این که باید با همه ی مسئولین و ادارات تعامل داشته باشیم نکته ی خوبی است اما نباید استقلال خود را از دست دهیم و نباید به خاطر تعامل، وقتی نهادی یا اداره ای متخلف شناخته شد غفلت کنیم.

وی در ادامه نیز اظهار داشت: در  مسائل و جرایم خرد توقع بیشتری داریم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های شهرستان بویژه تعصبات طایفه ای بتوان به این مسائل پرداخت. برخی ها تعصبات قومی و قبیله ای را نوعی تهدید می بینند اما این در واقع یک ظرفیت بزرگی است که می توان برخی از جرایم را در جامعه کم کرد. بسیاری از جرایم خرد ریشه در کم بودن آستانه ی بردباری مردم است که می شود با ترویج فرهنگ صلح و سازش و با تعمیق روابط عاطفی مردم تعداد این جرایم را کاهش داد.

پایان گزارش/224224

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جعفري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲
0
كاش حرفاشون با عمل تضاد نداشته باشن ولي لامذهب اين ميز صندلي رياست نميدونم چيه كه تضاد بوجود مياره،به هر حال ما خوشبين هستيم موفق باشن
میرفردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲
0
باید اعتراف کرد در دوران دادستانی آقای انصاری دادگستری از صلابت و اقتدار بیشتری برخوردار بود