کد خبر: ۴۴۴۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۲
صدرا هنوز «شهر جدید» خوانده می شود

صدرا «آرامستان » ندارد، شب ها هم خاموش می شود!

مشکلات صدرا کم نیست شاید باورتان نشود این مشکلات ابتدایی در حالی است که نزدیک به 20 سال از آغاز ساخت این شهر می گذرد ، البته برخی هنوز این شهر را «شهر جدید صدرا» می خوانند که البته با وجود این مشکلات ابتدایی، آنچنان هم تعجب آور نیست.

شیرازه- یک شهر 85 هزار نفری که «آرامستان» ندارد، اینجا صدراست. شاید از نظر شما باورنکردنی یا تمسخر آمیز باشد، اما معظل آرامستان نداشتن شهر صدرا این روزها آنچنان حاد شده و عرصه را بر شهروندان این شهر تنگ آورده است که واکنش حجت السلام درویشی امام جمعه شهر صدرا را نیز در پی داشته است؛ حجت السلام درویشی امام جمعه شهر صدرا در تذکر به اعضای جدید شورای شهر صدرا یادآوری کرده اند: مسئله آرامستان مشکل جدی شهر صدرا است ، شهر بی قبرستان ، من هر جا گفتم با تمسخر به من نگاه کردند و گفتند شهر شما یک شهر استثنایی است. در عالم همه مناطق و شهر ها و روستا ها دارای آرامستان هستند چگونه شهری به این بزرگی آرامستان ندارد. مردم باید به کجا مراجعه کنند کسی که پول دارد قبر می خرد و کسی که پول ندارد باید میت خود را به شهر خود ببرد. به مردم خدمت کنید من می دانم گره ها و موانعی وجود دارد اما هنوز به آن گیرها نرسیدم و الا همین جا اعلام می کردم و از اعلام کردن هیچ ابایی هم ندارم. شورای اسلامی شهر و شهرداری انشاءالله این قضیه را پیگیری کنند چون وظیفه شهردار هست که مسئله آرامستان را در شهر حل کند.

سفر شهروندان صدرا برای دیدار اهل قبور !

یکی از شهروندان شهر صدرا اخیرا در تماس با خبرنگار شیرازه گفته است: «نمی دانم چرا مسئولان فکری به حال قبرستان نداشتن این منطقه نمی کنند، نه تنها صدرا بلکه مناطق دیگر شمال غرب شیراز نیز دچار این مشکل هستند، گاهی وقت ها برای رفتن به دارالرحمه شیراز باید زمانی نزدیک به 4 ساعت در رفت آمد باشیم یعنی دقیقا از شمال غرب شیراز به جنوب شرق شیراز سفر کنیم!»

حاد شدن این معظل شهر صدرا در حالی است که این شهر و مناطق اطراف آن دارای ارضی بسیار مناسب برای احداث یک آرامستان می باشد اما به نظر معظل اصلی عدم توجه مسئولان این شهر به این نیاز مردم است، حداقل صدرا زمین برای احداث آرامستان کم ندارد.

صدرا شب ها خاموش می شود !

باورتان می شود یک شهر 85 هزار نفری بعد از غروب خورشید به حالت نیمه تعطیل در می آید ؟! اگر باورتان نمی شود کافی است پس از غروب خورشید سری به شهر صدرا بزنید ، در واقع صدرا شهری است که بیشتر بلوارها و کوچه های مسکونی آن از روشنایی شهری برخوردار نیست و معلوم هم نیست بالاخره کی مسئولین به فکر نصب چراغ در بلوارها و کوچه های مسکونی آن خواهند افتاد ! متاسفانه عدم وجود روشنایی مناسب در معابر عمومی شهر صدرا باعث نارضایتی شهروندان این شهر شده است و آرامش روانی و اجتماعی مناطق مسکونی این شهر در شب را دچار مخاطره کرده است ، به طوری که بعد از غروب خورشید معمولا همه اعضای خانواده مجبورند در خانه بمانند و حتی برای خریدهای ضروری امکان تنها خارج شدن از خانه وجود ندارد و حتی بلوارهای تاریک آن نیز برای رانندگی مناسب نیست! این مسئله کم کم تاثیرات خود را بر روی وضعیت امنیت این شهر نیز گسترانده است و شب هنگام گویی صدرا به شهر ارواح تبدیل می شود.

البته مشکلات صدرا کم نیست شاید باورتان نشود این مشکلات ابتدایی در حالی است که نزدیک به 20 سال از آغاز ساخت این شهر می گذرد ، البته برخی هنوز این شهر را «شهر جدید صدرا» می خوانند که البته با وجود این مشکلات ابتدایی، آنچنان هم تعجب آور نیست. صدرا « آرامستان » ندارد، شب ها هم خاموش می شود!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲
1
معظل نه معضل اصلاح کن.
صدرا نشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲
0
ناشناس عزیز مشکلات صدرا مهم است نه ظ یا ض .
سعید
-
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲
0
به نظر من بهتر است مسیر ارتباطی صدرا درست شود تا از قبرستان جدیدخرامه استفاده نمایند وگرنه نمیشود که برای صدرا ,گلستان ,استقلال ,حافظ ,بهشتی و...شهر وشهرکهای جدید که قبرستان جدا درست کرد .