کد خبر: ۴۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲

جوانان شیرازی به دنبال برگزاری مراسم یادبود برای «مریام کری»

میریام کری در حالی به قتل رسید که هیچ گونه سابقه جزایی در پرونده خود نداشته و تنها به دلیل متوجه نشدن نوار پلیس از آن عبور کرده که با شلیک چند گلوله مقابل چشمان کودک خردسالش از پای درآمد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، تعقیب و گریز یک خودرو از اطراف کاخ سفید به سمت ساختمان کنگره ایالت متحده آمریکا با تیراندازی پلیس و کشته شدن راننده خودروی مهاجم به پایان رسید.
این خبری بود که ساعات پایانی روز پنجشنبه به وقت تهران در رسانه ها منعکس شد. در دقایق نخست این اتفاق اخبار ضد و نقیضی از جزییات آن مخابره می شد ولی از ساعاتی پس از آن رسانه های آمریکایی به طور هالیوودی به تبیلغ این ماجرا پرداختند.
ولی میریام کری در حالی به قتل رسید که هیچ گونه سابقه جزایی در پرونده خود نداشته و تنها به دلیل متوجه نشدن نوار پلیس از آن عبور کرده که با شلیک چند گلوله مقابل چشمان کودک خردسالش از پای درآمد.



 هر چند در مورد این اتفاق سوالات بی پاسخ زیاد وجود دارد که باید پلیس آمریکا پاسخگو باشد اما در کشور مهد دموکراسی و آزادی کشتن انسان بی گناه چیز عجیبی نیست، ریختن خون بی گناهانی همچون مریام کری در دایره تعریف آمریکا از آزادی و دموکراسی نمی گنجد.

کسانی که جامعه آمریکا را به صورت باغ گل رز وانمود می‌کنند باید بدانند، اقتصاد رو به زوال آمریکا، تعطیلی دولت فدرال، تیراندازی در مقابل ساختمان کنگره و خودسوزی یک شهروند آمریکایی در همین مکان بازتاب مشکلات امروز جامعه و دولت آمریکا است که همه مردم آمریکا را با خود درگیر کرده است.

وقوع چنین حوادثی را باید بخشی از واقعیات جامعه آمریکا تلقی کرد. واقعیاتی که ممکن است آغاز جنبش دیگری برای مبارزه با تبعیض و برده داری مدرن در آمریکا باشد.

برای انعکاس مظلومیت و محکومیت قتل مریام کری توسط پلیس آمریکا، جمعی از جوانان شیرازی به طور خودجوش به دنبال آن هستند که تا مراسم یادبودی را ساعت 18:30 در حافظیه برای این مادر برگزار کنند.
نظرات بینندگان