کد خبر: ۴۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲
مدیرکل بهزیستی فارس:

به زودی جامعه سالمندان با جامعه زیر ۱۵ سال برابر خواهد شد

عبدالحمید کشاورز در مراسم جشن روز سالمند اظهار داشت: طی سه دهه گذشته جمعیت سالمندان ما سه برابر شده است و جامعه ما رو به پیر سالی است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ظرف چند سال آینده جامعه سالمندان بالای ۶۰ سال با جامعه زیر ۱۵ سال برابر خواهد شد.
عبدالحمید کشاورز در مراسم جشن روز سالمند اظهار داشت: طی سه دهه گذشته جمعیت سالمندان ما سه برابر شده است و جامعه ما رو به پیر سالی است.
کشاورز ادامه داد: بهترین و مهم‌ترین سرمایه کشور سالمندان هستند؛ زیرا تجربه‌های این افراد بسیار با ارزش می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه نیاز اصلی جامعه این است که از تجارب عزیزان سالمند استفاده کنیم، اذعان داشت: امروزه هر جامعه‌ای از تجربه‌های سالمندان خود استفاده کرده‌اند موفق‌تر بوده است.
بهداشت روانی سالمندان مورد توجه بشتری قرار گیرد
مدیرکل بهزیستی فارس اهمیت دادن به بهداشت روانی سالمندان در جامعه و خانواده را یکی از مهم‌ترین وظایف دانست و خاطر نشان کرد: با اهمت دادن به این موضوع جامعه سالم‌تر خواهیم داشت.
کشاورز تصریح کرد: باید مسئولین مربوطه بیشتر به سلامت روانی سالمندان توجه کنند و برای آن نیز برنامه ریزی داشته باشند.

پزشکان خانواده وقت بیشتری برای سالمندان بگذارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: پزشکان خانواده باید وقت بیشتری را برای عزیزان سالمند بگذارند، حتی در بعضی موارد جهت مداوای به محل سکونت آن‌ها مراجعه کنند.
محمد هادی ایمانیه با اشاره به اینکه افراد بالای ۶۰ سال از مزای بیشتر پزشک خانواده بهره‌مند خواهند شد، خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات طب سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی کار تحقیقاتی خود را آغاز کرده است.
ایمانیه از ایجاد داروخانه دوستدار سالمند خبر داد و گفت: در این داروخانه به سالمندان در خصوص داروهای خود راهنمایی‌های بیشتری خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین آزمایشگاه تخصصی ویژه سالمند را نیز به بهره برداری رسانده‌ایم.
وی در پایان تأکید کرد: باید نشاط را در جامعه به خصوص جامعه سالمند تزریق کنیم؛ با این رویکرد می‌توانیم جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.
نظرات بینندگان