کد خبر: ۴۵۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۲
رئیس دانشگاه شیراز:

به دنبال راه اندازی موزه و تدوین تاریخ دانشگاه شیراز هستیم

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انجمن های علمی، ایجاد انجمن های علمی بین رشته ای، برگزاری دوره های پیشرفته فنی و حرفه ای، مشارکت گسترده درجشنواره های دانشگاهی و ملی حرکت، برگزاری مدرسه تابستانی علوم بین رشته ای نیز در این مدت صورت گرفته است.
به گزارش شیرازه به نقل از سحاب نیوز، رئیس دانشگاه شیراز در نشست خبری اظهار داشت: طی 4سال اخیر دانشگاه شرایط آرامی را پشت سر گذاشت برغم اینکه به ویژه در دو سال اخیر با بحران های شدید مالی مواجه بودیم.

موذنی استخدام 164 نفر هیات علمی جدید در رشته های مختلف، بورسیه 110 نفر عضو هیات علمی برای بخش های مختلف دانشگاه، اخذ مجوز پذیرش دانشجو در 44 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و34 رشته در مقطع دکتری تخصصی، توسعه فعالیت های برون مرزی با راه اندازی واحد امارات با پذیرش دانشجو در 4 رشته کارشناسی، 10 رشته کارشناسی ارشد و 8 رشته دکتری و افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه به 75 نفر را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه آموزشی طی این 4سال برشمرد.

وی از افزایش تعداد مقالات ISI دانشگاه از 663 مورد در سال 1388 به 1153 مورد در سال 91 خبر داد و افزود: تعداد مقالات علمی- پژوهشی دانشگاه از 342 مورد در سال 88 به 955 مورد در سال 91 افزایش یافته است. همچنین تسهیل انتشار کتاب توسط اساتید در مرکز نشر دانشگاه شیراز صورت گرفته و تعداد کتب علمی کتابخانه های دانشگاه از 230836 عنوان در سال 88 به 252441 عنوان در سال 91 و مجلات علمی دانشگاه از 11 عنوان در سال 88 به 20 عنوان در سال 92 افزایش یافته است.

این مقام مسئول برگزاری 32 همایش علمی ملی و بین المللی، افزایش حجم قراردادهای علمی و مشاوره ای به بیش از 13 میلیارد تومان در سال 92 و انتخاب دانشگاه شیراز به عنوان مجری دو طرح کلان ملی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی به مبلغ 5 میلیارد تومان، تصویب نهایی 9 قطب علمی در دانشگاه شیراز و تأسیس پژوهشکده تحول و ارتقاء علوم انسانی را از جمله اقدامات حوزه پژوهشی اعلام کرد.

وی تجهیز و بهره برداری از خوابگاه های ولایت، شهید چمران و ایران سرا (ویژه دانشجویان خارجی)، بازسازی و تجهیز خوابگاه شهید مفتح و انجام اقدامات اساسی در آن به عنوان بزرگترین خوابگاه دانشجویی کشور با اعتباری در حدود 500 میلیون تومان و تامین زیرساخت جهت ارائه خدمات اینترنت ADSL در خوابگاه های دانشجویی توسط بخش خصوصی و همچنین راه اندازی سامانه 116 برای ثبت و انجام فوری تعمیرات مورد نیاز در خوابگاه های دانشجویی و توسعه فعالیت های مرکز مشاوره دانشجویی و تنوع بخشی به اقدامات روان درمانی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه دانشجویی اعلام کرد و از تدوین نظام نامه مهندسی فرهنگی ویژه دانشگاه شیراز خبر داد.

موذنی خاطر نشان کرد: تأسیس مرکز آموزش های فرهنگی در حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه با هدف برگزاری دوره های معرفتی برای دانشجویان صورت گرفته است. همچنین در همین راستا راه اندازی مجتمع فرهنگی کوثر در محوطه خوابگاه های خواهران هم داشتیم. علاوه بر آن شورای نظریه پردازی، نقد و مناظره نیز با هدف مشارکت بیشتر دانشکده های علوم انسانی در امر تولید علم در حوزه علوم انسانی تشکیل شده است.

 برگزاری کارگاه های مهارت زندگی دانشجویی، برگزاری همایش الگوی ماندگار برای افزایش آگاهی دانشجویان در زمینه فرصت ها و آسیب های دوره دانشجویی، اجرای طرح های آموزشی شهید چمران ویژه دانشجویان و اساتید، ایجاد مرکز نخبگان علوم انسانی (مرکز دانا) در راستای تولید علم با رویکرد اسلامی، برگزاری بیش از 20 کرسی آزاداندیشی، برگزاری دو دوره ضیافت اندیشه دانشجویی از جمله فعالیت های فرهنگی دانشگاه بوده است.

 وی همچنین از افزایش تعداد انجمن های علمی به 64 انجمن خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انجمن های علمی، ایجاد انجمن های علمی بین رشته ای، برگزاری دوره های پیشرفته فنی و حرفه ای، مشارکت گسترده درجشنواره های دانشگاهی و ملی حرکت، برگزاری مدرسه تابستانی علوم بین رشته ای نیز در این مدت صورت گرفته است.

موذنی در ادامه خبر داد: به دنبال راه اندازی موزه دانشگاه شیراز و تدوین تاریخ این دانشگاه هستیم. مکان این موزه آماده سازی شده و شورایی جهت مدیریت این کار تشکیل شده است. این موزه شامل عکس ها و تصاویر قدیم و جدید دانشگاه و مستنداتی درباره افتخارات دانشگاه طی هفتاد سال گذشته است و با هدف آشنایی اجمالی با دانشگاه راه اندازی می شود. علاوه بر آن تهیه سرود دانشگاه شیراز را هم در دستور کار داریم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
1
برای گذاشتن مسوولین بد نیست