کد خبر: ۴۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۲

ساخت مسجد شیعی در وایمار آلمان/ شیراز و وایمار خواهرخوانده هستند

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به خواهرخواندگی شیراز و وایمار آلمان، گفت: شهردار وایمار آلمان قول داده است تا اولین مسجد شیعی در وایمار به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا ایجاد کند.

به گزارش شیرازه از فارس، محمد فرخ زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، امروز (17مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اگر استان و شیراز روی مسائل گردشگری توجه خاصی باز کنند به طور حتم نیاز استان از طریق کسب درآمد در بحث گردشگری مرتفع می شود، گفت: این توهم که باید گردشگر در شهر حاضر شود باید از بین برود، امروز روز آن رسیده است تا به معرفی صحیح سعی کنیم تا گردشگر را جذب شود.


وی با اشاره به اینکه در دنیا این مردم را به گونه ای دیگر معرفی کردند، تصریح کرد: باید از طریق فرهنگی، سنن، آداب، رسوم و روحیات اعتقادی خود را به دنیا معرفی کنیم.


فرخ زاده با اشاره به برگزاری جشن یادروز حافظ با حضور هنرمندانی از وایمار آلمان در سال گذشته، تصریح کرد: وایمار یک شهر هنری و قلب فرهنگ اروپا محسوب می شود که با شیراز خواهر خواندگی دارد و در سال گذشته درختی با نام گوته در حافظیه کاشته شد که زمینه ها دوستی هر چه بیشتر این 2 شهر را فراهم کرد.


معاون فرهنگی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه شهردار وایمار آلمان قول داده است تا اولین مسجد شیعی در وایمار به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا ایجاد کند، تاکید کرد: اخلاق خوش و مهمان نوازی مردم شیراز باعث شد تا این تصمیم عملی شود.


وی با اشاره به اینکه مقوله گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آثار خوب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: هر گردشگر برای این شهر 800 تا یک هزار دلار آورده مالی دارد و برای 18 تا 20 نفر شغل مستقیم ایجاد می کند.


معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه برنامه ریزی منسجمی برای گردشگری مذهبی وجود ندارد، اضافه کرد: شیراز در سالی که گذشت به 2 پیمان میراث فرهنگی مذهبی و همچنین میراث فرهنگی معنوی موسوم ICCN ورود پیدا کرد.


پایان پیام/

نظرات بینندگان