کد خبر: ۴۵۲۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۲
فرمانده انتظامی فارس در همایش همیاران پلیس:

خودرو رانندگان بدحجاب متوقف می شود/ راه اندازی پلیس راهنمایی خواهران در شیراز

انتظار می رود همایش همیاران پلیس را توسط پلیس راهنمایی و رانندگی هر سه ماه یک بار در یکی از محله های شهر شاهد باشیم هر مسئله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اگر ریشه مردمی داشته باشد، موفق است وگرنه شکست می خورد.
به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی فارس در همایش همیاران پلیس در کانون فرهنگی سمیه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همیاران پلیس، گفت: افتخار می کنیم در استان فارس مردم استان ضمن همکاری و هماهنگی با پلیس در خانواده خود هم یک نفر را به عنوان پلیس انتخاب کردند و همیار پلیس دارند.

 سردار سجادیان، کودکان و نوجوانان را دارای نقش مؤثری در قانون مداری دانست و تأکید کرد: کودکان و نوجوانان در کمال ادب و احترام به والدین خود هنگامی که خواب آلوده رانندگی می کنند یا سرعت زیادی دارند و یا با موبایل صحبت می کنند به آن ها تذکر دهند و یا به اولین ایستگاه پلیس اطلاع دهند.

 وی قرآن را بهترین کتاب قانون برای زندگی دو دنیا خواند و افزود: اگر می خواهیم قانون مدار باشیم باید در زندگی خوبی ها و بدی ها را بشناسیم و به خوبی ها عمل کرده و از بدی ها دوری کنیم.

سجادیان افزود: انسان باید عواقبت کارهای ناپسند را برای خود ترسیم کند. این کار نقش بازدارندگی خوبی دارد. این مقام انتظامی نقش همیاران پلیس را در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته پتانسیل فارس بیش از این‌هاست و هنوز جای رشد زیادی وجود دارد. باید تا می توانیم نقش مردم را پررنگ کنیم زیرا وقتی مردم پلیس خود باشند دیگر نیازی به این همه امر و نهی پلیس نیست. امر و نهی باید درونی باشد.

سجادیان تأکید کرد: هرچه ما در رابطه با آموزش برای به کارگیری همیاران پلیس هزینه کنیم، سرمایه است. هر چقدر بتوان اینگونه برنامه ها را وارد خانواده ها کرد سرمایه های اجتماعی ما روز به روز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در همین راستا انتظار می رود همایش همیاران پلیس را توسط پلیس راهنمایی و رانندگی هر سه ماه یک بار در یکی از محله های شهر شاهد باشیم هر مسئله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اگر ریشه مردمی داشته باشد، موفق است وگرنه شکست می خورد.

سجادیان در ادامه از راه اندازی پلیس راهنمایی خواهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مخاطب این قشر فقط خواهران خواهند بود. علاوه بر آن بزودی رانندگانی که موضوعات اخلاقی و حجاب را رعایت نکنند، خودروهایشان متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس باید همه جانبه نگر باشد، افزود: هم مقررات راهنمایی و رانندگی و هم مقررات اجتماعی باید رعایت شود. توجه به هر دو بعد در دستور کار پلیس فارس قرار دارد و به زودی عملیاتی خواهد شد.

در پایان این مراسم از دانش آموزان منتخب همیار پلیس مدارس فارس با حضور فرمانده انتظامی فارس تقدیر شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
1
یکی بیاد حجاب خانم های پرسنل رو درست کنه
خواهر بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
0
از آنجا که یک سوم رانندگان خواهران هستند بارها تقاضای آنها این بوده که پلیس زن هم داشته باشیم که از این اقدام سنجیده سپاسگزاریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
0
باتشکر از نیروی انتظامی