کد خبر: ۴۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۲
شهردار منطقه 8 شیراز:

بافت قدیم شیراز با زلزله کوچکی گور دسته‌جمعی می‌شود

شهردار منطقه 8 شیراز گفت: در صورتی که مردم ساکن در بافت شیراز قدیم برای نوسازی و بهسازی منازل خود اقدام نکنند، با وقوع زلزله این منطقه می‌تواند به گور دسته‌جمعی بدل ‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی رحیمی اظهار داشت: مردم ساکن در بافت قدیم شیراز وضعیت را این‌گونه تصور کنند که هر ساختمان فرسوده بمبی است که قابلیت انفجار و تخریب کامل را دارد.

وی افزود: مردم باید در مورد نوسازی پلاک‌ها توجه کافی را داشته باشند چرا که هر سال در کشور یک زلزله بزرگ رخ می‌دهد و اگر چه پس از زلزله بسیج عمومی و کمک‌های دولتی و مردمی سرازیر می‌شود اما این اعتبارات هنگفت دولتی و کمک‌های بی‌دریغ مردمی نمی‌تواند برخی خسارات جانی و مالی را جبران کند.

رحیمی ادامه داد: من بنابر وظیفه شرعی خود باید این مطلب را بازگو کنم که بافت فرسوده اطراف حرم احمدبن موسی (ع) هر آن ممکن است با زلزله‌ای کوچک به گور دسته‌جمعی تبدیل شود و لازم است که ساکنان و کسبه در نوسازی همت ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: بافت قدیم شهر مسائل و مشکلات ویژه‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به ناپایداری ساختمان‌ها، عرض کم معابر، مشکلات و مسائل اجتماعی به سبب مهاجرت جمعیت اصیل منطقه و برخی قوانین دست و پا گیر اشاره کرد.

به گفته وی، با اصلاحیه در طرح تفصیلی و بازنگری که رخ داد جذب سرمایه‌گذار و توسعه درونی این منطقه به گونه بهتری در حال پیگیری است.

یاوران شورا بازوی شهرداری در پیشبرد طرح‌ها هستند

این مسئول شهری با بیان اینکه ما برای برنامه‌ریزی در سطح محلات از یاوران شورا استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در راستای تشکیل دور سوم یاوران شورا در محلات، اطلاع‌رسانی از طریق نصب بنر در سطح محلات و مساجد انجام شد.

رحیمی ابراز داشت: حداقل سن افراد برای عضویت در یاوران شورا باید 25 سال تمام بوده و حداقل یک سال در محله مورد نظر سکونت یا اشتغال داشته باشند.

وی تصریح کرد: محلات قدیمی منطقه هشت حدود 10 محله است و به طور تقریبی همین تعداد یاوران شورا انتخاب می‌شود.

تامین پارکینگ مورد نیاز زائران حرم احمدبن موسی(ع)

شهردار شیراز قدیم در ادامه گفت: در راستای طرح توسعه حرم احمدبن موسی (ع) میدان احمدی (مقابل شاهچراغ) به آستان واگذار شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ترافیکی که در اثر قطع آن محور و تبدیل میدان به صحن ایجاد و شهرداری برای تملک پلاک‌های مسکونی مورد مسیر کنار گذر غربی حرم مطهر، بازگشایی محور و ایجاد یک خیابان جدید وارد کار شد.

رحیمی ادامه داد: ظرف مدت 90 روز این خیابان بازگشایی شد و در حال حاضر بدنه‌سازی و پایدارسازی جداره‌ها و ایجاد فضاهای شهری برای زائران و گردشگران در فازهای مختلف این پروژه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طرح توسعه حرم حدود 57 هکتار است که از سه‌راه نمازی تا خیابان شیخ روزبهان، محور دسترسی به حرم سید علاءالدین حسین (ع) و ضلع جنوبی (پروژه بین‌الحرمین) را شامل می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در کنار پروژه اصلی احداث پارکینگ بزرگ حضرتی در نزدیکی حرم از طریق فروش اوراق مشارکت در دستور کار قرار دارد که 500 واحد پارک را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: در زیرزمین پروژه بین‌الحرمین در ضلع جنوبی حرم نیز حدود 2 هزار واحد پارکینگ احداث می‌شود که در حال حاضر یک‌هزار واحد آن قابل استفاده است.

رحیمی اظهار امیدواری کرد با تکمیل پروژه و ایجاد ارتباط بین دو حرم مردم از سمت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) وارد و به راحتی سمت علاءالدین حسین (ع) خارج شوند.

به گفته وی، از سال 90 طرح بدنه‌سازی و کف‌سازی ورودی بازار نو از دروازه اصفهان و مسجد حاج غنی که از قدیمی‌ترین مساجد شیراز محسوب می‌شود در دستور کار قرار دارد که البته نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

وی تصریح کرد: پروژه دفع آب‌های سطحی این محور تهیه شده و اگر امسال شرکت آب و فاضلاب این طرح را اجرایی کند، شهرداری عملیات کف‌سازی و زیباسازی را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان