کد خبر: ۴۵۳۸۲
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۲
دکتر «جعفر قادری» در گفتگو با «شیرازه»

مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس متوقف نشده/استان شدن منطقه اتهامی بیش نیست

اظهار نظر های بزرگان را نگاه کنید، چرا تایید و مصوبه شورای عالی امنیت ملی پشتوانه این موضوع است؟ چرا دولت برای سه بار این قضیه را تایید می کند؟ بنابراین تاکیدات نشان دهنده این است که این موضوع، بحثی منطقه ای نیست و در اتهاماتی که مطرح می کنند که بحث یک شهرستان هست یا آنجا می خواهد یک استان بشود، صحیح نیست.
دکتر «جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «شیرازه» درباره آخرین وضعیت مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس گفت: بر خلاف ادعای برخی، این مصوبه نه لغو شده و نه متوقف، تا آن جایی که من اطلاع دارم یک بار در دولت قبلی مصوب شده، یک بار هم در دولت فعلی و حتی بعد از اعتراضات برخی نمایندگان هرمزگان به این طرح، دوباره در دولت مطرح شده و باز هم دولت تایید کرده است.

 وی افزود: مگر یک ارض 6 کیلومتری چه حقی را از استانی تضییع می کند؟ این در حالی است که قرار گرفتن استان فارس در کنار استان های ساحلی توانمندی های استان ها را افزایش می دهد. قرار گرفتن 18 نماینده در کنار نمایندگان این استان ها ظرفیت جذب منابع و امکانات به سمت جنوب را بیشتر می نماید.

ظرفیت های کشور متعلق به یک نقطه نیست
وی ادامه داد: در حقیقت این به عنوان یک مزیت مطرح است و پتانسیل ها و ظرفیت های کشور متعلق به یک نقطه نیست. اگر چنین باشد ما هم بگوییم کسی می خواهد از نفت و گاز ما استفاده کند، به استان فارس بیاید، چه ضرورتی دارد که اجازه بدهیم در استان های دیگر سرمایه گذاری کند، باید در استان فارس سرمایه گذاری کند.

قادری تصریح کرد: به نظر می رسد این استدلال ها بحث های احساساتی است. فضا نباید به سمت احساساتی شدن پیش برود. نمایندگان محترم استان هرمزگان که در سطح کشوری انسان های پذیرفته شده ای هستند، امام جمعه محترم بندرعباس، روحانیت محترم و افراد سیاسی و شاخص آن استان باید فضا را مدیریت نمایند.

هر جایی در کشور که لازم باشد تغییر و تحولات صورت می گیرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر چنین برخوردی های احساسی مبنا قرار گیرد باب تمام تقسیمات بسته می شود. در حالی که این گونه نیست و هر جایی در کشور که لازم باشد تغییر و تحولات صورت می گیرد. باید بتوانیم مرزهای استان ها را به درستی مدیریت کنیم و به سمت توسعه پیش رویم و فضا باید مبتنی بر منطق بنا نهاده شود.

قادری تاکید کرد: استدلال قوی در ورای این مساله وجود دارد. در حداقلی از شرایط می توانیم در آنجا منطقه ویژه تجاری صنعتی ایجاد کنیم، در حالی که این امکان برای استان هرمزگان وجود ندارد. چرا که این استان دارای دو منطقه ویژه اقتصادیست و نمی توانند برای منطقه سوم مجوز اخذ کنند.

وی افزود: همچنین می توانیم بندر صادرات و واردات در آن منطقه داشته باشیم و می توانیم در حقیقت توان و ظرفیت تجاری به این منطقه ببخشیم و استان فارس که در حال حاضر به لحاظ تجاری ضعیف است با باز شدن این مسیر ظرفیت ها و توانمندی های تجاری استان فارس افزایش می یابد.

حرف کارشناسی بزنید!
این نماینده مجلس بیان داشت: این که می گویند ما مگر جلو فارسی ها را گرفتیم بیایند سرمایه گذاری کنند، حرف کارشناسی نیست. چه دلیلی دارد که ما تسهیلات استانی که سهمیه بندی می شود و اعتبارات عمرانی استان و دیگر منابع را ببریم در استان دیگری که نه عوارض و نه مالیات بر ارزش افزوده و نه اشتغال و درآمد آن به استان ما نمی رسد هزینه نماییم. اگر این استدلال درست بود، چرا اشتغال در بعضی از مناطق را به صورت منطقه ای تعریف کرده اند؟

عقل سلیمی نمی پذیرد که در استان هرمزگان سرمایه گذاری کنیم
وی افزود: بعضی نقاط وجود دارند که اشتغال آن با وجود فاصله 400 کیلومتری در یک استان بومی آن حساب می شود و اما یک نقطه با فاصله 25 کیلومتر در استانی دیگر بومی آن استان محاسبه نمی شود. پس اگر می گویند که اشتغال استانی نیست، چرا چنین چیزی وجود دارد؟ چرا دولت محترم چنین مصوبه ای را تصویب کرده است؟ به همین دلیل موارد تناقض وجود دارد و ما باید حرفی بزنیم که ما به ازاء نداشته باشد، اما هنگامی که ما به ازاء دارد، نمی توان پذیرفت که باید در استانی دیگر سرمایه گذاری کنیم. کدام عقل سلیمی می پذیرد که آب و گاز را به فاصله 30-40-100 کیلومتر منتقل نماییم اما تولیدات آن را مجدد بر گردانیم! بدیهی است که هزینه ها بسیار افزایش می یابد و منطقی نیست و نمی توانیم در دنیا رقابت کنیم.

قادری خاطرنشان کرد: توصیه مقام معظم رهبری است که باید به خوبی از ظرفیت دریا استفاده کنیم. باید این امکان برای استان هایی که توان استفاده از ظرفیت دریاها  را دارند فراهم بشود. اگر در جریان تحریم ها از ظرفیت دریاها استفاده کرده بودیم، خیلی راحت می توانستیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم. دریاها نقطه ورود ما به دنیا و بازارهای بین المللی هستند. بنابراین ما باید تلاش کنیم و بستر را محیا کنیم که هر استانی که توانمندی دارد، توانمندی ها و ظرفیت های خود را به کنار دریا منتقل نماید.

تعصبات استانی را کنار بگذاریم
وی تاکید کرد: اگر تعصبات استانی را کنار بگذاریم و در برخی استان هایی که دارای سواحل طولانی و بعضا متروکه هستند، ظرفیت سایر استان ها را فعال کنیم، می توانیم کمک بزرگی به توسعه کشور کنیم.

بحث استان شدن اتهامی بیش نیست
اگر فارس به خلیج فارس وصل شود برای کمک به شرق هرمزگان است. چنانچه این منطقه توسعه پیدا کند به صورت شعاعی توسعه پیدا می کند، توان استان هرمزگان هر چه بهتر معطوف به جاها و ظرفیت های خالی استان خواهد شد. این بحث منطقی است و دارای استدلال است و منطقه ای نیست. اظهار نظرهای بزرگان را نگاه کنید، چرا تایید و مصوبه شورای عالی امنیت ملی پشتوانه این موضوع است؟ چرا دولت برای سه بار این قضیه را تایید می کند؟ بنابراین این تاکیدات نشان دهنده این است که این موضوع، بحثی منطقه ای نیست و در قالب اتهاماتی که مطرح می کنند که بحث یک شهرستان هست یا آنجا می خواهد یک استان بشود، صحیح نیست.

وی ادامه داد: با جمعیت 1000 نفری نمی توان استان شد؛ کل جمعیت آن منطقه اکنون 100 یا 200 هزار نفر است و برای تاسیس یک استان به جمعیت 1 میلیون نفری نیاز است. بعضی ها این مباحث انحرافی را مطرح می کنند که اصل قضیه را منتفی نمایند. به همین دلیل رسانه ها و مطبوعات باید کمک کنند که این مسئله به خوبی به انجام برسد.

دکتر قادری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار «شیرازه» مبنی بر این که استاندار جدید فارس چگونه می تواند یک فضای تعاملی را در استان ایجاد کند، گفت: امیدواریم وی بتواند هم از ظرفیت معنوی و هم جایگاهی که آیت الله ایمانی در استان فارس دارند و همین طور توان و ظرفیتی که نمایندگان فارس دارند به خوبی استفاده نمایند.

بین موفقیت نمایندگان و استاندار ارتباط مستقیمی وجود دارد
وی افزود: قطعا هر کسی که می خواهد مدیریت کلان استان را عهده دار باشد و از توانمندی ها و ظرفیت های مجموعه های ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه، روحانیت استان و یا نمایندگان نخواهد استفاده کند، نمی تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: موفقیت استاندار موفقیت نمایندگان است و موفقیت نمایندگان موفقیت استاندار. مردم آنها را با هم ارزیابی می نمایند. اگر در دوره نمایندگی من برای استاندار آقای احمدی موفقیت حاصل نشود، مشکلات این امر هم به من و هم به استاندار بر می گردد و موفقیت هم به همین صورت. ما همه بر یک کشتی سوار هستیم و ان شاء الله فضا به سمت و سوی اعتدال، کار و تلاش پیش رود.

کارها به دست نیروهای تندرو و افراطی بیفتد کار مشکل می شود
قادری در پاسخ به این که بعضی گروه های سیاسی به شدت به دنبال مصادره ایشان هستند، به نظر شما مصادره نمانیده ارشد دولت اعتدال در فارس در شرایط فعلی به سود استان است؟ اظهار داشت: مهم این است که خود فرد چگونه بتواند مجموعه و در حقیقت نیروهای پیرامون و همکار خود انتخاب نماید. چنانچه درست انتخاب نماید و گرفتار افراط و تفریط نشود و مشی اعتدال و همراهی و استفاده از ظرفیت های همه نیروها را در پیش گیرد، قطعا موفقیت حاصل می شود و می تواند اقبال عمومی را به همراه داشته باشد. ولی اگر کارها به دست نیروهای تندرو و افراطی و یا افرادی که به صورت تفریطی عمل می کنند بیفتد، جمع و جور کردن مسائل کار بسیار مشکلی خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: از افرادی که باتجربه اند و در دوره های گذشته در فارس حضور داشته و وضعیت استان را می شناسند، انتظار می رود که مشی اعتدال و تعامل داشته باشند و امیدواریم که فضا، فضای کار و تلاش و سازندگی باشد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
20
دوست عزيز ايران فقط فارس نيست كه شما اينگونه دنبال پيشرفت هستي .. شما اگر تعصب استاني نداري بزارين لامرد بياد جزئي از هرمزگان بشه چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عاقل و منطقی
حرف حساب ندارید یعنی همین دیگه؛ تعصبات الکی انسان رو کور می کنه. یه بار دیگه بدون تعصب حرف های ایشون رو بخون ببین چی داره می گه. آخه عقل هم خوبه. بابا ما همه ایرانی هستیم. قبول ندارید؟
علی
شما که الالایی بلدی چرا خوابت نمیبره ؟ اگر هرمزگان دریا نداشت و با گرفتن لامرد به در یا متصل میشد مردم فهیم فارس دو دستی تقدیم میکردن شما فراموش کردید این قسمت هرمزگان سال 48 از فارس جدا شد و به هرمزگان الحاق شد؟ آیا مردم فارس اعتراضی کردند ؟ بس کنیدقوم گرایی به فکر مصلحت کشور باشید
ناشناس
Netherlands
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
13
قادری فکر کرده کیه که داره برای نمایندگان هرمزگان ، مخالفین طرح در فارس و مردم منطقه خط و نشون میکشه !؟؟

اصلا اگر مطالبه عمومی بود و به نفع همه مناطق فارس بود چرا فقط این آقا و همشهریش موسی موسوی پیگیر این قضیه هستن ؟ چرا نماینده های دیگه یا سکوت کردن یا مخالفت ؟! خب حتما اونا هم استدلال هایی دارن . متأسفانه شیرازه هم که به دست گروهی خاص افتاده طبق معمول قضیه را یکجانبه نگاه میکنه ...
سعیدی - لامرد
همه نمایندگان فارس در تصویب و ابلاغ و اجرای این مصوبه سهیم هستند ... البته آقای جعفرپور را نمی دانم ؛ چون هنوز در این مورد اظهار نظر رسمی نکرده است ؛ بعید می دانم ایشان خلاف مسیر آب شنا کند و حساب خود را از بقیه استان فارسی ها جدا کند!
ناشناس
مثل اینکه طرفداران این آقا هم مثل خودش منطقی در سخنانشون دیده نمیشه !

هیچ کدوم از نمایندگان استان فارس با این طرح موافقت نکرده و برخی نیز با اینکه مخالف اند سکوت کرده اند...
علی
جهت اطلاع هر 18 نماینده فارس دنبال این مطالبه ملی هستند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
آقای قادری درست بر اساس همین تحلیل جنابعالی اصلا نیازی نیست که با تصرف خاک یک استان دیگر به دریا متصل شد . همین الان هم استان فارس به راحتی می تواند از تمامی امتیازات دریا وسواحل آن استفاده کند بدون انکه در منطقه ایجاد آشوب وناآرامی شود
سلام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
11
احسنت بر دکتر قادری عزیز
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
6
حقایق موجود:
۱- دسترسی به آبهای آزاد بین المللی و حمل و نقل ارزان دریائی روزبروز براهمیت دریاها می افزاید.
۲- استفاده از ذخائر غذائی و معدنی دریاها بعد دیگری از اهمیت دریاها است.
۳- محدودیت دسترسی به آب، نیاز به شیرین کردن آب دریاها را بوجود آورده است.
۴- استان فارس تا سال ۱۳۴۲ یک استان ساحلی بوده و از طریق بخش گاوبندی (شهرستان پارسیان فعلی) به خلیج فارس اتصال داشته است.
۵- استانهای ساحلی کشور، از جمله هرمزگان دارای عمق کافی سرزمینی نیستند، بدین لحاظ از ساحل خود بخوبی استفاده نمیکنند.
۶- با جدائی فارس از خلیج فارس، نام این خلیج، به یک اسم فاقد وجه تسمیه تبدیل شده است.
۷- تامین امنیت در بخشی از ساحل جنوبی کشور، حد فاصل بوشهر تا بندرعباس کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
۸- بخشی از ساحل در جنوب فارس مورد استفاده اقتصادی قرار نمی گیرد.
۹- در استان فارس در مکانیابی واحدهای تولیدی آب بر(با مصرف بالای آب) دقت کافی نشده است.
۱۰- با تسریع در خصوصی سازی و کاهش تصدی دولت، توزیع فرصتهای شغلی به سمت استانی شدن پیش می رود.
۱۱- با تشدید در رقابت های صنعتی، نقش هزینه های حمل و نقل در رقابتی تر شدن صنایع پررنگ تر می شود.
۱۲- جهت گیری توسعه صنعتی آینده کشور، به سمت توسعه صنایع وابسته به مواد اولیه و بازار مصرف خارجی است.
۱۳- حمل و نقل دریایی ارزان ترین شیوه حمل و نقل است.
۱۴- استان فارس با گذشت زمان جایگاه خود را در بین استانهای جنوبی از دست داده است.
۱۵- کریدورهای مهم حمل و نقل کشور(بندرعباس و ماهشهر به داخل کشور) جنوبی – شمالی است تا شرقی – غربی
۱۶- از جنوب به شمال فارس و در ادامه تا شمال کشور، استعداد ایجاد یک کریدور هوایی و زمینی جاده ای و ریلی وجود دارد.
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
چند روز رفتي فك كردي بعد به شيرازه اوكي دادي اومده باهات مصاحبه كرده كه بگي منطقي اينه كه شما ميگي؟؟؟؟؟ اخه چرا شما فك ميكني كه هرچي ميگي درسته و نمايندگان و مردم هرمزگان اشتباه ميكنن؟؟؟ دوست عزيز نه هرمزگان بلكه هر استاني اگر باشه با شما همين برخورد رو ميكنه دليل و منطقتونم فقط و فقط خودتونو قانع ميكنه و بس...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
10
درود بر دکتر قادری نماینده ی شایسته ی مردم شیراز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
حرف هاي قادري پر از تناقض است! بالاخره منظور شما از سرمايه گذاري خصوصي است يا دولتي؟
ايشون قبلا گفتند:
با تسریع در خصوصی سازی و کاهش تصدی دولت، توزیع فرصتهای شغلی به سمت استانی شدن پیش می رود.
الان مي گويند:
"چه دلیلی دارد که ما تسهیلات استانی که سهمیه بندی می شود و اعتبارات عمرانی استان و دیگر منابع را ببریم در استان دیگری که نه عوارض و نه مالیات بر ارزش افزوده و نه اشتغال و درآمد آن به استان ما نمی رسد هزینه نماییم. "
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
9
اگر بااین استدلال که پارسیان چهل سال پیش جزو استان فارس بوده وباید برگردد پس باید یادآورشد که همین پارسیان- لامرد-مهرو... تاقبل ازانقلاب و اوایل انقلاب جزو لارستان بوده اند وباید به لارستان برگردند و درواقع لارستان به دریا متصل شود!
خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
11
درود بر دکتر که منافع استان فارس در نظر می گیره این طرح نفع اولش به کل استان فارس می رسه
امیدواریم سایر نمایندگان به دید ملی به این طرح نگاه کنن
نصوری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
4
سخنان ایشون در مورد استاندار خیلی بو داره !!! از حالا دارن استاندار رو تهدید میکنند که اگه نیروهایی رو که ما میخوایم نزاری موفق نمیشی و واست مشکل درسشت میشه !
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
آقای قادری خودش خوب می داند چون این مصوبه معلق شده ودرحالت احتضار به سر میبرد مدام دست وپا میزند ومصاحبه پشت مصاحبه شایدبتواند مقداری دلداری به همشهریان لامردی خود بدهد
phoenix
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
4
یک سوال ؟ اگر کسی زمین خانه شما را غصب کنه چی کار میکنی ؟ ما بندرعباسی ها هم همون کارو میکنیم .آیا تو استان خودتون جا برای. سرمایه گذاری نیست ؟ یعنی شما از تمام ظرفیت ها استفاده کردین ؟ این الحاقیه به زودی کنسل میشه و این تازه اول راهه . کاملا این طرح یرای جداسازی قسمتهایی از فارسه برای استان شدن . و مکرو و مکرالله ... . ایشآلله پشیمون میشید
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
دوست هرمزگانی کافیه به سر به یخش های جدا شده از هرمزگان بزنید تمامی اهالی اون منطقه از این الحاق راضی هستن شما چی کاره هستی جای اونا تصمیم می گیری اون بخش یکی از محرومترین بخش های هرمزگان هست که حتی راه درستی جهت درسترسی به مرکز استان نداره تمامی امکانات هرمزگان رو یه جا متمرکز کردین به جاهای دیگه نرسیدین خود اهالی اون منطقه که تو جشن الحاق شرکت کردن از این طرح راضی بودن می دونن که این مصویه اجرایی بشه زندگیشون از این رو به اون رو میشه بیشتر اهالی اون منظقه کاراشون لامرد انجام می دم از خریداشون بگیر تا کارای ذرمانی .... راه دسترسی بخش هایی الحاقی با احداث بزرگ راه لامرد -کوشکنار کوتاهتر میشه (20-30 دقیقه)لامرد هستن
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
اگه به این مگویید غصبی پس کل استان هرمزگان غصبی هست لطفا به نقشه های قدیمی رجوع کنید تا متوجه شوید
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
باسلام دوستان عزیز مخصوصا مجید عزیزتوضیحات کامل وجامعی دادی فکر نکنم نمایندگان فارس مخلف این طرح باشن مثلا به نطر شما نماینده کازرون یاآباده واقلید وبقیه شهرستانها به چه دلیل باید مخالف باشن مگر این که اونادلشون بخاد خودشون به دریا وصل بشن که امکانش نیست شاید خیلیا ندونن ولی قطعا جعفرپور هم موافقه چون در موارد دیگه که به نفع شهرستانش باشه به اجماع همین نمایندگان نیاز داره.
اکبر خرم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
باسلام صحبتهای جناب قادری کاملا منطقی وکاملا کارشناسیه ودوسنان اگر خوب مطالعه کرده باشن این رو تشخیص میدن مگر کسانی که هیچ گونه دانشی در تشخیص این موضوع نداشته باشن که در غیر این صورت قطعا تعصبی صحبت میکنن.
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
در بین نمایندگان استان فارس فقط آقای قادری به دنبال احقاق حق مردم هستند دیگر نمایندگان به نظر میرسد کارهای مهم تری دارند
جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
حرف کارشناسی؟؟؟؟
قوانین مدیریت بر مناطق حفاظت شده رو خوندید؟
میدونید اون منطقه جز بخش حفاظت شده نایبند هست؟
میدونید اون منطقه آخرین بخش پارس جنوبی هست و طرح منطقه انرژی بر پارس در اونجا تصویب شده؟
به نظر شما این کار محروم کردن مردمان زحمتکش این منطقه از حق مسلم خودشون نیست؟
فارس که خیلی بزرگه چرا خودش به 2 شاید هم 3 استان تجزیه نمیشه؟
حرف کارشناسی؟؟؟؟
جالبه والو
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
پاسخ به همشهري.... دوست عزيز لامردي چرا خودتو ميزني به كوچه علي چپ كي راضي هست چرا حرف كذب ميزني پارسيانيها و روستاههاي كوشكنارو غيره به هيچ عنوان راضي نيستن حرف رو با سند بزن دوست محترم نمونشم همون امضايي كه توي سايتها نشر پيدا كرده كه همه اهالي امضا كردن در ضمن شايد به تعداد انگشتان دست راضي باشند كه اونها هم لامرديهاي ساكن اونجاها هستند... در ضمن يكي از دوستان ديگه از مزايا و محاسن و كلا خيلي از چيزها كه فقط منفعتش براي فارس هست نوشته منم ميخوام با اجازه شيرازه جوابشون رو بدم البته اگر چاپ كني شيرازه .. شما ميگيد احداث بندر احداث كلي چيزهاي رويايي ديگه كه از روياههاي لامرديهاي عزيز هست عرض كنم خدمتتون اون قسمتي كه با شما صد كيلومتر فاصله داره و با پارسيان حدود سي كيلومتر عرض كنم كه جزئي از منطقه حفاظت شده نايبند هست كه محيط زيست اجازه هيچ گونه ساخت و ساز رو نميده ... در ضمن چرا ميگيد هرمزگان اومده غضب كرده اينها همش متعلق به فارس بوده خيلي از كشورهاي ديگه هم متعلق به ايران بوده ايا ايران ميتونه الان بگه كه به عنوان مثال بحرين رو ميخوامم و اگر بگه جامعه جهاني چطور برخورد ميكنه يا حتي خود كشور بحرين .. پس از شما تقاضا دارم حرف رو با منطق بزنيد نه اين كه بخاطر وصل شدن به دريا حرف كذب بزنيد در ضمن خليج فارس متعلق به همه است نه فقط فارس يا هرمزگان يا بوشهر پس شما هم اگر قصد پيشرفت دارين به داشته ميتونيد سرمايه هاتون رو بيارين توي همه بنادر ايران سرمايه گذاري كنيد و در كنار خليج فارس لذت ببريد ... همه ايران سرل=اي من است ايران فقط قوم فارس نيست ايراني يعني بلوچ كرد و عرب و ترك و فارس و گيلك و مازني و غيره.....
امير رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
طرح الحاق به دريا مزاياش فقط براي لامرديهاست نه ديگر نقاط فارس. متاسفانه اين قوم عجب مردمان ناسيوناليسمي هستند.
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
6
پوراف عزیز فکر کنم مرکز نشین هستی نفست از جای گرمی بلند میشه شما هرمزگانی ها تمام امکانات استان رو تو مرکز جمع کردین به قکر سایر مناطق مخصوصا شرق هرمزگان نبودید بیشتر اهالی اون بخش از این الحاظ راضی هستن چون می دون اینده خوبی در انتظارشون هست تنها بندر استان فارس میشه اون قسمت به قولی نور چشمی فارس حساب می شن استان فارس در عرض چند سا ل اونجا سرمایه گذاری می کنه نفع اولش اول به مردم همون منطقه می رسه به بعد فارس پس بهره با دید ملی به این طرح نگاه کتی (نظرات کارشناسی محکمی پشت این طرح هست از طرفی به تایید دبیر شورای امتیت ملی هم رسیده
ناشناس
تفاوت شرق و غرب رو میدونی که نظر میدی؟؟؟
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
8
به نظر من طرح خوبی هست استان فارس باید از این طرح حمایت کنه فارس خودش بندر داشته باشه صادزات وارادتشو از این بندر انجام بده به صرفه هست
هزینه حمل و نقل حالا از فارس به بندر پایین می یاد راه دسترسی به بندر کوتاه تر می شه
جهرمی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
9
درود بر قادری نماینده واقعی استان فارس .پیشرفت لامرد یعنی پیشرفت همه فارس .همین حسادتها است که فارس بزرگ را از استانهای همجوار از جمله اصفهان عقب تر کرده است
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
دوست عزيز كه نامتون همشهري هست اين حرفها واقعا از نظر خودت كارشناسيه خودت قضاوت كن ايني كه ميگي نورچشمي يعني مردمان اون منطقه اونقد ساده هستن با گفتن نور چشمي دلشون بلرزه و فارس فارس كنن نه دوست عزيز بالا نشين نيستم يا به قول تو مركز نشين ميتونم دعوتتون كنم با هم يه سري به مردم منطقه بزنيم با هزينه خودم تعارف هم نميكنم تا با خوده پارسيانيها و كوشكناريها هم صحبت بشيم نه لامرديهاي مقيم اونجا در ضمن اين بحث ها و حرفها تفرقه مياره نميدونم چرا شما لامرديها اينهمه دارين منطقه رو متشنج ميكنين
علی
Germany
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
4
اگه قادری راس میگه شهرستان مهر به دریا وصل کنه که به دریا نزدیک تره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
متاسفانه این مصوبه هم یادگار روزای آخر دولت قبله و تعجبی هم نداره که غیر کارشناسی باشه، من به عنوان کسی که زمینه کاریم توسعه و برنامه ریزی اقتصادیه، بدون تعصب به فارس یا هرمزگان فقط میتونم بگم این الحاق کاملا مغابر با اصول کارشناسیه، مواردی رو هم که دکتر قادری تحت عنوان دلیل ذکر کردن، صرفاً انگیزه ست و حدود 20 سال پیش یه کتابچه هم راجع بهش چاپ کردن. با توجه به تحصیلات ایشون بعیده اینقد خارج از چارچوب استدلال بکنن
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
پوراف عزیز هرمزگان چند چند تا بندر بزرگ داره بهتره تمرکزشو بزار رو توسعه اون بنادر بخشی کوچکی از هرمزگان جدا شه اسمون به زمین نمی یاد با دید ملی به این طرح نگاه کن تعصب رو بزار کنار واقع بین باش فارس به این بزرگی بندر باید از خودش داشته باشه
ازلامرد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
باسلام فکر نکنم نماینده ای زرنگ تر ازقادری تو فارس بباشه که به فکر فارس باشه
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
دوست هرمزگانی چرا اینقدر تعصبی هستید 4 روستا از هرمزگان جدا شده بخش کوچکی از کوشکنار هست چرا با پیشرفت اون منطثه مخالف هستید شما 6/7 بندر بزرک دارین تمرکزتون بزارین رو توسعه اون بنادر (هرمزگان و قارس می تون با اتحاد و همدلی از دریا استفاده بهتری کن قبول کنید فارس به این بزرگی به دریا راه داشته باشه بهتره در پناه حق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
این سنگ اندازیا کار نماینده های بوشهر و لاره تا نماینده های خود هرمزگان!
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
تعجب میکنم که چرا همه کامنت های منو نمیزارین ولی کامنت های هم استانیهاتون رو کامل میزارین بابا تحمل حرف حق رو داشته باشین این نیست رسالتی که ازش دم میزنین .. موفق و موید
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
اقاي ناشناس حرفي بزن با سند مگه خوده هرمزگانيا قدرته تشخيص ندارن دوست عزيز در ضمن بوشهر هم از خداشه كه خطر از دم گوشه خوش گذشت و دست درازي به استانش نشد ديگه به ما كاري نداره كه رفيق محترم
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
دوساعت وقت گذاشتم يه مطلب بلند بالايي از نا كارشناسي بودن اين طرح نوشتم ولي متاسفانه شيرازه عزيز چاپ نكرد... بازم خدا رو شكر
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
باسلام پوراف عزیز همشهریان خودتو ساده لوح جلوه نده که مثلا نمیتونن تشخیص بدن ضررونفع خودشون رو هرآدم غیر کارشناسی هم اگه باشه براش قابل تشخیصه که اون منطقه پیشرفت خواهد کرد بنده خیلی از اونجاییا رومیشناسم ورفتم دیدم تویه روستا از بنده خدایی پرسیدم گفت هرمزگان هیچ کاری برای ما نکرده حتی سنگ بولوارایی که توکوچه ها کارکرده بودند گفتند ماخودمون پول دادیم وخودمون کارکردیم حالا چه دلیلی داره خودشون نخوان پیشرفت سرسعی داشته باشن.
سامان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
حداقلی از شرایط می توانیم در آنجا منطقه ویژه تجاری صنعتی ایجاد کنیم، در حالی که این امکان برای استان هرمزگان وجود ندارد. چرا که این استان دارای دو منطقه ویژه اقتصادیست و نمی توانند برای منطقه سوم مجوز اخذ کنند.

خوب چرا قانون رو عوض نمیکنن؟؟
بهتر از اینه که مرزبندی های استانی رو عوض کنن
سامان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
حداقلی از شرایط می توانیم در آنجا منطقه ویژه تجاری صنعتی ایجاد کنیم، در حالی که این امکان برای استان هرمزگان وجود ندارد. چرا که این استان دارای دو منطقه ویژه اقتصادیست و نمی توانند برای منطقه سوم مجوز اخذ کنند.

خوب چرا قانون رو عوض نمیکنن؟؟
بهتر از اینه که مرزبندی های استانی رو عوض کنن
عقیل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
قابل توجه استانهای همجوار هرمزگان
بدینوسیله به اطلاع میرساند استانهایی که تمایل به دستیابی به ساحلهای هرمزگان را دارند هر چه سریعتر نسبت به معرفی فردی از ان استان به عنوان استاندار هرمزگان اقدام نمایند در ضمن استان فارس به دلیل گرفتن سهم خود در دولت قبلی از شرکت در این مرحله خودداری نماید
عقیل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
ااقا علی وجدانی با استاندار غیر بومی خصوصا فارسی کجای هرمزگان رو می شه رسید از مرکز که شهر بندر هست تا به جاهای دیگه برسه همه جوانب را در نظر بگیر دوست عزیز
سایا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
تالل
سایا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
من یه پارسیانی هستم ولی به هیچ عنوان از هرمزگان راضی نیستم چون هیچ خدمتی به مردم پارسیان نکرده ما هنوز گاز شهری نداریم در صورتی که نزدیکترین شهرستان به عسلویه هستیم حتی جاده اسفالته مناسب در مسیر پارسیان به بندر عباس نداریم توخیابون رازی که خیابون اصلی شهر هست هنوز تیربرق های چوبی هست بیمارستانمون هم بخاطرهمت اقای رستمانی درست شده وهنوز هم از صدقه سری ایشونه که پا برجاست دیگه از چی بگم دکتر درست نداره فرودگاه نداره واسه هرمریضی باید شیراز بریم البته که اگه بندرعباس بریم باتوجه به مسیربدش امکانه اینکه ازبیمارستان بندر عباس سالم برگردیم کمه هرمزگان هیچ وقت به فکر توسعه ما نبود بنظرم اگه جزء فارس بشیم بدور از تعصبات مذهبی پیشرفت میکنیم اینها فقط گوشه ای از مشکلات بود اینجا که شهرستان هست اوضاعش اینجوریه وای به حاله روستای اطرافمان پس جدا از همه چیز به فکره توسع شهر وسپس ایرانمان باشیم چه اهمیت دارد ما جزء کدام شهرستان باشیم مهم پیشرفت وابادانی هست که کدامیت به ما بیشتر اهمیت میدند همه جای ایران سرای من است
رسول
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
خدا رو شکر سر قادری به سنگ خورد و آرزوی الحاق پارسیان به فارس براورده نمی شود
حامد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
من کوشکناریم اصلن هم ازهرمزگان راضی نیستم ولی بایدبگم اگه توی یک سیستم ایدئولوزیک زندگی نمیکردیم ومثلابنده سنی میتونستم باوجودبرادران شیعه باهاشون رقابت کنم قبول میکردم لامردرو ولی مشکل اینه که مثلابنده آلودگی عسلویه رومیخورم ولی یک لامردی یاشیرازی یاشایدم لربختیاری به بنده بومی تحصیل کرده اولویت داشته یاشن واقعا ملت من صبورن درودبرمردم صبورجنوب ای کاش شیرازه این رومنتشرمیکردی