کد خبر: ۴۵۳۸۳
تعداد نظرات: ۹۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۲
تخریب چهره امام ادامه دارد

نوه دختری امام: ماهواره می بینم/ هایده و مهستی گوش می کنم/ عکس های بدون چادرم را منتشر کردم!؟

زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است. او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است.
به گزارش شیرازه - انتشار مصاحبه زهرا اشراقی نوه دختری امام با الشرق الاوسط، بازتاب ها و واکنش های بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی داشته است.
کاربران زیادی در فضای مجازی از این نوه دختری امام به عنوان کسی که می خواهد آبروی امام خمینی (ره) را از بین ببرد، یاد کرده اند و برخی دیگر نوشته اند: این ها از نسبت شان با امام خمینی (ره) قصد سوء استفاده دارند و می خواهند خودشان را در جامعه مطرح کنند.
زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه امام خمینی (ره)  است. او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین محمد خاتمی است.


متن کامل مصاحبه همسر محمدرضا ختمی را در ادامه بخوانید: زهرا اشراقی در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد.


پس از دوم خرداد 76 و روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده می شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهت ها و تفاوت هایی بین خرداد 16 سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد می بینید؟
تفاوت چندانی نمی بینم. انتخابات قبلی که آقای روحانی پیروز شدند در راستای همان انتخابات دوم خرداد بود. تاکیدی بر اینکه مردم ایران همچنان خواستار اصلاحات هستند و اگرچه وقفه ای هشت ساله در این میان افتاد و متاسفانه به هرحال حکومتی روی کار آمد که مخالف اصلاحات بود، اما مردم نشان دادند که بازهم خواستار اصلاحات هستند.
همه اینها با وجود آن بود که بالاخره قبل از انتخابات فضای رقابت سرد بود و نیروهای اصلی را بهرحال رد صلاحیت می کردند، با این حال، این انتخابات نشان داد که مردم ناامید نیستند. من تفاوتی میان این انتخابات و انتخابات 76 نمی بینم. فکر می کنم مردم خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستند.


این احتمال وجود دارد که همانند فرجام دولت اصلاح طلب آقای خاتمی، پایان این دولت هم منجر به قدرت گرفتن افرادی مثل احمدی نژاد شود؟

من ناامید نیستم. خرداد 76 یک احساس اولیه بود بدونه پشتوانه تجربه. هم اصلاح طلبان چندان تجربه نداشتند و خام بودند و هم ضد اصلاح طلبان. فکر می کنم تا حدودی هم ضد اصلاح طلبان شاید اکنون عاقل تر شده باشند که آن روش های خشن که به کار می بردند دیگر پاسخگو نیست.

فکر می کنم هر دو طرف مقداری تعدیل شده باشند، هر چند هنوز شک دارم که گروههای ضد اصلاح طلبان تعدیل شده باشند، اما رهبران آنها فکر کنم تعدیل شده باشند. بعید می دانم که فضای خشن آن دوران را دوباره بخواهند حاکم کنند. فضای اکنون با فضای دوران آقای خاتمی تغییر کرده، بحران اقتصادی شدید، وضعیت سیاسیت خارجی و تحریم ها که همگی میراث دوران احمدی نژاد هستند، فکر می کنم فضا بیشتر به سمت رفع این معضلات باشد. خود حاکمیت هم می داند که نباید فشارها بر مردم بیشتر باشد. برای همین فکر نمی کنم آن دوران تکرار شود.

گفتید که فکر می کنید هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تعدیل شده باشند. اصلاح طلبان در چه زمینه ای معتدل شده اند؟
فکر می کنم در حوزه گفتمان. در آن زمان فضای حاکم هنوز دست آنها نبود، شناخت خوبی نداشتند. گرچه مجلس و دولت را در دست داشتند اما برخی از آنها گفتمانی تندرو داشتند و حاکمیت می ترسید و این شائبه را داشت که مبادا برخی از آنها برانداز هستند.

همسر شما آقای محمد رضا خاتمی، یکی از چهره های شاخص جریان اصلاح طلبی ایران است و خود شما چهره ای بسیار شناخته شده هستید. تا کنون شده اختلاف نظر بر سر مسائل سیاسی و یا اجتماعی داشته باشید؟
اختلاف نظر جزنی است. به هر صورت هر دو اصلاح طلب هستیم و خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستیم نه ایشان تابع محض نظریات من هستند و نه من تابع محض نظر ایشان هستم. شاید ایشان اعتقادی تر از من باشد در برخی از مسائل و من به آن شدت نباشم.

مثلا چه موضوعاتی؟
خیلی اختلاف چندانی در این زمینه ها نداریم. اما بالاخره بر سر مسائلی با هم مشورت می کنیم. در خصوص مصاحبه ها و.. نظر من را جویا می شود که خب کل کل هایی هم پیش می آید. اما آنچنان حاد نیست که با مثالی بتونم روشن کنم موضوع را...



خانم اشراقی شما در بین خانم های فعال سیاسی و شناخته شده ایرانی ، معروف هستید به خوش پوش بودن، لباس های رنگی و شلوار جین و.. با اینکه شما از خانواده ای مذهبی و نوه بنیانگذار انقلاب ایران هستید. تاکنون این موضوع پیش آمده است که مثلا خانواده به شما تذکر بدهند و گیر بدهند؟
خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادربزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه می پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.
فکر می کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.
مثلا پدر بزرگ من – آیت الله خمینی – همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین می گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.

سخنگوی وزیر خارجه چه؟
من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح می شود. نوع لباس بسیار مهم است، مثلا شما بدانید آقای خاتمی که رای بالایی آورد، فقط به خاطر طرز فکر نیست، لباس و ظاهر هم هست. متاسفانه افرادی که در درون حاکمیت هستند به این شکل در این مورد دقت نمی کنند، شاید مردها اندکی تغییر کرده باشند ولی متاسفانه خانم ها تغییر نکرده اند. اگر آرام آرام بتوانیم یک انقلاب رنگ انجام دهیم خیلی خوب می شود.

شما در فیس بوک و شبکه های اجتماعی خیلی فعال هستید و حتما تصاویر برخوردهای پلیس گشت ارشاد را با خانم ها دیده اید؟
من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند. من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟
امروز داشتم با یکی از دوستان فعال سیاسی ام صحبت می کردم، گفت که قرار است دو سال دیگرحکمش را اعلام کنند، داشتم به او می گفتم هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را می کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را می گفت ما می خندیدیم و می گفتیم نشدنی است.
در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی می گفتند "مصلحت نظام” را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.
قبول دارم سخت گیری هایی هست مثلا این چیزی که نتانیاهو گفت، اما واقعا شیک پوش ترین و منظم ترین دختر و پسرهای دنیا در همین تهران هستند. من همین چند وقت پیش از سفر خارج برگشتم واقعا دخترهای ما با اینکه محدودیت دارند ولی شیک پوشی آنها حتی کمتر در اروپا دیده می شود. بله سخت گیری هایی وجود داشت. اما الان کمتر شده پسر من دانشگاه می رود با تی شرت های رنگی، قرمز، زرد، شلوار جین هم که خوب همیشه بوده. وضعیت خیلی فرق کرده و امیدوارم بهتر هم بشود.

اشاره کردید به سفر خارجی، چقدر به سفر و سفر خارجی می روید؟
من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می روم.

در میان کشورهای منطقه کجاها رفتید؟
سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

زبان خارجی هم بلدید؟
تا حدودی انگلیسی. همین اندازه که گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟
بله دارم.

به چه شبکه هایی علاقه دارید؟
بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم.

سریال مورد علاقه شما چیه؟
معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

موزیک؟ خواننده مورد علاقه شما کیه؟
بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.

به صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟
چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت” هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

شما اینهمه شبکه های تلویزیونی نگاه می کنید، وقت هم می کنید در خانه آشپزی کنید؟
آشپزی ام خیلی خوب است. البته هر زمان وقت کنم و فرصتش پیش بیاید که آشپزی کنم. بیشتر هم طرفدار رژیم غذایی سالم هستم. من خودم از خوردن فست فود پرهیز می کنم و به پسرم علی هم گفته ام که از فست فود دوری کنه. یه مدت توی تابستون فقط گیاهخوار شدم ولی دیدم خیلی سخته و رهایش کردم. اما خوب بیشتر طرفدار سالم خوری هستم تا رستوران رفتن.

اهل کافه گردی هم هستید؟
ترجیح میدم دو سه تا کافه ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، فکر می کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر میکنم شاید کسانی که در کافه نشسته اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق باز هستم. اغلب هم جوان هستند. ترجیح میدهم بیشتر با جوان ها باشم، هم روحیه ام به آنها می خورد هم اینکه همواره چیزهای جدید از آنها یاد می گیری و هم اینکه روحیه بهتری داری.

شما همسر آقای روحانی رو هم میشناسید؟ با ایشان در ارتباط هستید؟
من ایشان را خیلی سال پیش دیدم، همسفر مکه بودیم. با دختر ایشان ارتباط بیشتری داشتم. ولی خب سالهاست که ایشان را ندیده ام.

خانم ایشون در اون زمانها فعال بودند؟
نه همیشه خانه دار بودند.

شما نسبت به جاری خود همسر آقای خاتمی خیلی در عرصه عمومی فعال تر هستید با اینکه ایشان همسر رئیس جمهور بودند.
خوب روحیات فرق می کند همسر آقای خاتمی کمتر سیاسی است و روحیه متفاوتی دارد. هر کس زندگی متفاوتی دارد. ایشون زندگی خانوادگی خیلی قوی دارند.

ولی شما متفاوت و در عرصه اجتماعی بسیار فعال هستید.
من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند. فکر می کنم که می شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بی غرض
Singapore
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
با کفش روی فرش!!!!.............البته در بسیاری از خانه های بالای شهر یک امر عادی است
.....................یاد سخن کمال الملک افتادم در خصوص وصف فرش ((البته دست باف)))
ارسنجان شهر مذهب
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
22
پسر نوح با بدان بنشست خانان نبوتش گم شد.سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت ومردم شد.لعنت بر افرادی که اسلام را زیر سوال می برند
من با خواندن این مطلب گریه ام گرفت.
اسلام هم با حرفهای امثال تو خدشه دار نمی شود.
عسکریان
حیف اون ارسنجانی های که ما می شناسیم و تو نماینده آنها شدی تو اصلا نمی دانی صداقت یعنی چه همه بزرگان ما چنین هستند اما نمی گویند ایشان فقط صادق هستن و تمام
یکی از ارسنجان
جنابعالی با چه اجازه ای از لفظ کلی ارسنجان برای بیان نظر شخصی خود که سرشار از توهین است استفاده کردی؟
زن ایرانی
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
17
واقعا که خجالت بکش تو مسلمانی.هر ... میخواهی بکن ولی در مورد زنان ایرانی اظهار نظر نکن
عسکریان
خدایا ما را از دست این خوارج برهان چطور این زن ایرانی خودش را جای همه گذاشته و ادعای مسلمانی می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
11
رهبر معظم انقلاب:
«امام آن مرد شجاع و بی‌نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند این هم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‌کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام‌‌ همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.» (سخنرانی در جمع فرماندهان سپاه ـ 14/12/76)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
6
رهبر معظم انقلاب:
«امام آن مرد شجاع و بی‌نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند این هم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‌کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام‌‌ همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.» (سخنرانی در جمع فرماندهان سپاه ـ 14/12/76)
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
19
اسلام یعنی ازادی هر فرد نه اسلامی که ایران روی کار اورده مرحبا به نوه امام
انتی
جناب شهروند اگر بی حجابی ارزش زن رو می برد بالا مطمئن باش حضرت زهرا قبل از همه بی حجاب میشد ؛اونکه اسلام ایران نبود اسلام محمدی بود بفهمید لطفا
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
16
فقط برات متاسفم در اون دنیا جواب پدر بزرگت و شهدا رو چی میخوای بدی فقط بدون اگه شهدا نبودن الان تو کجا بودی چکار میکردی که الان شدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
13
انقلاب رنگ یا انقلاب رنگی؟ تابوشکنی یاهنجارشکنی؟ ....
مهدی
Singapore
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
11
ایشان و همسرشان و....... به لطف انقلاب اسلامی و خون شهدا داری پست و مقام شدند همین خانم یکی از مسولین ارشد یک شرکت وابسته به وزارت نفت هست ...............الان داره افتخار میکنه که.....................الله لایهدی القوم الظالمین ...........
بی غرض
البته خواهر ایشان یکی از مدیران یک شرکت نفتی هست .....................متاسفانه اخیرا دختر وی هم با یک پوشش مسلمان اروپایی ظاهر شده ((دریکی ازکشور های اروپایی ))
مهدی
Singapore
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
نعیمه اشراقی (زاده ۱۳۴۴) سومین فرزند شهاب‌الدین اشراقی و صدیقه خمینی و هفتمین نوه سید روح‌الله خمینی می‌باشد. وی همسر سید محمد حسن طاهری و خواهرزن محمدرضا خاتمی است.
وی مهندس پتروشیمی و کارشناس ارشد صنایع از دانشگاه امیرکبیر، معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی نفت کیش است. بعضی وی را فعال سیاسی اصلاح‌طلب می دانن(((من با ایشان اشتباه گرفتم در هرصورت هردوشون دست کمی از هم ندارند )))
مریم
همون دانشگاهشم از صدقه سر امام رفتند.سهمیه...
فتوحی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
14
هیچ جای تعجبی نیست ایشان همسر محمدرضا خاتمی است و محمدرضا برادر محمد خاتمی است. 4تا مثل ایشان نمی توانند چهره نورانی امام (ره) را خراب کنند بلکه ماهیت خود را نشان خواهند داد.سکاندار این کشتی مهدی زهراست
دلشکسته از بیحیایی
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
10
اجرک الله یا صاحب الزمان.حسین جان بیا وببین که از خدا بیخبران چگونه میخواهند فرزندت را خدشه دار کنند اینها میخواهند حرمت امام رابشکنند.حسین جان هشت سال این مملکت امام زمان را به بی حیایی کشاندند.ما زنان ایرانی به امثال تو اجازه نخواهیم داد اگر پایت را از گلیمتان درازتر کنید کفن پوش به خیابانها خواهیم آمد
ناشناس
بازم سر امام حسین رو از این منبر به اون منبر کشیدن...آفرین به تو متدین دیندارٌ!!!
ناشناس
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
8
تو هم نوچه اونی هستی که مرگ بر آمرکا را زیر سوال میبرد.زمستان میرود ولی سیاهی بر امثال شماها می ماند.
مرودشت
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
انشاالله كه خدا خودش عاقبت مون رو ختم به بخير كند
یک شهروند هرمزگانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
21
بنده بعنوان یک مسلمان ،وبسیجی با 30 ماه خدمت دردوران جنگ افتخار میکنم به بانوان فرهیخته که در عرصه های سیاسی ،اجتمایی وفرهنگی فعالیت میکنند وشجاع تر از آقایان سیاسی نظرات واعتقاداتشان را میگویند،الحق که نوه حضرت امام خمینی (ره) باید چنین باشد.درود بر سرکار خانم اشراقی وخانواده محترمشان
جمال
الکی نگو بسیجی و خدمت رفته ام هرچی هستی باش ولی بسیجی رو خرات نکن دروغگو ؛برادرم
محمد
همه نظر خاص خودشونو دارن بیخود به کسی توهین نکنید اقای جمال ......... لطفا
بسیجی شان و منزلت خاصی داره همه کس بسیجی نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
8
با اینکه خودم اصلاح طلب هستم ولی فقط میتونم بگم
ناراحت شدم
چیز دیگه ای نمیتونم بگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
اگر حکومت غیر اسلامی بود به نظرتون این خانم چجوری بود.
این خانم چی از اسلام میدونه؟؟
حجاب باید جاذبه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
حجاب اومده تا جاذبه رو از بین ببره و حفظ کنه خانم ها رو از انظاری که میخان جذب زیبایی های خانم ها بشن، همه میدونم عیب این حرف چیه

رو هوس خودش حرف میزنه متاسفانه
ناشناس
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
یاد امام وشهداءدلو میبره کرببلا
یادممدومحمدرضا خاتمی دلو میبره لوس آنجلس
درپناه اسم وخانواده امام هرکاری میکنند توبه کنید که خدا توبه کنندگان رادوست داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
6
این نتیجه کمال همنشین است که در ایشون اثر کرده.
مگه نشنیدید که پسر نوح با بدان بنشست
خاندان نبوتش گم شد.
دختران فارسی
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
8
حالم از هر چی زن انگشت نما هست بدم میاد اگر نوه امام نبود الان معلوم نبود .... واقعا که امثال تو ابروی اسلام را می برند ما زنها اگه نخواهیم امثال تو برامون تصمیم گیری کنن باید کی را ببینیم دفعه اخرت باشه بیحیایی خودت را به مقدسات نسبت میدی.امام برای ما مقدس هست ولی تو را پشیزی هم قبول نداریم ملاک ما حال افراد ودین اسلام هست پس بیحیا برو اونجا که قطام و.... رفتند
ناشناس
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
6
فرزند شهید همت پاسخ این خانم بی حیا را با صلابت داده در سایتها موجود هست حتما مطالعه بفرمایید.بی حیا یی تا ناکجااباد بهترین لقب برای تو هست
ناشناس
بی حیا!!!
اینا توهینه ها بچه مسلمونا...همت شناس...
دختر همت؟
ببین نوه نتیجه همت چی گفتن اونم انعکاس بده.
adamak
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
7
یادم هست داشتم آماده می شدم بروم مدرسه که در اخبار ساعت 7 صبح برادر امام نظر امام را در باره حجاب بیان کردند و آن این بود که شایسته زن مسلمان چادر هست .
حالا کاری به باقی ماجرا ندارم تا امروز که این خانم مطالبی را مطرح کرد که با عقاید امام منافات دارد و ما هنوز زنده هستیم و مطالب را خوب یادمان هست .
حتا اگر در حرفهای ضد و نا هماهنگ ایشان دقت نمایید به پوشش همسر امام در منزل استناد می کنند و متاسفانه همانطور که باز خودشان ذکر کردند مشهود است که ایشان تعالیم اسلام و خانوادگی را اصلاً نه درست می فهمد و نه می شناسد .
بهتر است کمی به خود آید و آب بر آسیاب دشمن نریزد.
پوشش رنگی در خانه است .جلوه گری در خانه است.خود نمایی در خانه است. ما خودمان هم سواد داریم و هم اسخراج علم صحیح برایمان فرقی نمی کند ایشان کیست و چه نسخه ای می پیچد . درد شمایید نه حجاب و اسلام.
قران در بین ما هست و هنوز شعور و فهم و درک آن را داریم .4 تا بی سواد لاابالی معلوم والحال اگر دورتان جمع شدند خیلی به خودتان نگیرید لطفاً.
امیر
آدمک توهین نکن لطفاً ...
ناشناس
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
بیوجدان. از امام خجالت بکش.
بسیجی
Netherlands
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
خیانت خواص و تبعیت عوام ریشهتمام مشکلات در تاریخ است حضرت خامنه ای
فارس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
هوسه دیگه چه کار میشه کرد بد دردیه براهمین گفتن جهاد با نفس جهاد اکبره
ندارم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
واقعا دمت گرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
برای همه شماها متاسفم با اون نظراتون
شيراز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
دم چي گرم؟؟؟؟؟؟ مايه خجالته اين همه بي حيايي !!!!!!!!
واقعا كه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
اون چه كفشيه جان مادر يا چكمه هاي گل گليتو دربيار خانوم گرگه يا چادرتو كه زينت فاطمه ي زهرا رو به گند كشيدي
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
6
من خودم از طرفداران خاتمی و روحانی هستم اما از دیدن این خانم با این مدل پوشش و طرز فکر متاسف هستم.انسانهای تازه به دوران رسیده باید اینگونه حرف بزنند از ایشان بعید است
سجادگلفا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
4
بابا مگه چه عیبی داره اخه شما هها دیگه چی هستین هر کسی تو این دنیا حق انتخاب داره
قرار نیس که همه یکی باشن عزیزان
فردین ازبیجار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
شما خیلی باحالید امیدوارم که درتمام مراحل زندگی خوش موفق باشید شیک پوشی حق درانسان مسلمان است دمت گرم
ابر
آفرین
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
با تمام اون احمقهایی هستم که به نوع پوشش کامل و عقاید ایشون بی احترامی کردند . شما خاک بر سرها باید بفهمید این بانو میفرمایند با حجاب کامل ولی رنگهای شاد باید زندگی کرد . آیا شما متحجرین نمیخاهید نظرات املانه خودتون رو به دیگرون تحمل کنید ؟..... شما حتی برای بیان احساس خودتون اینقدر وجود ندارید که حداقل اسمتون رو بنویسید ... ناشناسهای چماق بدست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
به نظر من برای این است کشور عزیم ایران دچار افسردگی شده اند چون اژ رنگ مشکی استفاده میکنند مگر نه اینکه خداوند متعال گلها را رنگا رنگ افریده پس حجاب هم می تواند رنگی باشد چون زنها هم از جنس گلها هستند باید در محیط منزل شاد باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
5
حیف اون نسبت تو با حضرت امام
خجالت بکش
رضوان
Germany
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
کسانی که به سادگی این اجازه رو به خودشون میدن که براحتی به دیگران توهین کنند یک مشت آدم ظاهر بین و افراطی وبه قول امیر امل و متحجر هستند و من برای این افراد متاسفم این عقاید افراطی نتیجه اش همین افسردگی
است که تو جامعه ما شایع شده
عسل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
شما بهترین بانوی ایران هستید بهتون می بالم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
خلايق هرچه لايق
مجرد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
بازام شروع شدنوه امام ادمه بماها ربتی نداره چجوری میگردن
فريدون
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
به نام و نسبت با امام ميخواهند اسلام ناب محمدي (ص) خدشه دار كنند ، اشراقي حيا كن ، حيا كن ( هركس حيا نداشته باشد هيچي نداره)
ناشناس جنوبی
Kazakhstan
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
همه میدانند که مسجد جای مقدسی است....و هر مسجدی دسشویی هم دارد واینها دسشویی مسجدا
ناشناس
بسم الله...این چی میگه؟
چلنگر سیگارو خاموش کن بیا اینجا.
ایدا نادری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
افرین بر خانم اشراقی.. خیلی خوشم اومد.. نشون داد اسلام محدودیت و ... که بعضیا میگن نیست. خیییییییلی دوست داریییییییییم خانم اشراقی
بی نوا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
واقعا چرا اینق
عباس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
واقعا که برات م
تاسفم.
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
شما هم که از خدا خواسته ....برای کوبیدن اصلاح طلب وووووسوژه خوبی گیرتان اومده.....
اون حضرت آدم ونوح نتونستند بچه خودشون رو درست تربیت کنند. چه انتظاراتی شماها دارید .والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
بابا اینم دوست داره مشهور بشه و مردم بشناسنش.باید یک همچین حرفهایی بزنه تا خبر ساز بشه.بزارین عقده شهرتش را خالی کنه.حداقل قیافه هم نداره .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
سلام
معلوم شد چرا دولت خاتمی به دولت رقاصه ها مشهور بوده و همه چیز این کشور از آبرو شرف حیثیت مردانگی در دوران ایشان زیر سوال رفته است
جوان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
به نظرم ما کارهای اصلی را گذاشتیم داریم درباره کارهای پیش پا افتاده حرف می زنیم ببین بجای این حرفها بیایید خاک کشورمون اذربایجان باکو و تفلیس را پس بگیریم نه اینکه همدیگر رو متهم کنیم خداوند زیباستو زیبایی را دوست دارد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
خیلی قشنگه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
3
قیافه اش خدایی زشته
ارایش نکنه نمیشه نگاش کرد
حسین جنوب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
2
خانم اشراقی خیق نیست تو نوه امام باشی.متاسم براتون
زری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
من خودم چادری هستم ولی چیزی که زن امروز داره از اسلام به دنیا نشون میده چیزی جز تحجر و عقب ماندگی نیست. خیلی باکلاس بود.
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
یعنی علنا داره میگه آی مردم من ظرفیت این امکانات رو ندارم چرا کسی متوجه نمیشه ؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
به نظر من که اصلا امکان نداره این چیزایی که نوشتید حقیقت داشته باشه
صدف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
واقعا متاسفممممم برات خانم به اصطلاح نوهامام
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
همین انقلاب اسلامی دخترای مردمو( مهستی و هایده و ...) اواره این کشور اون کشور کرد اخر سر همشونم تو غربت مردن بس نبود حالا شمام طرفداری کنید از انقلاب اسلامی و خمینی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
خداوند زیباست وزیبایی رو دوست داره؛واقعا که دختر همون امام کبیری؛احسنت
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
حیف نون
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
1
خودمونیم بی حیا چقدر ازبی بی سی و فارسی وان گرفتی تا تبلیغ شبکه هاشون رو بکنی حیف از نام امام که شما ها دنبال خودتون یدک میکشید.من خواهر شهید نیستم اماخیلی دلم سوخت فکرکنم چکمه هاتو با خون شهیدارنگ کردی .
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
خاک بر سرما ببین زمام امور کشور دست کیاست؟؟؟؟الان مشکل جامعه ما رنگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عقب مونده ایمچون عقب مونده ها کشورو اداره میکنن
ناشناس
-
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
با سلام واقعا تعجب كردم احسن بهجسارت اين نوه امام
hanie
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
اي كاش ميشد الان امام رحمت الله. يه نظري اين زير ميدادن. خجالت داره ..مواظب باش يه وقت از بقيه عقب نيفتي ...كافه نري ميميري?تو كه شرمنده اي كه مادر سرته?
کامران
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
این خانم خیلی صادقانه صحبت کردند و حجابشون هم ایرادی نداشت
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
درود و صد درود بر امام و اولاد واقعی امام و دوستتداران امام
مرگ بر دشمنان مغرض امام و اولاد امام و ياران و دوستتداران امام
مهگل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
درود بر صداقت و راستی
سعیدی
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
آفرین به شجاعت این خانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
همه اظهار نظرها راخواندم می خوام خلاصه کنم . مهستی گوگوش و...... تو کاواره رقاص خونه هم بودن . پس تو هم همراه اونا برو .ای...........................؟
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
یکی میشه سرکار خانم الهام چرخنده که در اوج شهرت سینمایی افتخار افرید با انتخاب حجاب برتر. یکی هم میشه ایشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
بیخیال بابا خوشی زیادناخوشی براش آورده
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
درود بر حضرت امام(ره) و نوه گرامی
حجاب رهرایی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
از انقلاب ما خیلی ها سواستفاده کردن ان شالله امام زمان (ع)میان ودستشونو کوتاه میکنن
مهری مالکی
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
توجه کنیم که ایشون متولد 1344هستند.با توجه به سنشان(در بعضی موارد)احساس ترس از پیری سراغشان آمده ومیخواهند خود را به جوانان وصل کنند که من آنها را میفهمم.آن ناهنجارهایی که از بین رفت برای بوجود آمدن هنجارها بود.برای حفظ هنجارهااشتباهاتی انجام شد وحالا شما برای ناهنجاری دوباره تلاش میکنید؟از که بنالم که دوست خاکسترم کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
یه حدیثی هست که می گه نزارید شیطان تو خونتون لونه کنه حالا فهمیدم که منظورش ماهوارس ... زمانه...زمانه ی آخرزمان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
من هم باخانم اشراقی موافقم حجاب کامل ولی شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
پسرنوح با بدان بنشست و.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
زاستی نمیان بریزن از پشت بوم ماهوارشون رو جمع کنن
خدیجه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
من به خانم اشراقی نه به عنوان نوه امام بزرگوار و نه بعنوان یک فعال سیاسی بلکه به عنوان یک زن و یک مسلمان خطاب میکنم که شما الگو و مورد تایید من و امثال من نیستی. الگوی ما بزرگ بانوی عالم بشریت حضرت فاطمه س است..دعا میکنم که زندگی بی ارزش و دو روزهء دنیا شما را نفریبد.هرگز فراموش نکنید اگه تلاش کنید معروفی رو به منکر نزدیک کنید چه عواقبی دردنیا و آخرت برای شما خواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
این خانم هم دل داره
نيلوفر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
هرکسی جنبه ی نوه ی امام شدن نداره شاید اگه ماهم بوديم همين ميشد.... پول بعضی آدمارو برده ی شيطان ميکنه...
پری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
این غربت یک فرد هست که خانواده اش که در درجه اول قرار دارند قادر به فهم درستی از افکار وگفته هاش نداشته باشن ولی مهم نیست خوش به سعادت کسانی که با عمل به فرمایشات امام امنیت امروز مون رو از اونها داریم خوش به حال شهدا که ره صد ساله رو یک شبه رفتند وبدا بحال کسانی که خدا با اونها اتمام حجت کرده ولی ختم الله علی قلوبهم هستند
زینب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
شاه رفت .امام رفت .صدام رفت .مثل همه گذشتگان
تو هر دوره ای هم مردم بنا به افکاروعقایدشون انقلاب کردند و اعتراض و تغییر دادند و بماند ...
هیچ کس در هیچ دوره ای نمی تونه زندگی خودشو بنا به زندگی اجدادش پایه ریزی کنه.
هرکس خودش در قبال فکرو رفتارش مسئوله .
همه چیزو با هم قاطی نکنیم .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
ازادی هرکس هرچوری دوست داره زندگی کنه افرین به خانم اشراقی
مهناز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
احسنت خانم اشراقی عزیز کاملا موافق عقاید شما هستم اون آدم ها ی که مخالفند می خوان خودشون و نشون بدن واقعا براشون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
روح امام را شاد کردی!
کوروش
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
خدا نگهدارت باشه هم بخاطر شجاعت و صراحت و صداقتی که داری
یارب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲
0
پدربزرگتو هنوز نشناختی
یه جا تابلو زده بودن که گفتن چادر کاملترین حجابه اونم تز قول ایشون