کد خبر: ۴۵۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۲

بیش از 225 هکتار از اراضی فارس از دست متخلفان بازپس گرفته شد

طی 6 ماهه گذشته بیش از 225 هکتار از اراضی فارس رفع تصرف و 454 سلاح غیرمجاز از شکارچیان در این استان کشف و ضبط شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست این استان اظهار داشت: با تلاش و کوشش نیروهای یگان این اداره کل در 6 ماهه گذشته 355 اسلحه مجاز، 91 اسلحه غیرمجاز و هشت اسلحه جنگی که در مجموع 454 اسلحه است، از متخلفان در سطح فارس کشف و ضبط شد.

کامران اسلاملو افزود: بیش از 225 هکتار از اراضی این استان که توسط متخلفان تصرف شده بود در 6 ماهه اخیر به همت واحد حقوقی محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی فارس، باز پس گرفته شده است.

وی تعداد کل پرونده‌های مطروحه در 6 ماهه اخیر را یک‌هزار و 44 مورد عنوان کرد و از مراجع قضایی که با صدور احکام بازدارنده و قاطع  موجبات جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت از انفال الهی را فراهم کرده‌اند قدردانی کرد.

اسلاملو با بیان این که بسیاری از خسارت‌های وارده به محیط زیست قابل جبران نیست میزان خسارت وصولی را در 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 4 میلیارد ریال اعلام کرد که علاوه بر این برای 22 پرونده احکام زندان صادر شده و متخلفان تحمل حبس کرده و یا در حال گذراندن آن هستند.

وی همچنین بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یگان حفاظت محیط زیست این استان همچنان با شدت و به صورت شبانه‌روزی با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و حیات وحش برخورد می‌کند.

این مسئول از مردم فارس خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از آلودگی‌های زیست‌محیطی، تخریب و تصرف در مناطق در مدیریت محیط زیست و شکار و صید، مراتب را با شماره تلفن 2317158 و در شهرستان‌ها به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲
0
این میزان 1% کل زمین خواریها هم نیست!