کد خبر: ۴۵۶۴۳
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۲
وزیر کشور، آیت الله ایمانی، استاندار سابق، استاندار جدید و رئیس مجمع نمایندگان سخنرانی کردند

همه آنچه در تودیع و معارفه استاندار فارس گذشت+تصاویر

عصر امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، مهندس حسین صادق عابدین تودیع و دکتر سید محمد احمدی به عنوان استاندار سیزدهم فارس و نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در فارس معرفی شد
 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عصر امروز «وزیر کشور» با حضور در جلسه شورای اداری استانداری فارس، دکتر «سید محمد احمدی» را به عنوان استاندار جدید فارس معرفی و زحمات مهندس «حسین صادق عابدین» قدردانی کرد.

سخنران اول آخرین استاندار دولت دهم بود. صاق عابدین گزارش مفصلی را از دوران مدیریت خود در فارس برای حاضران قرائت کرد.

استاندار سابق فارس در این مراسم گفت: اتحاد و آرامش در این استان مهمترین دستاورد طی دو سال گذشته بود.



حسین صادق عابدین در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس یادآور شد: 850 روز پیش که من کار خود را در این استان آغاز کردم بحران سیاسی، مهر و موم شدن در استانداری در این استان به وضوح دیده شد و بیش از شش ماه استان در بلاتکلیفی به سر می برد.
زمانی که به فارس آمدم 70 پست از مجموع 113 پست استان بدون متصدی بود
وی ادامه داد: در آن زمان70 پست از مجموع 113 پست استان بدون متصدی بود و در حالی که تنها 4 ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان داشتیم. انتصاب فرمانداران و بخشداران و شهرداران طی کمتر از سه ماه انجام شد و به گونه ای با همکاری این افراد فعالیت کردیم که به گفته اهل فن یکی از سالم ترین و امن ترین انتخابات در فارس برگزار شد.

صادق عابدین گزارش مفصلی از دو سال فعالیت خود در استان ارائه کرد و گفت: حل و فصل معضل مصوبه دولت در خصوص معدن خرمبید ، تبدیل 8 نقطه روستایی به شهر و پیشنهاد 5 فرمانداری ویژه که فرمانداری فسا و جهرم در وزارت کشور مصوب شد، از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بود. همچنین سه دوره متوالی کنگره حافظ و سعدی در فارس با حضور شخص رییس جمهور برگزار شد و کنگره سعدی بین المللی شد که امیدواریم ادامه یابد.

امنیت امروز استان فارس با گذشته قابل مقایسه نیست
وی با اشاره به اینکه امنیت امروز استان فارس با گذشته قابل مقایسه نیست خاطرنشان کرد: زمانی که من فعالیت خود را آغاز کردم 11 شرور خطرناک در این استان وجود داشت که امروز به غیر از یک یا دو نفر مابقی آنها یا کشته شده و یا به جزای اعمال خود رسیده اند.

استاندار سابق فارس افزود: ارتقای شاخص امنیت در سال 91 تا 92 معادل 40 درصد نسبت به سال 90 افزایش داشت که این از دستاوردهای بسیار مهم است.
 
کارخانه دنا را به صاحبان اصلی اش تحویل دادیم
صادق عابدین با بیان اینکه در بخش اقتصادی رفع مشکل کارخانجات در دستور کار قرار گرفت گفت: مشکل کارگران کارخانه مخابرات راه دور با دریافت 150 میلیارد ریال از نهاد ریاست جمهوری برطرف شد و همچنین کارخانه دنا نیز که 4 سال در اختیار صنایع و معادن قرار داشت بازپس گرفته و به صاحبان اصلی آن تحویل داده شد. همچنین ارتقای استان از نظر عملکرد اداره اتباع خارجی وارتقای جایگاه استان در بحث مبارزه با قاچاق کالا و قاچاق مواد مخدر از دیگر دستاوردهای افتخارآفرین این دوره دو  ساله بود. علاوه برآن راه اندازی و تجهیز اداره کل پدافند غیرعامل در استان فارس هم در کارنامه خود داریم.

استاندار سابق فارس تاکید کرد: تالار مرکزی شیراز از جمله مصوباتی بود که شش سال در این استان مسکوت بود اما با هماهنگی های انجام شده توانستیم اعتبار 4 میلیارد تومانی را دریافت کنیم.

وی گفت: در سال 91 تا 92 در شرایطی که تنها 15 درصد اعتبارات تملک و دارایی ابلاغ شد اما از لحاظ ریالی هیچ پروژه ای متوقف نشد.

صادق عابدین یادآور شد: امروز 250 پروژه سرمایه گذاری بالغ بر 21 هزار میلیون یورو در این استان ثبت شده که با این حساب استان فارس جزو استانهای برتر کشور قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اما در این میان وضعیت بیکاری استان نیز وجود داشت که همچنان جزو رتبه های برتر کشور هستیم.


سپس وزیر کشور پشت تریبون رفت و به عنوان سخنران بعدی و میهمان اصلی مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. وزیر کشور با اشاره به گزارش صادق‌عابدین، استاندار سابق فارس گفت: این همه سرمایه‌گذاری و فعالیت و آمار بیکاری در استان فارس یک معادله دو مجهولی است که باید حل شود.



استاندار فارس با اجماع نسبی انتخاب شده است
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید فارس گفت: استاندار فارس با اجماع نسبی بین گروه‌ها و مسئولان مختلف و نمایندگان فارس در مجلس انتخاب شده‌ است.

وی با بیان اینکه اگر در مقدمه همدلی وجود داشته باشد، ‌ بی‌تردید در مسیر حرکت همکاری بیشتر می‌شود؛ تغییر در ارکان اصلی اجرایی کشور و به تبع آن استانداران را خواسته مردم و متجلی در رای آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و گفت: من در فضای قبل از استانداری آقای صادق‌عابدین بودم و به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات به فارس سفر کرده و با اکثر دلسوزان و مسئولان عالی‌رتبه این استان دیدارهای محرمانه‌ای داشته‌ام.

همه مدیران باید نگاه اعتدالی داشته باشند
وزیر کشور اضافه کرد: همین که آقای صادق‌عابدین موفق به مدیریت آن فضا و ساماندهی استان شد، بسیار عالی بود. ضمن اینکه گزارش مفصل وی از خدمات ارائه شده حاکی از تلاشی بی‌وقفه است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه نام استاندار جدید فارس در لیست‌های مختلفی که از سوی گروه‌ها و افراد برای تصدی این مسئولیت به وزارت کشور پیشنهاد شده بود، جزو نام‌های مشترک بوده است، گفت: تجربه در حوزه‌های علمی، اجرایی و دیپلماسی، بومی‌بودن و کارآمدی از جمله مواردی بود که به انتخاب دکتر احمدی منجر شد.

وی شاخصه بومی‌بودن را یک ویژگی مهم برشمرد و تصریح کرد: مدیران استانی نیز همانند مدیران ملی باید دارای نگاهی اعتدالی در همه حوزه‌ها باشند و کار آن‌ها مبتنی بر عقلانیت، کار کار‌شناسی شده و قانون باشد.

اعتدال یک مشی است
وی با یادآوری اینکه اعتدال یک مشی است، این مشی را موجب اجماع و همدلی بیشتر دانست و خواستار توجه استاندار جدید فارس به این اصل در انتخاب مدیران استانی شد و گفت: همه همکاران استاندار باید دارای نگاهی اعتدالی، ‌ تجربه مفید و پاک‌دستی و تخصص باشند.
بنا بر تغییر در سطوح پایین‌دستی مدیریت استانی نیست
وزیر کشور با تاکید بر اینکه بنا بر تغییر در سطوح پایین‌دستی مدیریت استانی نیست، لزوم ارزیابی مدیران کنونی و استفاده از ظرفیت‌های بالفعل را یادآور و متذکر شد: آقای احمدی مدیون هیچ فرد و جناحی برای قرار گرفتن در این جایگاه نیست، نه مدیون من به‌عنوان وزیر کشور، نه دولت و نه گروه سیاسی خاصی. این توفیقی از سوی خداوند است و اگر هم کاری انجام می‌دهند باید حجت را بر خدا تمام کنند که پاسخگوی خدا خواهند بود. البته همه همکاری‌ها در چارچوب عقل و قانون قابل بررسی خواهد بود.

توجه به مردم، محور تمام فعالیت‌ها باشد
وی توجه به مردم را محور تمام فعالیت‌های مدیران دولت یازدهم دانست و گفت: هرچه داریم از مردم است، بنابراین باید به نحو احسن از توان مردم بهره‌ ببریم، خوبی این مردم طی ۳۴ سال گذشته اثبات شده و نیاز به تکرار آن نیست، باید انرژی، فکر و توان مردم به کار گرفته شود و از آن‌ها مشورت گرفت و تصمیم ساز باشند.
رحمانی‌فضلی با تصریح اینکه همه مردم از نظر قانون با یکدیگر برابر هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک ادعای بزرگ در جهان دارد تحت عنوان حکومت دینی و این ادعا را زمانی مطرح کرد که جهان بین سوسیالیسم و سرمایه‌گذاری تقسیم شده بود اما جهان‌بینی مادی نتوانست عدالت و آزادی مورد ادعایش را به مردم عرضه کند و حال مردم جهان چشم به کشوری دارند که ادعای عدالت و آزادی را توام دارد.
اجرای عدالت، مبنای فعالیت‌های دولت یازدهم
وزیر کشور با بیان اینکه دولت یازدهم اجرای عدالت را مبنا، محور و شاخصی برای فعالیت ‌ها قرار داده است، گفت: آنچه به عدالت نزدیک‌تر است؛ قانون است، باید مجری قانون باشیم.

وی کارآمدی را در کنار عدالت‌محوری و قانون‌گرایی از دیگر شاخصه‌های مدیران دولت یازدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه توفیقاتی که طی ۳۴ سال گذشته به دلیل استقامت در مقابل تهدید‌ها و به خاطر وحدت و انسجام در عرصه‌های مختلف کسب کرده‌ایم، هنوز پاشنه آشیلی در حوزه اقتصاد داریم که دنیا آن را به رخ ما می‌کشد.

قبول دارم که خیلی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها است
وزیر کشور با یادآوری اینکه براساس برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه باید به رشد ۸ درصدی در حوزه اقتصادی دست‌ پیدا می‌کردیم، گفت: این رشد در برخی سال‌ها به متوسط ۴ درصد هم نرسیده است؛ با رشد منفی اقتصاد نمی‌توان در جهان الگو شد. قبول دارم که خیلی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها است اما حتی با رفع تحریم‌ها هم نمی‌توان تنها با اتکا به صادرات نفت به رشد مورد نظر رسید.

وی با ارائه عدد و رقم‌هایی در خصوص میزان درآمد حاصل از فروش نفت در بهترین شرایط، لزوم توجه و بهره‌بردن از توان بخش خصوصی را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: منابع بسیار خوبی در استان فارس وجود دارد اما خروجی آن‌ها مطلوب و راضی کننده نیست.

فارس، می‌تواند به‌عنوان یک حکومت محلی عمل کند
وزیر کشور با بیان اینکه در منابع، ‌ تکنولوژی و مدیریت هیچ مشکلی نداریم، ‌ مشکل اصلی را در ترکیب این موارد دانست و گفت: استان فارس با این وسعت و ظرفیت‌ها می‌تواند به‌عنوان یک حکومت محلی عمل کرده و در تولید درآمد مستقل باشد، چرا باید خود را وابسته به دولت مرکزی بداند، اگرچه نگاه در برنامه و بودجه‌ریزی نگاهی وابسته به دولت است اما در واقع دولت باید بستر و زمینه را فراهم کند تا مردم وارد صحنه شوند و مشکلات را حل کنند.

فارس اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی دارد
وی با اشاره به اینکه فارس اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی دارد، امکان افزایش این عدد تا هزار میلیارد تومان را ممکن دانست و گفت: اکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان در فارس یارانه پرداخت می‌شود، اگر تنها نیمی از این عدد به‌شکل سپرده درآمده و در اختیار تولید و سرمایه‌گذاری قرار گیرد و سود آن به سرمایه‌گذار برگردد، موجب تحول خواهد شد.

وی رحمانی‌فضلی با اشاره به پرداخت یارانه‌ها گفت: چرا باید این یارانه مصرفی باشد، چرا به کار تولید نیاید، می‌توان مردم را تشویق کرد تا این یارانه را پس‌انداز کرده و با مدیریت هزینه‌ها به سمت بهره‌وری بهتر حرکت کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه فارس در گردش مالی بانک‌ها رتبه‌بالایی در کشور دارد، خاطرنشان کرد: کسی می‌داند میزان سرمایه فارسی‌های مقیم کشورهای خلیج فارس چقدر است، یا چه میزان طلا و سرمایه‌ نزد مردم در این استان وجود دارد، آیا نمی‌توان با تشویق مردم از این منابع به نفع افزایش تولید و درآمد سرانه استان استفاده کرد، فارس نه‌ تنها می‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند بلکه ظرفیت این را دارد که استان معین ۲ یا ۳ استان دیگر هم باشد.

رحمانی فضلی با تصریح اینکه هر استانی که قادر به جذب سرمایه‌گذار واقعی باشد را شخصاً حمایت و تشویق خواهد کرد، گفت: کل منبع اعتبارات سرمایه‌ای ۶۰۰میلیارد تومان تعیین شده که ۲۰ درصد آن هم تامین نشده است. حتی اگر سهم‌ها را هم کامل بدهند ما نمی‌توانیم به وسیله بودجه‌های عمومی کارهای بزرگ انجام دهیم. بنابراین باید از نیرو و سرمایه مردم بهره برد. کدام عقل اقتصادی می‌پذیرد وقتی به سپرده‌ها ۳۰ درصد سود تعلق بگیرد، برود و طلا و جواهر بخرد.

وی گفت: همه خانواده‌ها می‌توانند به تناسب درآمدشان ۲۰ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را کاهش دهند.

تا زمانی که دشمن بداند به او نیاز داریم ما را بازی خواهد داد

وزیر کشور با بیان اینکه فارس، نقش ملی و منطقه‌ای دارد، تاکید کرد: باید این نقش را تقویت و منصه ظهور برساند.

وی گفت: تمام فعالیت‌ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد، پروژه‌های دولتی زمان‌بر، با کیفیت پایین و هزینه‌بر است، ‌ والله همه دچار گناهیم و برای بیت المال دلسوزی نمی‌کنیم که در سرمایه‌گذاری‌های عمران ریخت و پاش نشود. دولتی‌ها باید کار را به عنوان کار خودشان انجام دهند.
وزیر کشور تصریح کرد: تا زمانی که دشمن بداند به او نیاز داریم ما را بازی خواهد داد، اگر مدام مصاحبه کنیم و از فقر و بدبختی و فلاکت بگوییم، دشمن هم فشار‌ها را بیشتر می‌کند. بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، راه مبارزه تولید و علم است، چشم‌ها را باید شست. اگر بخواهیم، می‌توانیم؛ باید بخواهیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور به‌دنبال مدیریت سیاسی است نه کار سیاسی و سیاسی‌کاری، گفت: همه باید کمک کنیم تا حکومت اسلامی ایران مایه فخر همه انسان‌ها باشد.

نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز هم در مراسم توديع و معارفه استانداران پيشين و جديد فارس گفت: اساس پيشرفت در هر جامعه‌اي و دست‌يابي به رشد و تعالي، وحدت كلمه و هماهنگي همه نيروها با محوريت قانون است.

از همه می خواهم وحدت کلمه حول محور قانون را مد نظر قرار دهند
آيت‌ الله اسدالله ايماني  گفت: قانون، محوري براي وحدت كلمه و هماهنگي همه نيروها است و مي‌تواند به‌عنوان زيرساخت براي توسعه، رشد و پيشرفت مورد توجه قرار گيرد. از تمام مسئولین تقاضا داریم برای توسعه و پیشرفت، وحدت کلمه حول محور قانون را مد نظر قرار دهند و فضای همکاری در عرصه های مختلف را به وجود آورند. مشکلات استان همه ما را دور هم جمع کرده است که باید به بهترین شکل مورد دقت قرار گیرد.



کسانی که دغدغه انقلاب دارند با تمام وجود جهت ایجاد همدلي و وحدت تلاش كنند
آيت‌الله ايماني با بیان اینکه نیروهای وفادار به امام و رهبری و انقلاب خیلی زیبا در جامعه حفظ وحدت، هماهنگی و همراهی را مد نظر قرار می دهند، گفت: امروز برخي تفاوت بين 51 و 49 را خوب درك مي‌كنند و همراه رهبری حرکت می کنند اما زماني به‌دليل درك نكردن تفاوت بين 65 و 35، عده‌اي مشكلاتي را براي كشور ايجاد كردند، اکنون کسانی که دغدغه اين نظام و انقلاب را دارند با تمام وجود جهت ایجاد همدلي و وحدت تلاش كنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) تاکید داشت: هدف، برنامه و روش اجرایی در همه مجامعی که برای توسعه جامعه بشری در تلاشند باید مورد توجه قرار گیرد. پایداری زندگی مادی نیاز به برنامه دارد و برنامه هم نیاز به روش اجرایی دارد.

آيت‌الله ايماني با بيان اينكه فارس و شیراز از مجموعه های اثرگذار در کل کشور است که مسائل کلان استان به عکس العمل در سطح ملی منتهی می شود، گفت: فارس و شيراز ظرفيت‌هاي فراواني در عرصه‌هاي مذهبي، گردشگري، نفت و گاز، معدن، نيروي انساني كارآمد، كشاورزي و زيرساخت‌هايي در زمينه راه‌ها، راه‌آهن، آب و كشاورزي و ... دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وي با بيان اينكه استاندار بايد محور ايجاد فضاي همكاري و همراهي در همه عرصه‌ها باشد، گفت: در حال حاضر شاخص‌هاي استان فارس بر اساس آمار كاملاً مشخص است،بايد با برنامه‌ريزي و اتخاذ روش اجرایی مناسب در این دوره چهار ساله شاخص‌ها را بهبود و ارتقا بخشيد.
نبايد اجازه ظرفیت‌سوزي داد
امام جمعه شیراز با یادآوری اينكه رهبر معظم انقلاب چند بار فارس را در قله معرفی کرده اند و ظرفیت هایی در استان وجود دارد که نبايد اجازه ظرفیت‌سوزي داد، تاکید کرد: بايد به‌گونه‌اي عمل كرد كه بعد از 4 سال بتوان شاخص‌هاي رشد يافته را ارائه داد.

شایسته سالاری در انتخاب مدیران مورد توجه قرار گیرد
آيت‌الله ايماني گفت: در دوران دولت‌هاي سوم تا ششم، موضوع دگرگوني نيروهاي مديريتي،‌ مسئله حادی نبود اما از آغاز دولت هفتم به بعد تغییر رئیس دولت باعث عدم ثبات مدیریت شد و با استدلالی مبنی بر اینکه مدیران باید هماهنگ با دولت باشند و حق مساله هم همین است، شاهد تغییر گسترده مدیران بوده ایم اما لازم است شایسته سالاری در انتخاب مدیران مورد توجه قرار گیرد.

جابجايي بايد بر اساس قانون، معيار و ميزان باشد
وي با بيان اينكه باید مدیران کنونی ارزيابي شوند و اگر فاقد صلاحيت لازم بودند، افرادي جايگزين شوند، گفت: جابجايي بايد بر اساس قانون، معيار و ميزان باشد.

نماينده ولي فقيه در فارس ضمن بیان اینکه هر جا خدمتی صادقانه صورت گیرد از آن تقدیر می کنیم و با قدرداني از تلاش‌ استاندار پيشين فارس، برخی از اقدامات انجام شده در دو سال گذشته را یادآور شد و گفت: اجراي طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسي(ع)، برگزاري انتخابات‌هايي آرام و امن و ايجاد زيرساخت‌هايي براي توسعه از جمله خدمات آقای صادق‌عابدين است.

حمايت كامل خود از سيدمحمد احمدي اعلام می کنم
امام جمعه شیراز ضمن اعلام حمايت كامل خود از سيدمحمد احمدي استاندار جدید فارس، گفت: منتظر فعالیت ها و تلاش های ایشان هستیم که با تمام وجود تلاش کنند و زیر سایه مقام معظم رهبری که مواضع خردمندانه و دانش محورشان زبانزد خاص و عام است، استان فارس رشد و بالندگی لازم را به دست آورد.

استاندار جديد فارس در مراسم معارفه خود گفت: من تله‌كابيني به این پست نرسیدم و مناصب مديريتی را پله پله طي كردم و 34 سال در این نظام خدمت کردم.

براي نان و نام استاندار نشده‌ام
سید محمد احمدی خاطرنشان کرد: در این مسير در اردوگاه چپ و راست خيمه نزده‌ام و وام‌دار هيچ فرد و جناحي نيستم و براي نان و نام استاندار نشده‌ام.



پست برای من طعمه نیست بلکه امانت است
وی ادامه داد: من از فرد خاصی دستور نمی گیرم و از سن من گذشته که از فرد و گروهی دستور بگیرم.این پست برای من طعمه نیست بلکه امانت است.
آبرو و تجربه‌ام را در خدمت مردم فارس قرارداده‌ام
 سيدمحمد احمدي گفت: تاکنون در 16 شهرستان فارس به‌عنوان فرماندار خدمت كرده و از توانمندي‌ها و ظرفيت استان آگاهي دارم.آبرو و تجربه‌ام را در خدمت مردم فارس قرارداده‌ام تا اين استان را با همدلي و همراهي همه مردم و مسئولین ارتقای بيشتري ببخشيم.

احمدي با بیان اينكه امروز نظام اسلامي براساس تحليل‌هاي جامع، مقتدرترين دولت در جهان است كه آمريكا و رئيس‌جمهور آن جرات دستور دادن به رهبري آن و مسئولانش را ندارد، گفت: اقتدار امروز ما ناشي از صلابت رهبري، خون پاک شهدا، تلاش رزمندگان و همدلی ملت است.
تمایل سرمایه گذاران برای سرمايه‌گذاري 10 ميليارد دلاري در فارس
استاندار فارس با بيان اينكه سرمايه‌هاي مادي عظيمي از مردم استان فارس در كشورهاي خليج فارس سرمایه گذاری شده، از تمايل برخي سرمايه‌گذاران براي انجام سرمايه‌گذاري 10 ميليارد دلاري در فارس خبرداد و گفت: امروز جمهوري اسلامي و استان فارس مشكل امنيت فيزيكي ندارد، هيچ كس جرات نمي‌كند به اين كشور چشم طمع داشته باشد اما مشكل استان فارس را امنيت رواني براي سرمايه‌گذاري است.

وي گفت: اگر بخش خصوصي را بتوانيم به صحنه بياوريم، زمينه رشد و توسعه را فراهم كرده‌ايم.

حاضر نیستم 5 دقیقه از وقت خود را صرف منازعات سیاسی کنم
احمدي با بیان اينكه حتي حاضر نيست 5 دقيقه از وقت خود را در منازعات بين گروه‌هاي سياسي به‌هدر دهد، گفت: وقت مديران وقت مردم است و احكام خداوند، فرمايشات رهبري و قوانين جمهوري اسلامي ملاك عمل من خواهد بود.

قصد ندارم كسي را بین راه از قطار مديريت پياده كنم

 استاندار فارس یادآورشد: همه فکرها برای ما محترم است و قصد ندارم كسي را بین راه از قطار مديريت پياده كنم،‌ همه مي‌توانيم دست به دست هم داده و استان را رشد دهیم.

سال ها هنداونه زير بغلمان گذاشتند
 وي با اشاره به دشت‌هاي خشک فارس و خشك شدن درياچه‌هاي اين استان،‌ گفت: سال‌ها گفتند شما در توليد گندم مقام اول كشور را داريد،‌ هنداونه زير بغلمان گذاشتند اما به‌چه قيمتي؟ خيلي از شهرها در آينده به‌دليل مشكلات تامين آب ناچار به مهاجرت خواهند شد.

جای همدلی در استان خالی است

احمدی با بیان اینکه جای همدلی در استان خالی است، تصريح كرد: من براي وفاق و همدلي از همه استمداد مي‌طلبم، در جامعه اسلامي نبايد نفاق باشد، باید آينه هم باشیم. در استانداری به روی همه باز است.

از دولت قول گرفتیم که فارس پایلوت سرمایه گذاری غیر دولتی باشد
وی با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه غیردولتی در دولت اتاق فکر تشکیل شده است، ابراز داشت: از دولت قول گرفتیم که فارس پایلوت سرمایه گذاری غیر دولتی باشد.

رئيس مجمع نمايندگان فارس در مجلس در مراسم توديع و معارفه استاندار این استان گفت: اعتبارات تخصيص يافته به فارس بسيار كمتر از جايگاه اين استان در بخش‌هاي مختلف بوده و پاسخگوي نيازهاي اين استان نيست.

الياس طاهري گفت: فارس به‌لحاظ وسعت به‌اندازه 8 استان كشور بوده و به لحاظ جمعيت نيز جمعيتش حدود 7 استان كشور است اما با اين همه در تخصيص اعتبارات جايگاهش ديده نشده است.



800 واحد صنعتی در فارس در آستانه تعطیلی است
وي با بيان اينكه 800 واحد صنعتي از 4 هزار و 60 واحد موجود در اين استان، در آستانه تعطيلي قرار دارد، خاطرنشان كرد: با توجه به شاخص‌هاي بانك مركزي، ميانگين تسهيلات تخصيص يافته به بخش صنعت در كشور 37 درصد بوده حال آنكه اين شاخص براي فارس 15.9 درصد و براي اصفهان 34 درصد است.
طاهري رتبه فارس در آمار بيكاري را بسيار بالا اعلام كرد و گفت: فارس رتبه سوم را پس از ايلام و لرستان دارد و با وجود آنكه 12 درصد كل محصولات كشاورزي كشور را توليد مي‌كند اما جايگاهي مناسب براي اعتبارات در اين بخش ندارد.

وي تسهيلات اختصاص يافته به بخش مسكن در استان فارس را از ميانگين كشوري بالاتر اعلام کرد و افزود: در حالي كه ميانگين تسهيلات بخش مسكن در كشور 25 درصد است، در فارس اين ميزان 35.5 درصد بوده و به‌جاي تسهيلات در بخش صنعت و كشاورزي، در اين بخش رشد داشته‌ايم.

طاهري همچنين با اشاره به اينكه 95 درصد منابع آبي فارس صرف كشاورزي مي‌شود، گفت:ميزان درآمد سرانه حاصل از اين بخش متناسب با توليد محصولات و ميزان هزينه‌هاي صرف شده در اين بخش نیست.

11 پتروشيمي مصوب دولت تنها 7 درصد پيشرفت كار دارد!
وی تصریح کرد:حمايت از بخش صنعت يكي از انتظارات نمايندگان مردم از استاندار جديد است. در موضوع نفت وگاز و با وجود ميدان‌هاي بزرگ نفتي سروستان و پارسيان، اما هنوز 11 پتروشيمي مصوب دولت تنها 7 درصد پيشرفت كار دارد و به لحاظ فضاي كسب و كار رتبه 29 كشور را داريم و اين زيبنده استان فارس نيست.

طاهري از استاندار جديد فارس درخواست كرد كه با هرچه سريعتر با توجه به نيازهاي استان، جايگاه فارس را در لايحه بودجه‌اي كه قرار است دولت 15 آذرماه به مجلس ارايه دهد، به‌خوبي و شايستگي ببيند

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حق جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
1
آقای طاهری شما قسم حضرت عباس تان را قبول کنیم یا دم خروس در شهرستانهای داراب وبوانات که مرتب سنگ دولت خدمت گذار را به سینه میزدید وخود را جان نثار آقای احمدی نژاد می دانستید
محمد
-
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
1
جناب آقای مهندس صادق عابدین
جنابعالی به بخش آباده طشک تشریف اوردی و گفتی شهرستان آباده طشک!!!
هندوانه زیر بغل مردم زدی و رفتی تا در انتخابات مجلس شورا به فرد خاصی رای دهند
الان دوره ریاست شما تمام شد
و بخش ارتقا پیدا نکرد
جواب این مردم را که دریاچه خشک شده دارند.کشاورزی و دامداری شان از بین رفته و تقاضای ارتقا بخش آباده طشک به شهرستان برای کمی رفاه بیشتر داشتند پیش خداوند چه میدهی؟
همسایه
سلام محمد آقا باید قبول کنیم که تنها تلاش استاندار برای شهرستان شدن یک بخش کافی نیست بلکه مهم تر و تاثیر گذار تر نماینده مجلس و رابطه ها در تهران و وزارت کشور هستش که تاثیر میگذاره و تا اونجایی که حقیر اطلاع دارم خیلی از آباده طشکی ها هم تو وزارت کشور و هم دیگر وزارت خونه ها و همچنین ادارات کل استان پست های مهمی دارن و بعضی برای برخی شهرستان ها اقدامات خوبی انجام دادن حالا اینکه برای شهر خودشون اقدامی نکردن و یا نگذاشتن انجام بدن حرف دیگریست ؟؟؟!!!
چه بسا به اتفاقاتی که بر سر دکتر امینی اومد فکر میکنن و پیش خودشون میگن سر بی درد خودمونو چرا بدرد بیاریم و آخرش هم همین مردم آباده طشک و همشهریمون سنگ رو یخمون کنن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
2
ین آقای طاهری چه سمتی داره؟؟؟
محسن
طاهری به همان اقلید رسیدگی کن نمیخواد درباره استان تصمیم گیری کنی . نماینده های قبلی اقلید رو هم دیدیم هر کدومش ی کارخانه برا خودش زده
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
5
انشاله که اتفاقات زمان معاونت استانداری فارس در زمان آقای انصاری لاری و استانداری ایلام مجددا تکرار نشود
همه در مقابل خداوند ، وجدان خود ،امام (ره)خون شهدا مسئول هستیم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
3
سرباز جان، زمان انصاری لاری شما چند سالتان بود؟
ولایت مدار
اقا رضا
اولا از کجا معلوم سرباز اون دوره سن زیادی نداشته
دوم یعنی اگر کسی تو 1 دوران نبود و یا سنش کم بود نباید جریانات اون دوران را رصد کنه و تحلیل کنه و نظر بده یعنی هر کس فقط باید در مورد تحولات دوران بلوغ و بزرگی خودش نظر بده
این دیگه چه منطقی هست که دارید
سرباز ولایت
منظور سرباز و جان فدای آقا بود آق رضا
ولایت مدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
2
"وزیر کشور تصریح کرد: تا زمانی که دشمن بداند به او نیاز داریم ما را بازی خواهد داد، اگر مدام مصاحبه کنیم و از فقر و بدبختی و فلاکت بگوییم، دشمن هم فشار‌ها را بیشتر می‌کن"
آقای وزیر کشور لطف کنید این مطلب را به رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه محترم بگید که درست شب قبل از مذاکرات مصاحبه میکنند و از مشکلات میگویند و ضعفها را پررنگ میکنند
سرباز چهل ساله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
1
زمان استانداری انصاری لاری اصفهانیها دنبال بردن صنایع به اصفهان بودند ولی فارسیها دنبال این که فلان روستا شهرستان بشه وتوصیه کشت استراتژیک گندم که نتیجه از بین رفتن سفره اب و بیکاری جوانان این استان بود
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
1
جناب استاندار خوش آمدید، افراد زیادی این روزها دور وبر شما میچرخند که برای جامعه شناخته شده اند و اکثر مایه نفاق و اختلافات بوده وهستند هرچند که از شما شناخت داریم ولی یادتان باشد که مسولیت مانند عمر گذشتنی است ولی نام نیک ماندگار است واین جز با عملکرد صحیح حاصل نخواهدشد ، سری هم به خطبه های مولا که مناسبت این ایام نیز هست برای شناخت افراد و واگذاری مسولیت به آنان بزنید
جهرمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
سرياز جان از اتفاقات ايلام هم يه كم بگو
رستمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
ضمن سلام وتبريك به دكتر احمدي به استحضار ميرساند بخش بيرم كه يك منطقه يكپارچه بود ودر زمان دهستان بودن در دهه 60شامل 50 روستا و جمعيت 35000نفري بود و از تمامي مناطق اطراف خود در توسعه جلوتر بود اما متاسفانه با زياده خواهي ها و تفرقه اندازي بعضي به اين روز افتاده كه شده بخش زير 20000نفر و با همه مشكلاتي كه براي مادرست كردند . در دولت تدبير و اميد انتظار داريم براي رفع اين معضلات ساختگي براي اين منطقه كه حضرتعالي بر آن واقف هستيدعنايتي بفرماييد و عدالت را به اين منطقه تاريخي كه تاريخ آن و زادگاه شما امروز توسط بعضي ها مصادره شده باز گردانيد. ما مانند بعضي ها چيز زياده نمي خواهيم جز عدالت
REZA
CANADA
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
1
با سلام ،محمد صادقي كجاست راستي از سينه چاكهاي صادق عابدين بود .چي شد نبود تو جلسه ظاهرا با استاندار جديد هم موافق نبوده چون ايشون جزء ستاد دكتر ولايتي بودن احتمالا ........ !!!! خدا بداد كازرون برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
سلام
آقاي استاندار هر چه سريعتر استهبان را دريابيد
کریمی ارسنجانی
CANADA
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
آقای دکتراحمدی جناب عالی که درروز معارفتان در برابر چشم هم رسانه ها گفتید که " قصد ندارم كسي را بین راه از قطار مديريت پياده كنم

" همه فکرها برای ما محترم است و همه مي‌توانيم دست به دست هم داده و استان را رشد دهیم.
اقلا میگذاشتی ده روز از صحبت هات بگذره بعد ده نفر از نخبگان ارزشی استانداری رابرکنار میکردی... پس کو کلید رئیس جمهور...
اینهائی که برکنار شدن شایستگان استان بودن یا ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
اقای استاندار هرچی در انتخاب جاهای خالی دیر شود به ضرر استان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
3
به خاطر بر کناری بعضی از افراد از استانداری به شما دست مریزاد می گوییم
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
سلام استاندار فکر زرین دشت هم باشید
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
1
سلام فقط تنها مدیری که جناحی عمل نکرد رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس بود اخه این جهادی های قدیم طلبکار این مملکت هستند چون فقط انها جبهه رفته بودند اقای خرد انصافآ جهاد را مکانیزه کرد ومتحول حالا ببین فردا چه میشود تنها کسی که مدرکش با کارش در این استان یکی بوده امیدوارم استاندر محترم توجه داشته باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲
0
آقای مهندس خرد بهترین برای خدمت به ما فقیر بیچاره ها هستند آقای دکتر احمدی لطفا این مرد دلسوز برای استان را از دست ندهید