کد خبر: ۴۵۶۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۲
بیانیه 8 ماده ای فعالان بسیجی رسانه فارس خطاب به استاندار جدید

با قاطعیت، فرصت طلبان و دلالان سیاسی را طرد کنید

به جناب آقای احمدی توصیه می کنیم در انتصاب مدیران و فرمانداران از نظر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و علمای استان کمال استفاده را داشته باشد و بر اساس اصل شایسته سالاری عمل کرده و انگیزه های سیاسی و جناحی را با سرنوشت مردم استان گره نزند.

به گزارش شیرازه، جمعی از فعالان بسیجی رسانه های فارس به مناسبت انتصاب دکتر سید محمد احمدی به عنوان استاندار فارس بیانیه ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است، استاندار فارس می بایست در انتصاب مدیران استان معیار ها و ملاک های اساسی همچون التزام عملی به ولایت فقیه و مواضع و عملکرد روشن و صریح نسبت به فتنه ۸۸؛را مدنظر داشته باشد. چراکه مردم فارس افرادی را که ذره‌ای با آرمان‌های انقلاب زاویه داشته باشند رانمی‌پذیرند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالي

انتصاب دكتر سيد محمد احمدي را به عنوان استاندار فارس صميمانه به ايشان تبريك مي گوييم؛ ما اصحاب بسیجی رسانه های استان فارس بعنوان خواستگاه مطالبات مردمی، بر خود لازم می دانیم نکاتی چند که ناظر بر وضعیت سياسي، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادي استان است را خدمت استاندار محترم یادآور شویم تا به شکلی شایسته در ترسیم خطوط تصمیم گیری ها و ایجاد رویه های نو به کار آید:

1- استاندار جديد فارس باید در این برهه حساس از زمان ، وصایای جاودانه حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای( مدظله العالي) را نقشه راه تداوم انقلاب اسلامی دانسته و بر اساس فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب؛ عزت، حکمت و مصلحت را آیینه راه خدمت خود به ملت قرار دهد و باید عشق و تبعیتش به ولایت فقیه زبانزد خاص و عام باشد و خط امام (ره) و رهبری را صراط مستقیم و راهنمای خود در قول و عمل بداند ؛ دکتر احمدی باید افتخارش خادمی سومین حرم اهل بیت (ع) و میزبانی بیش از 14 هزار و 600 شهید این استان باشد زیرا که تقدیم 14600 شهید استان فارس به نظام؛ نشانه محکمی برای پیوند مردم فارس با ولایت فقیه است. لذا استاندار فارس میبایست در انتصاب مدیران استان معیار ها و ملاک های اساسی همچون التزام عملی به ولایت فقیه و مواضع و عملکرد روشن و صریح نسبت به فتنه ۸۸؛را مدنظر داشته باشد. چراکه مردم فارس افرادی را که ذره‌ای با آرمان‌های انقلاب زاویه داشته باشند رانمی‌پذیرند.

2- استاندار محترم؛ باید راهنمایی ها و توصیه های نماینده ولی فقیه در استان را نصب العین و چراغ راه عملکرد خود بویژه در انتصاب هاو چینش ها قرار دهد و با نماینده‌ رهبر معظم انقلاب در استان هماهنگی کامل داشته باشد و ما رسانه های استان فارس با رصدکامل عزل و نصب های آینده در استان به جناب آقای احمدی توصیه می کنیم در انتصاب مدیران و فرمانداران از نظر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و علمای استان کمال استفاده را داشته باشد و بر اساس اصل شایسته سالاری عمل کرده و انگیزه های سیاسی و جناحی را با سرنوشت مردم استان گره نزند.

3- بدون شك استان فارس با توجه به مركزیت سومين حرم اهل بيت(ع) و ظرفيت هاي بي بديل در زمينه هاي فرهنگي، تاریخی ؛صنعتي، كشاورزي ، هنري، گردشگري و... از قطب های بزرگ کشور بشمارمی آید ؛ لذا یکی از خواسته های اصلی مردم ازدكتر احمدي، برنامه مشخص و مدون برای توسعه و شکوفایی استان بوده که مطالبه به حقی است و استاندار فارس باید مشخص کندکه اولویت های استان در امر توسعه چیست؟ بدون شک رسانه های استان این مطالبه را همواره پیگیری خواهند کرد تا مدیران از ریل اصلی توسعه خارج نشوند. از آنجایی که مشکلات استان فارس پیچیده و بزرگ هستند انتظار می رود نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان؛ واقعیات را درک کند و با یک خرد جمعی و هم اندیشی با صاحب نظران و همه ی افکار و اندیشه ها قدمی برای حل مشکلات بردارد و در این راستا استاندار محترم باید از همه نیروهای سیاسی غیر همفکر و سلایق متفاوت و حتی مخالف برای رشد و ارتقاء و پیشرفت همه جانبه فارس بهره ببرد و فارغ از تمام هياهوهاي سیاسی به رفع مشكلات مردم بپردازد.

4- فراهم‌سازی زمینه‌های لازم جهت تحقق حماسه اقتصادی، که بي شك روحیه جهادی ، همکاری و همراهی مسئولین و آحاد مردم راهکار تحقق حماسه اقتصادی است.

5- گذر از راه های برون رفت مسائل و مشكلات موجود در استان با بهره گیری از فرصت و توجه به نخبگان همه عرصه ها است، که در واقع سربازان پیشقدم برای توسعه استان در همه بخشها و درخشش در مراتب سیاسی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ قتصادی و... همین صاحبان اندیشه اند که امید است در دولت تدبیر و اميد مورد توجه جدی قرار گیرد .

6- ایجاد فرصتی که بتوان در جهت تعالی و توسعه پایدار استان گامهای مفید و موثري برداشت از ضرورت های اجتناب ناپذیر امروز استان است؛ به همینمنظورپیشنهاد میشود " شورای راهبردی توسعه استان" با مشارکت اصحاب فکرو اندیشه که شناخت عمیقی ازتهدیدها؛ آسیبها و چالش های موجود در استان را دارند، با تأکید بر مراجعه به افکار عمومی و نیازهای بحق مردمی، در تکامل و تعالی استان تشکیل شود. بهره گیری از نقدها و نظرهای سازنده، کارشناسی و دلسوزانه ایشان درزمینه های مختلف مي تواند كارگشا باشد.

7- بی تردید استانداری می تواند در اداره این استان موفق باشد ، که در عین نداشتن تعلقات جناحی، بتواند همه گروه ها و جریانات را در چتر عدالت، تدبیر و امید با چاشنی اعتدال جمع کند که این مهم نیازمند آن است که استاندار برای رسیدن به این مسئولیت وامدار و بدهکار هیچ جریانی نباشد و در این راستا دكتر احمدي نه بدهکار گروه های سیاسی،بلکه باید بدهکار مردمی باشد که مطالبات جدی از مسئولان و دولت دارند. این انتظار از استاندار دولت تدبیر و امید وجود دارد که با قاطعیت فرصت طلبان، چاپلوسان، ناشایستگان، منافقان، کینه ورزان و دلالان سیاسی را طرد کند.

8- استاندار جدید فارس باید منادی وحدت؛ اهل مشورت و پرچمدار همدلی و همگرایی در استان باشد تا مسیر تحقق برنامه ها و پاسخگویی به مطالبات مردم در استان فارس هموار گردد. نباید اجازه داد اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها مانعی در راه خدمت به مردم و حرکت به سمت توسعه استان ایجاد کند. لذا باید با نمایندگان خبرگان رهبری؛ حوزه های علمیه، مجمع نمایندگان، دانشگاه؛ اقشار مختلف بسیج ؛ کانون‌های فرهنگی مساجد، تشکل‌های صنفی، رسانه‌ها و ... تعامل داشته باشد و از انتقادات و پیشنهادات با آغوش باز استقبال کند.

ما فعالان بسیجی رسانه های استان فارس ، با حمایت معقولانه، اطلاع رسانی منصفانه، نقد هدایت گرانه و بدون هیچگونه حب و بغض، همانند کارکرد رسانه ای خود در دولت های گذشته، با پوشش دادن همه نقاط قوت و عملکردها، نقد و رصد سایر اقدامات را مد نظر قرار داده و برای پیشرفت فارس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و از آنجایی که دغدغه ی همه ی ما پیشرفت و تعالی استان است؛ اولویت ما این است که به منظور حرکت به سمت توسعه پایدار استان دیدگاه های کارشناسی شده در حوزه های مختلف را به استاندار ارائه نمائیم و در این زمینه آمادگی خود را برای تعامل و همکاری با استاندارجديد اعلام می‌داریم.

در پایان امیدواریم با تدبیر، درایت، سعه صدر، نقد پذیری و مشورت پذیری استاندار جدید از یکسو و حمایت همدلانه همه ی گروه های سیاسی اجتماعی؛ نخبگان و بویژه مردم ولایتمدار استان فارس از سوی دیگر بتوانیم فارس را همچنان در قله نگه داشته و با استفاده از ظرفيت هاي عظيم انساني، تاريخي، فرهنگي، اقتصادي در فارس، اين استان بتواند به جايگاه واقعي خود دست یابد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
1
این آدم قبلاً معاون انصاری لاری بود و امتحان خودش راداد خوش خیال نباشید
منتقد دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
1
ببخشیدا...داس موردنظرازقبل ازانتخابات تیز وآماده شده بود...!!اینقد خوش خیال نباشید.حضرات کاری را که باید انجام دهند،میدهند ونیاز به بیانیه وتوصیه هیچکس ندارند...تا حالا نزدیک به 700موردعزل ونصب درسطح کلان ومنبعد نیز نوبت عزل ونصب در سطح استانهاست...ببخشیدا....
شهاب
-
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
1
قفل و مهر و موم آماده هست؟
ناشناس
-
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
انشاالله که اعتال گرای واقعی باشد نه مثل بعضیها نوکر حلقه به گوش هاشمی