کد خبر: ۴۵۷۹۶
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲
بی‌تریبون‌ها تریبون‌دار می‌شوند!

یک فعال فتنه 88 از زشتی «پیام‌های متفاوت» به دنیا می‌گوید!

فتنه 88 این روزها از این منظر که برخی افراد فعال در آن، حالا به یاد نظام و آبروی نظام و منافع ملی افتاده‌اند، یک واقعه تاریخی محسوب می‌شود که ناگزیر باید مرتب آن را بازخوانی کرد تا برخی مصلحان امروز، به یاد آوردند که 4 سال قبل چگونه از پشت به این نظام خنجر زدند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، با روی کار آمدن دولت جدید، برخی افراد و گروه‌هایی که سابقه‌ای کاملا منفی در فتنه سال 88 داشتند، دوباره به عرصه سیاسی بازگشته‌اند و با تریبون‌هایی که از سوی دولت و یا گروه‌های نزدیک به دولت به آن‌ها داده می‌شود، سعی می‌کنند تا این چند سال دوری را جبران کرده و به ایفای نقش بپردازند. دکتر سید ابراهیم امینی یکی از این افراد است.


امینی کیست؟

وی در دوره ششم مجلس به نمایندگی مردم ممسنی انتخاب شد. قبل از آن یک بار در انتخابات شرکت کرده که موفق به ورود به بهارستان نشده بود. در مجلس ششم مدتی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود سپس به‌عنوان عضو هیات رئیسه مجلس انتخاب گردید. پس از پایان دوره مجلس ششم، برای مجالس هفتم و هشتم داوطلب شرکت در انتخابات شد که هر دو بار صلاحیت او توسط هیئت نظارت شورای نگهبان رد شد. نقش امینی در حوادث ماه‌های پایانی مجلس ششم از جمله تحصن برخی نمایندگان کاملا قابل توجه است.

بعد از دوران نمایندگی به عضویت حزب اعتماد ملی درآمد و جزو هيات موسسان اين حزب نيز به شمار مي رود، وي همچنين با حكم محمد خاتمی به عنوان عضو هیات پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی انتخاب شد!

اما اصلی‌ترین حضور سیاسی چالش برانگیز امینی استاد دانشگاه شیراز، در عرصه سیاست مربوط می شود به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388. پس از اعلام نتیجه انتخابات و شروع بازی خطرناک کروبی و میرحسین موسوی با ادعای دروغین تقلب در انتخابات! امینی از سوی کروبی به عنوان عضو کمیته حمایت از بازداشت شدگان معرفی می‌شود. امینی که ریاست ستاد انتخاباتی کروبی در استان فارس را نیز برعهده داشت به دلایل امنیتی بازداشت می‌شود.

حالا خبرگزاری دولتی ایرنا که با تغییر دولت‌ها، سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد آن دست‌خوش تغییر می‌شود به سراغ امینی رفته است تا نظر او را در خصوص مذاکره با آمریکا بپرسد. اگرچه امینی که عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته حقوقی، قضایی و داوری خانه احزاب ایران هم هست، این را حق مخالفین تنش‌زدایی در کشور خوانده که دیدگاه‌های خود را مطرح کنند، اما گفته که باید از ایجاد موانع و فشارهای پیدا و پنهان و انعکاس صداهای متفاوت و پیام های متفاوت به دنیا جلوگیری کرد! این اظهار نظر عجیب که با کمی روحیه انحصارگرایی آمیخته شده است، یک سوال مهم را در ذهن هر کسی که دل در گروی این انقلاب و آرمان‌‌هایش داشته باشد، ایجاد می‌کند: جناب امینی، چرا سال 88 شما و دوستان‌تان «صداها و پیام‌های متفاوت» و البته از اساس دروغ از ایران به جهانیان مخابره کردید؟ چرا با دروغ‌پردازی متوهمانه خود، نظام را تحت «فشارهای پیدا و پنهان» قرار دادید؟ و ...

فتنه 88 این روزها از این منظر که برخی افراد فعال در آن، حالا به یاد نظام و آبروی نظام و منافع ملی افتاده‌اند، یک واقعه تاریخی محسوب می‌شود که ناگزیر باید مرتب آن را بازخوانی کرد تا برخی مصلحان امروز، به یاد آوردند که 4 سال قبل چگونه از پشت به این نظام خنجر زدند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
7
جواب کاملا مشخصه؛ در سال 88 دولت به طور کامل پاسخ های یکطرفانه و انحصارگرایانه را از طریق رسانه به اصطلاح ملی به جهان مخابره می کرد!! و صدای اعتراض به حق دیگران شنیده نمی شد!!!
لازم نکرده شما داغ تر از کاسه ی آش ها برای نظام دلسوزی کنید، این نظام را همین مردم تحت لوای رهبری حضرت امام به وجود آوردند و در 24 خرداد 92 نیز همین مردم رای به تغییر دادند...
بی غرض
لازم به ذکر است سال 88 عده ای منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح دادند و بدون هیچ دلیلی سلامت انتخابات را زیر سوال بردند و هنوز هم مدرکی دال بر صحیح بودن ادعاشان منتشر نکردند!!!!!! همین رفتارهای ضد امنیتی کشور را در داخل و خارج با مسایلی مواجهه کرد
1- زیر سوال رفتن نهاد های منتخب مردم از زیاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و.........
2 -هموار کردن مسیر دشمنان داخلی برای اجماع در جهت تصویب و اجرای تحریم ها و.....
و...........
چه کسی یا چه کسانی مقصر هستند ؟؟
.........
سپنتا
انحرافات جنسی
انحرافات جنسی
انحرافات جنسی
انحرافات جنسی

حتما شما هم نمی دونید!؟
جرس حرس
چرا همه حامیان این آقای دکتر خارج نشین مخصوصا ساکن انگلیس هستن!
چقدر استاد چهره بین المللی دارن. هووو
میلاد احمدی
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
3
لازمه که چند تا نکته رو به عرض عزیزان برسونم:
- دکتر امینی در سال 88 به مدت نزدیک به 2 ماه بازداشت بود و پس از آن با حکم "برائت" از زندان آزاد شد. اگر شما قوه ی قضاییه ی خود ج.ا. رو قبول دارین، لطف کنین از این مقاله ها ننویسین. چون اینطوری دارین خلاف نظر قطعی رای دادگاه صحبت میکنین. و از نظر قانونی شما هیچ حقی برای متهم یا فتنه گر خواندن کسی ندارید.
- ایشون توی اظهار نظرشون منظورشون از صدای واحد این نبوده که صدای مخالف نباید باشه. الحمدلله با وجود کیهان و امثال اون تا ابد از این صداهای مخالف زیاد شنیده میشه. منظور ایشون این بوده که "هر" کسی صلاحیت اظهارنظر راجع به سیاست خارجی رو نداره. اینکه از فرماندهان سپاه و نظامیان گرفته تا تمامی علما در مورد سیاست خارجی صحبت کنند و طوری هم صحبت کنند که انگار انها طرف مذاکره کننده با غرب هستند، باعث سردرگمی مذاکره کنندگان ایرانی میشه و باعث میشه همین پیشرفتی که تا الان در مذاکرات داشنیم از بین بره.
- نمیدونم دوست عزیزی که مقاله رو نوشته چند وقته که با سیاست آشنا شده. حتی شک دارم که نسبت به تحصن سال آخر مجلس ششم اطلاعاتی داشته باشه. چون اگه داشت قطعا میدونست که مجلس پنجم و ششم نه در بهارستان که در خیابان امام خمینی بوده.
مراد
-
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
2
مگه سال 88 فتنه اي اتفاق افتاده؟؟؟
ناشناس
-
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
2
برادرجان بلاخره این راهی است که مردم انتخاب کردند. همان راهی که طی 8 سال با تمام وجود توسط عواملی مثل شما بسته شده بود
مو بلند
-
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
2
واقعه 88امری بود که کسانی به آن اعتراض داشتند و چون از اول حکومت با آن به صورت امنیتی برخورد کرد و اصول قانون اساسی را نیز نادیده گرفت و سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت داشت و حتی عده ای از فعالان سیاسی قبل از انتخابات بازداشت شدند ناچار به این وضع کشیده شد.اما در حال حاضر مذاکره با آمریکا در اختیار دولت و وزرات امور خارجه است و عده ای که سودای قدرت و کارشکنی دارند نیابد مانع کار دولت شوند ولی به هر حال صرف اظهار نظر وب یان دیدگاه ها هیچ اشکالی ندارد که جناب آقای دکتر امینی به آن اشاره کرده اند و به حق هم درست است.پس لطفا به کلام مولی امام علی برگردیم که می گویند نگاه کن چه می گوید نه اینکه چه کسی است که این حرف را می زند.صحبت های آقای امینی کاملا درست است و اگر شما به حرف های ایشان انتقاد دارید باید استدلال ایشان را رد کنید و نه اینکه مرتکب مغالطه ی خودت هم شوید.با تشکر
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
2
واقعا متاسفم برای مسئولای این سایت که به خودوشون صلاحیت دادند که به راحتی به دکتر امینی تهمت بزندد و انواع توهینا رو به ایشون بکنند.دوران افراط گراهایی مثل شما در حال به اتمام رسیدن هست.دکتر امینی هم از شریفترین و بزرگترین استادای حقوق کشورمون هستند و همه اینو میدونند و با این حرفا شما به جایی نمیرسید..به امید آزادی ایران عزیزمون از دست افرادی افراطی مثل شما.
haji
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
دکتر امینی یکی از بهترین استادان حقوق دانشگاه شیراز بوده و هست.حالا هرکی به ضرر منافع شما حرف بزنه شد بد!!!خجالت بکشید
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
دکتر امینی آبروی دانشگاه شیراز هستن. افراط گرایی ممنوع!دوره شماها به سر اومده
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
ey kash ye zare fekr mikardid in arajifo nemineveshtid
جومه دختری و می گپو
-
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
ببینید شماها هم شدید زگیل هر صاحب نظری صحبت میکنه دوست دارین فقط بهش پرچسب بزنید تو رو خدا به خاطر دنیای دیگران آخرت خودتونو نابود نکنید می دونم مزه ی قدرت بد جوری رفته لای دندونتون ، تقصیر خودتون نست.حالا هم بشینید با خودتون فکر کیند دست از این کارای بچه گانه تون بردارید.لطفا
احسان
SWITZERLAND
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
دکتر امینی مرد با شرفی است در س نیست .. خجالت بکشید با این مطلبتون ...
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
استاد دکتر امینی از بزرگترین اساتید و صاحبنظران جامعه دانشگاهی هستند و صحبتهاشون هم کاملا صحیح هست.توهین به همچنین شخصیت بزرگی غیر قابل بخشش هست.
مهندس
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
بابا جمع کنید این اراجیفتونو!!!!!!!!!!!
جوریست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
0
بابا جمع کنید کرکره رو بکشید پایین
رای مردم مشت محکمی به دهن شما کج بینها بوده............
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
1
افتخار دانشگاه شیراز و دانشکده حقوق دکتر امینی هست! پس سکوت کنید
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
0
اگه به حرفهای خودتون مطمن هستین و ترسی ندارین بزارین کاندید بشه تا محبوبیتتان برای مردمی که سنگشان را به سینه میزنین روشن بشه
ناشناس
AFGHANISTAN
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
0
dr amini faratar az on chizi hast ke shoma bekhan dar moredesh nazar bedin
آرش
UNITED STATES
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲
0
واقعاً براتون متاسفم تیشه به ریشه وحدت ملی می زنید ترور شخصیت می کنید از این روش های غیر اخلاقی دست بردارید البته به قول بزرگ مرد تاریخ تشییع حسین بن علی اگر مسلمان یا آزاده اید