کد خبر: ۴۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

آغاز ثبت‌نام‌ حج تمتع از 22 بهمن

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از 15 ماه محرم ثبت‌نام‌ عمره و از 22 بهمن ماه ثبت‌نام‌ حج تمتع آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سعید اوحدی پس از بازگشت از موسم حج امسال در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: حج امسال حج بسیار خوب و توام با آرامش بود و خدماتی که از طرف سازمان حج و زیارت ارائه شد باعث شد تا بهره‌گیری از ظرفیت معنوی سرزمین الهی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: انسجام، یکپارچگی و همدلی سرلوحه حج امسال بود که با همکاری تمام ستادهای اجرایی و بعثه مقام معظم رهبری توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تا این لحظه 21 هزار نفر از حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند و 25 هزار نفر نیز در مکه مکرمه حضور دارند.

اوحدی خاطرنشان کرد: از فردا پروازهای مدینه منوره شروع می‌شود که پروازهای برگشت مستقیما از فرودگاه مدینه انجام می‌شود و در این صورت زائران 14 ساعت بیشتر وقت دارند.

اوحدی اظهار داشت: آمار تأخیرها در پروازهای امسال به طور میانگین 13 دقیقه بود و در پروازهای برگشت نیز تقریبا این وضعیت حفظ شده است که البته به دلیل حجم بالای پروازها ممکن است پروازهای برگشت با تأخیر بیشتری انجام شود.

اوحدی با اشاره به عمره سال آینده گفت: در ملاقات‌هایی که با وزیر حج عربستان داشتیم توانستیم سهمیه عمره را 50 افزایش دهیم و تلاش ما این است که در سال جاری حداقل 750 هزار نفر را اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: از پانزدهم ماه محرم ثبت‌نام‌ عمره  و از 22 بهمن ماه ثبت‌نام‌ حج تمتع آغاز می‌شود و 50 درصد از ثبت‌نام‌های عمره کاملا به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی افزود: در موسم حج امسال توانستیم آسیب‌شناسی خوبی انجام دهیم و این نوید را می‌دهیم که 85 درصد قراردادهای حج سال بعد امسال بسته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: همچنین 25 درصد از هتل‌هایی که از لحاظ امکانات اقامتی در موسم حج امسال با مشکلات فقهی مواجه بودند از دایره خدمات خارج شدند و برای سال آینده هتل‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان