کد خبر: ۴۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

موعد رانندگی زنان روی اعصاب آل سعود فرا رسید!

در پی فراخوان فعالان اینترنتی و زنان عربستانی برای رانندگی همزمان زنان در خیابان‌های اصلی ریاض، نگرانی مسئولان سعودی را فرا گرفته و وزارت کشور بار دیگر نسبت به این اقدام هشدار داد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت کشور عربستان بار دیگر به فعالان اینترنتی و زنانی که خواهان تظاهرات یا راهپیمایی زنان با استفاده از خودرو درخیابان‌های ریاض شده بودند، هشدار داد و اعلام کرد که با کسانی که در چنین راهپیمایی‌هایی شرکت کنند و یا با زنانی که در عربستان رانندگی کنند برخورد خواهد شد.

پیشتر فعالان اینترنتی زن در عربستان با گذاشتن ویدئوهایی از رانندگی خود در خیابان‌های عربستان بر روی پایگاه‌های اینترنتی، مخالفت خود را با قانون منع رانندگی زنان در عربستان اعلام کرده بودند.

همچنین فعالان اینترنتی از زنان عربستان و مدافعان حقوق بشر در این کشور خواسته بودند تا امروز (شنبه) به رانندگی در خیابان‌های اصلی ریاض بپردازند و با این اقدام قانون مذکور را عملا نقض کنند.

این اقدام زنان عربستان باعث برآشفته شدن مسئولان عربستانی و مقامات مذهبی محافظه‌کار در این کشور شده است.

پیشتر جمعی از روحانیون عربستانی محافظه‌کار از پادشاه این کشور خواسته بودند تا با "فتنه رانندگی زنان" مقابله کند.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر با محکوم کردن قانون منع رانندگی زنان در عربستان اعلام کرد: این بسیار سخت است که بپذیریم در قرن 21 زنان عربستانی همچنان از رانندگی کردن محروم هستند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از مسئولان عربستانی خواست تا به زنان این کشور همانند مردان اجازه دهند تا در خیابان‌ها به رانندگی بپردازند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان