کد خبر: ۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۲
همزمان با سالروز 13 آبان صورت می‌گیرد

راه‌اندازی کارگاه آموزشی ساخت رباتیک و پهباد در شیراز

مسئول علمی پژوهشی و فناوری ناحیه بسیج احمدبن موسی(ع) شیراز گفت: همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، کارگاه آموزشی ساخت رباتیک و پهباد بدون سرنشین برای دانش‌آموزان ناحیه چهار شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیدحسام بوستانی اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با شعار مرگ بر آمریکا همزمان با 13 آبان‌ماه سال‌جاری به صورت دوره‌ای در مدارس پسرانه و دخترانه شرق شیراز آغاز به کار می‌کند.

وی اضافه کرد: این دوره آموزشی بنا به درخواست حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده و حوزه بسیج خواهران محدثه با هماهنگی دبیران مدارس و دبیرستان‌ها بر اساس استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان شرق شیراز برگزار می‌شود.

مسئول علمی پژوهشی و فناوری ناحیه بسیج احمدبن موسی(ع) شیراز تصریح کرد: ساخت اسلحه سفید، چند پهباد بدون سرنشین، ربات‌های مسیریاب، جنگجوی سبک برای مدارس تیزهوشان و نیز انواع اختراع سیستم‌های کنترل خودرو، کمربند هوشمند و سیستم ضد سرقت از دیگر توانمندی‌ها و دستاوردهای بسیجیان در پایگاه استعدادیابی این ناحیه است.

بوستانی بیان داشت: برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای بسیجیان در هفته بسیج نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرای ناحیه مقاومت احمدبن موسی (ع) است.

وی اضافه کرد: این پایگاه آمادگی حمایت از نخبگان سراسر ایران به ویژه استان فارس را در زمینه‌های مشاوره اختراعات جشنواره‌های خوارزمی و حمایت ساخت و نیز پشتیبانی مالی تا سقف یک‌میلیون تومان برای طرح‌های مخترعان را دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان