کد خبر: ۴۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
قاچاقچی اسلحه به هلاکت رسید

انهدام شبکه مافیایی قاچاق اسلحه در فارس

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام شبکه مافیایی قاچاق اسلحه غیرمجاز توسط پلیس در این استان و کشف 80 سلاح غیرمجاز از آنان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سردار سیروس سجادیان اظهار داشت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، تامین و حفظ نظم و امنیت عمومی، جمع‌آوری و مقابله با حمل، توزیع و خرید و فروش سلاح غیرمجاز در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق اسلحه که اقدام به حمل سلاح غیرمجاز از آذربایجان غربی به فارس و توزیع در شهرستان‌های این استان می‌کردند مطلع شدند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران سرکرده این باند اهل و ساکن آذربایجان غربی را شناسایی و متوجه شدند اعضای این باند قصد دارند یک محموله سلاح غیرمجاز را از استان‌های غربی، به فارس انتقال و آن را در اختیار عوامل توزیع قرار دهند.

سجادیان گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی اطلاعاتی مناطق آلوده استان به سلاح غیرمجاز زیر پوشش قرار گرفت و با انجام عملیات تعقیب و مراقبت، ماموران خودرو حامل محموله سلاح را درحالی که با یک خودرو پژو پارس اسکورت می‌شد مورد ‌شناسایی قرار دادند.

وی ادامه داد: رانندگان خودروها با مشاهده ماموران متواری و در عین حال صدور فرمان ایست توسط ماموران، قاچاقچیان به دستور ماموران توجه نکردند.

فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در این عملیات 80 سلاح شکاری غیرمجاز در بازرسی از خودرو سمند کشف، سرکرده باند در عملیات تعقیب و گریز کشته و چهار نفر دیگر اعضای باند دستگیر شدند.

سجادیان ابراز داشت: سن دستگیرشدگان 28 تا 35 ساله و سه نفر از آنان اهل و ساکن آذربایجان غربی و یکی از آنها نیز ساکن شهرستان کازرون است.

وی شایعه مجوز دادن به دارندگان سلاح‌های غیرمجاز را رد کرد و ادامه داد: این ترفندی است که قاچاقچیان سلاح و افراد سودجو و فرصت‌طلب برای کسب درآمد در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان