کد خبر: ۴۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
فرمانده سپاه فجر:

طرح صالحین یک اقدام محوری در تراز انقلاب است

سپاه با راه اندازی حلقه های صالحین حرکت بزرگی را در راه انجام فریضتین انجام داده است،
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، سردار غیب پرور در همایش روسای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به اینکه بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگترین منکر مقابل نظام اسلامی ایستادن است تاکید کرد: کسانی که نان نظام را می خورند باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر پاسخگو باشند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در موضوع فریضه ی احیاء مهمترین کار تربیت نیروی کارآمد و متدین برای دفاع از نظام اسلامی است و انقلاب به عنوان مهم ترین معروف، نیازمند وجود انسان های متدین با باورهای دینی عمیق و پا به کار است.

وی با بیان اینکه طرح حلقه صالیحن چند سالی است آغاز شده و به تایید رهبری و علما هم رسیده است از تشکیل 25 هزار حلقه صالحین در استان فارس خبر داد.

سردار غیب پرور با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر طی چند ساله گذشته اظهار داشت: مدرسه مجازی ایجاد شده که در آن هزاران سئوال مطرح و پاسخ داده می شود و علاوه بر آن مرکز تولید اندیشه تاسیس شده است که از طلاب قم برای کمک به طرح صالحین استفاده می شود.

وی اضافه کرد: یادواره شهدا یک معروف بزرگ است که از سال 82 تا پایان سال 92 قریب به دو هزار یادواره برگزار شده است.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: در این حوزه از هیچ قشری غافل نشدیم 20 قشر تشکیل داده ایم که می توان به اساتید، جامعه زنان، پزشکان، رسانه و ... نام برد که در در طول سال با آنها کار می کنیم.

دکتر غیب پرور با اشاره به اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر با دو مسئله روبرو هستیم تصریح کرد: مسئله اول این است که بصورت جزیره ای عمل می کنیم و متحد نیستیم. دستگاههای فرهنگی کار می کنند ولی پیوستگی ندارند. ما قواعد حاکم بر یک پازل را تشکیل نمی دهیم و برخی اوقات نیز خنثی کننده اقدامات هم می شویم. این جلسات به واسطه ی این است که دست در دست هم به یک خود باوری برسیم.

سردار غیب پرور ادامه داد: دومین مسئله این است که باید پذیرفت که در یک جنگ قرار داریم و همینه ی دشمن سنگین است و در جبهه فرهنگی نیز ما نمی توانیم همدیگر را پیدا کنیم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به تعداد قابل توجه امام زادگان، مساجد، هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی و دانشگاهها گفت: ما از داشته ها و ظرفیت های بالقوه خود به خوبی استفاده نمی کنیم در حالی که دشمن با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و نفوذ در شبکه های اینترنتی در حال تاثیر گذاری و جهت دهی افکار عمومی مردم ما است.

سردار غیب پرور فریضه امر به معروف را دارای دو بخش مردمی و دولتی دانست و افزود: در بخش مردمی توجه به حلقه صالحین باید در اولویت باشد. طرح صالحین به عنوان یک اقدام محوری در موضوع تراز انقلاب است. در این طرح نباید پلیسی اقدام کرد مردم را باید تصدیق و تربیت کرد.

وی اضافه کرد:  بخش دوم احیا فریضه امر به معروف دولتی است که باید الزام پای آن باشد. در دستگاههای منتسب به حکومت اسلامی باید ضوابط رعایت شود.

سردار غیب پرور ادامه داد: در ادارات باید از اختلاط زن و مرد جلوگیری و با کارمند اداره که لباس جلف می پوشد برخورد شود و این یک اراده است که توسط مسئولین باید محقق شود.

نظرات بینندگان