کد خبر: ۴۶۰۲۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
پس از انشار یک مقاله موهن توسط روزنامه اصلاح طلب

آب و هوای کدام رسانه در فارس «بهاری» است؟!

کدام یک از رسانه های استان فارس بناست "بهار" شود؟! کدام یک از رسانه های استان فارس اعم از مکتوب و مجازی بناست در ایجاد فضایی ساختارشکنانه پیشقراول شود؟

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی شیرازه با روی کار آمدن دولت جدید، فضای رسانه ای کشور کمی دچار تغییر شد. تا کنون برخی نشانه های آشکار از برنامه ریزی اهالی نشریات زنجیره ای برای ورود به عرصه رسانه ای کشور مشخص شده است. برخی نشریات توقیف شده در اواخر دهه هفتاد دوباره مجوز فعالیت گرفته اند و برخی عناصر معلوم الحال نیز فعالیت های رسانه ای خود را دوباره تشدید کرده اند تا با عادی سازی چهره خود، شرایط را برای اثرگذاری بر محیط سیاسی و فرهنگی کشور فراهم سازند.

در این میان روزنامه حالا توقیف شده "بهار" با آغاز فضای ساختارشکنی سعی کرد تا میزان حساسیت جامعه و نخبگان را بررسی کند. چندی قبل این روزنامه در آستانه عید سعید غدیرخم در یادداشتی باعنوان "امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟" سعی کرد تا امام علی را به عنوان یک نمونه ایمانی معرفی کرده و ضرورت پیشوایی سیاسی ایشان را زیر سوال ببرد. اگرچه "بهار" پس از این یادداشت، خود آن را محکوم کرد و به صورت داوطلبانه چند شماره منتشر نشد اما نمی توان به راحتی این یادداشت را بدون برنامه ریزی و صرفا بر اساس یک اشتباه و غفلت تلقی کرد. به نظر می رسد همان اندیشه ساختارشکنی که در سال های اصلاحات و در قالب نشریات زنجیره ای مقدسات را مورد هجوم قرار می داد، حالا دوباره خود را بازیابی می کند تا از فضای بوجود آمده بهره لازم را ببرد. البته حساسیت بالای رسانه ها و جریان ها و گروه های سیاسی و فرهنگی که موجی از مخالفت با این روزنامه را بوجود آورد، به خوبی نشان داد که امکان بازگشت به آن دوران سیاه رسانه ای در کشور وجود ندارد.

در این میان، یک سوال مهم وجود دارد؛ کدام یک از رسانه های استان فارس بناست "بهار" شود؟! کدام یک از رسانه های استان فارس اعم از مکتوب و مجازی استعداد دارد تا در ایجاد فضایی ساختارشکنانه پیشقراول شود؟ حساسیت نخبگان، جریان ها و گروه های سیاسی و فرهنگی استان به این خط شکنی احتمالی چه خواهد بود؟

طی هفته های گذشته، برخی شخصیت های رسانه ای افراطی استان، شرایط را برای فعالیت مناسب دیده و در حال برنامه ریزی برای ورود جدی به عرصه رسانه ای استان هستند.

انتهای پیام/523/3

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
4
اشتباه شما این است که معتقدید فقط خودتون باید میدون دار باشید. بلاخره این مردمی که خفقان 8 ساله را با انتخاب خودشان شکستند حتما منتظر نسیمی هستند تا خاک مرده ی روی مطبوعات و نشریات فارس را بروبد. این همه رسانه داریم، چارتاشون 4 تا نقد اجتماعی نمینویسند. شاید ابر جدیدی لازم باشد تا بارانی نو ببارد...
لنگش کن
بهار رو بچسب
تو از انگلیس چه کار به شیراز ما داری مرد حسابی
از خاک ور دکه ها چه خبر داری؟
برو دلت خوشه
100 روزه بنا بود نفت بیاد سر سفره ها شده 200 روز تازه آقا میگه خزانه خالیه!
خوب مرد حسابی اگر هم خالیه نگو مردم ناامید می شن، تدبیرت کو؟
ضمن این که بنا بود دولت راستگو باشه رئیس جمهور میگه خزانه خالیه
بانک مرکزی میگه پره
معاون میگه یه کم خالیه
وزیر میگه ذخایر مطلوبه

بعد آقا از انگلیس اومده می گه نقد اجتماعی!
نانو
دولت راستگویان
آگاهی از موضوع خالی بودن خزانه حق همه مردم است؛ اما مذاکرات محرمانه است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
1
هنر ااحمدی نژاد دپیگه هم خزانه را خالی کرد هم شعور مردم را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
رسانه شما (شیرازه) هم که بحمدالله همیشه زمستانی است . تاریک و یخ زده!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
رسانه زرد شما (شیرازه) هم که بحمدالله همیشه يخي و زمستاني است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
ازاینکه نظرات را بدون فیلتر پخش میکنیدصمیمانه تشکر میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
شیرازه رسانه بسیار خوبی است . خسته نباشید.