کد خبر: ۴۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۲
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

آمار صادرات فارس از میانگین کشوری کمتر است/ در زمان صادق عابدین شورای گفتگو یک جلسه هم تشکیل نداد!

ارزش ریالی برخی سرمایه گذاری هایی که توسط بخش خصوصی صورت می گیرد گاهی چندین برابر اعتبارات دولتی است که به استان تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار شیرازه، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: آمار صادرات استان فارس از میانگین کشوری هم کمتر است و این حاکی از آن ا‌ست که از تمام ظرفیت‌های استان استفاده نمی‌شود.

دکتر الیاس طاهری در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان در شیراز ادامه داد: برخی از کارهایی که باید در حوزه صادرات و با هدف رونق و پیشرفت این بخش انجام می‌شد، اجرا نشده است لذا متاسفانه امروز شاهد وجود برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

وی شورای گفت‌و‌گو را یکی از ظرفیت‌های استان برشمرد و افزود: این شورا با هدف رونق تولید، توسعه صادرات و رفع مشکلات پیش روی این بخش‌ها ایجاد شد و بر تعامل بین بخش‌های دولتی و خصوصی تاکید دارد که متاسفانه در زمان استاندار پیشین این شورا حتی یک جلسه هم تشکیل نداد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان این مطلب که اگر به دنبال توسعه و پیشرفت در استان هستیم، باید بخش خصوصی را فعال کنیم؛ افزود: اعتبارات دولت بسیار ناچیز است و نمی توان با تکیه بر این اعتبارات توسعه و پیشرفت قابل توجهی را در استان رقم زد.

طاهری اضافه کرد: ارزش ریالی برخی سرمایه گذاری هایی که توسط بخش خصوصی صورت می گیرد گاهی چندین برابر اعتبارات دولتی است که به استان تزریق می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه دو نفر از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌ها از نمایندگان استان فارس انتخاب شده‌اند،گفت: نمایندگان مردم فارس در مجلس به منظور افزایش توانمندی‌های فارس در کمیسیون‌های مختلف توزیع شده و این آمادگی را دارند تا موارد مطرح شده از سوی مسئولان استانی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کنند.

نظرات بینندگان