کد خبر: ۴۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲
مدیر کل بهزیستی فارس:

آمار زنان خیابانی در شیراز کاهش یافته است/11 هزار نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند/چشم کودکان 3 تا 6 ساله، هر سال باید معاینه شود

دختران فراری یا به صورت خود معرف یا از طرف نیروی انتظامی یا قوه قضاییه به ما معرفی می‌شوند که این افراد در ابتدای ورود 20 روز قرنطینه هستند و اگر آسیب دیده باشند به اردوگاه هدایت و اگر آسیب ندیده باشند به خانه سلامت فرستاده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل بهزیستی فارس اولویت برنامه بهزیستی را پیشگیری دانست و اعلام کرد: 70 درصد بیماری‌های چشمی اگر به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است.

عبدالحمید کشاورز در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح سراسری پيشگيري از تنبلي چشم (آمبليوپي) طلایی ترین دوران درمان اختلالات چشمی را سن زیر 6 سال اعلام کرد و گفت: در 15 سال گذشته یک میلیون و 500 هزار کودک در فارس معاینه شدند که با این اقدام از بروز کم‌بینایی و نابینایی 14هزار جلوگیری شده است.

وی تعداد معاینه شدگان در سال گذشته را 159 هزار نفر اعلام و پیش بینی کرد که در سال جاری 180 هزار نفر غربالگری شوند. به گفته کشاورز تعداد هزار و 194 نفر در طرح غربالگری سال گذشته دارای اختلالات چشمی بودند که با تشخیص به موقع درمان شدند.

مدیرکل بهزیستی فارس ضمن بیان اینکه هزینه‌‌های یک کم‌بینا و یا نابینا حدود 25 برابر هزینه‌های پیشگیری است؛ تعداد نابینایان تحت پوشش بهزیستی را 11 هزار نفر اعلام کرد.

چشم کودکان 3 تا 6 ساله، هر سال باید معاینه شود

کشاورز با تاکید بر اینکه کودکان 3 تا 6 ساله، هر سال باید مورد معاینه قرار بگیرند، گفت: هزینه انجام معاینه هزار تومان است و 1600 پایگاه سیار و 110 پایگاه ثابت تا پایان آذرماه آمادگی معاینه کودکان واجد شرایط را دارند.

به گفته وی تمام مهدکودک‌ها در مناطق شهری و روستایی پایگاه غربالگری تنبلی چشم هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص آمار زنان خیابانی گفت: با وجود فعال بودن خط مشاوره‌ای 123 و خدمات مشاوره‌ای و مددکاری بهزیستی این آمار به طور کلی کاهش یافته است.

کشاورز با بیان اینکه برای پذیرش دختران فراری در مراکز بهزیستی باید حکم مرجع قضایی را داشته باشیم، گفت: دختران فراری یا به صورت خود معرف یا از طرف نیروی انتظامی یا قوه قضاییه به ما معرفی می‌شوند که این افراد در ابتدای ورود 20 روز قرنطینه هستند و اگر آسیب دیده باشند به اردوگاه هدایت و اگر آسیب ندیده باشند به خانه سلامت فرستاده می‌شوند.

وی تعداد زنانی که در اردوگاه هدایت نگهداری می‌شوند را 10 نفر و تعدادی که به خانه سلامت فرستاده شده‌اند را حدود 5 نفر اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص ماجرای رها کردن معتادان فارس در بندر خمیر، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان