کد خبر: ۴۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

توصیه های فرمانده نیروی انتظامی فارس به هیئت های عزاداری در شیراز

اولویت حرکت هیئت ها باید در محلات خود باشد و اگر قصد دارند به سمت حرم شاهچراغ(ع) و یا آستانه حرکت کنند باید از قبل هماهنگی لازم انجام شده باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سردار سیروس سجادیان ظهر یکشنبه در نشست خبری فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) افزود: نیروی انتظامی فارس همچون سال های گذشته در این ایام در کنار مردم استان خواهد بود و امنیت و ارامش آنها را تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آنچه که به ما اعلام شده حدود 570 تا 600 هیئت عزادارای دارای مجوز در فارس وجود دارد که نیروی انتظامی مثل گذشته در کنار مراسمات آنها خواهد بود.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه به دلیل وجود فعالیت های عمرانی در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) هیئت های عزاداری باید از حمل علامت های بزرگ خودداری کنند، گفت: با هماهنگی های انجام شده مسیری برای عبور هیئت های عزاداری در اطراف حرم شاه چراغ(ع) بازگشایی شده است اما هیئت های عزاداری باید توجه داشته باشند که از حمل وسایل بزرگ خودداری کنند.

سردار سجادیان تاکید کرد: حمل علم، کتل و علامت های نامتعارف ممنوع است و بهتر است که مسئولین هیئت ها به جای استفاده از چنین ابزاری به فکر تهیه بنرها و یا پوسترهایی با سخنان امام حسین(ع) باشند.

وی با بیان اینکه بهترین ساعت برای حرکت هیئت های عزاداری از ساعت 20 تا 12 شب است، گفت: هیئت های عزاداری باید توجه داشته باشند که حرکت آنها باعث مسدود شدن برخی از خیابان های شهر می گردد به همین دلیل باید در ساعت های مشخص شده عزاداری را در خیابان انجام دهند.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: اولویت حرکت هیئت ها باید در محلات خود باشد و اگر قصد دارند به سمت حرم شاهچراغ(ع) و یا آستانه حرکت کنند باید از قبل هماهنگی لازم انجام شده باشد.

سردار سجادیان افزود: با راه اندازی پاتوق های عزاداری در نقاط مختلف شهر مخالف نیستیم اما باید توجه کرد که این پاتوق ها در مسیر و معابر عمومی نباشد.

وی در خصوص استفاده از وسائل نقلیه شخصی در هیئت های عزاداری، گفت: ساعات ممنوعیت تردد در محدوده حرکتی هیئت های عزاداری مشخص است و اگر قرار است که هیئتی برای حمل وسائل خود از خودرو شخصی استفاده کند باید با مراجعه به کلانتری محل مجوز لازم را دریافت کند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به راه اندازی هیئت نیروی انتنظامی فارس نیز گفت: هیئت حامیان ولایت در سال جاری تشکیل شده و در شب های عزاداری از ساعت 20 از میدان شهدا به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت می کند.


نظرات بینندگان