کد خبر: ۴۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۲

کمک 15ميليون توماني شورای شهر به طرح جمع آوري داوطلبانه ماهواره

حرم مطهر آستانه در اين زمينه 90 ميليون تومان هزينه کرد که 50 ميليون تومان از اين ميزان را سپاه و خيرين کمک کردند و اکنون 40 ميليون تومان بدهکار است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، تقاضاي مساعدت مالي پايگاه مقاومت حرم مطهر آستانه سيد علاءالدين حسين(ع) در اجراي طرح جمع آوري داوطلبانه آنتن هاي ماهواره شهروندان بعد از گذشت حدود يک ماه و نيم از تاريخ درخواست روز گذشته در صحن علني شوراي شهر شيراز بررسي شد.

عضو کميسيون فرهنگي- اجتماعي شهرداري شيراز با بيان اينکه اين اقدام کاري خداپسندانه بود، توضيح داد که در کميسيون فرهنگي تصويب شده است که مبلغ 15 ميليون مساعدت شود.

شهردار شيراز در خصوص جمع آوري داوطلبانه ماهواره تصريح کرد: بايد توجه داشت برخي پايگاه هاي ديگر هم اقدام به جمع آوري ماهواره کرده اند که آن ها هم درخواست کمک دارند.

سيروس پاک فطرت ادامه داد: در پرداخت 15 ميليون بحثي نداريم اما آيا اين اقدام نتيجه بخش است.

وي افزود: معاونت فرهنگي پس از بررسي به اين نتيجه رسيده که بهتر است براي فرهنگ سازي در اين زمينه از طريق رسانه ها به ويژه صدا و سيما اقدام شود.
محمديان در موافقت با اين مصوبه با بيان اينکه به جز پايگاه حرم آستانه هيچ پايگاه مقاومت ديگري اقدام به اجراي اين طرح نکرده است، گفت: حرم مطهر آستانه در اين زمينه 90 ميليون تومان هزينه کرد که 50 ميليون تومان از اين ميزان را سپاه و خيرين کمک کردند و اکنون 40 ميليون تومان بدهکار است.

 اين عضو شوراي شهر با تاکيد بر اينکه جمع آوري داوطلبانه ماهواره اقدام ارزشمندي در راستاي پيشگيري از بسياري مفاسد اجتماعي است، گفت: با توجه به بند 2 ماده 17 شايسته است که بيشتر از مبلغ 15 ميليون براي اين طرح کمک کرد.

ترابي نيز با اشاره به هزينه 150 ميليون توماني نورپردازي يکي از پروژه هاي عمراني شهرداري، بيان کرد: در افتتاح پروژه هاي عمراني، مبالغ 15 ميليون بسيار کم به نظر مي رسد اما وقتي بحث فرهنگسازي مطرح مي شود همه دقيق و سخت گير مي شوند.

گفتني است نهايتا پس از بحث و بررسي نظرات موافق و مخالف اين طرح با تصويب اکثريت اعضاء به تصويب رسيد. از ديگر مصوبات اعضاي شوراي شهر معافيت عوارض مازاد تراکم پلاک مجمع خيرين مددجويان مهرگان بود.

حق نگر در موافقت با اين طرح گفت: جمع آوري و رسيدگي به بيماران رواني وظيفه شهرداري است و اکنون که يک موسسه خيريه اين کار را انجام مي دهد، بايد به آن کمک کرد.

شهردار شيراز نيز در اين خصوص با اشاره به اينکه مجمع خيرين مددجويان مهرگان تقاضا دارند که عوارض 73 ميليوني آن ها اخذ نشود، گفت: اين تقاضا مي توانست مستقيم در شهرداري مطرح و با آن موافقت شود و نيازي نبود که وقت شورا را بگيرد و تا زماني که کاربري اين مکان تغيير نکند عوارض دريافت نخواهد شد اما اگر درخواست تغيير کاربري داشته باشند، عوارض را به قيمت روز دريافت خواهيم کرد. افزايش عوارض تابلوهاي تبليغاتي سر در مغازه ها نيز از جمله مصوبات شورا بود.

انتهای پیام/523/4 


نظرات بینندگان