کد خبر: ۴۶۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲
عضو خاندان سلطنتی بحرین و نقشش در سرکوب شیعیان/

همراه سپ بلاتر در سفر به ایران را بشناسید

در سفر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه حضور دارد که دانستن نکاتی از زندگی‌اش موجب می‌شود تا شناخت بهتری از وی داشته باشید.‌
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، بامداد امروز سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) وارد ایران شد که اتفاقی مهم برای ورزش ما به شمار می رود. حضور او که می تواند موجب گشایش هایی برای این رشته ورزشی باشد، ابعاد گوناگونی دارد که در جای خود قابلیت بحث و بررسی دارد؛ اما نکاتی نیز وجود دارد که بدان پرداخته نشده است.
یکی از این موارد مربوط به حضور فردی است که اکنون ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده دارد. شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه که در این سفر کنار بلاتر قرار دارد، از نزدیکان پادشاه بحرین و از عوامل فعال در سرکوب انقلاب این جزیره است.

× مرد نزدیک به خاندان سلطنتی را بیشتر بشناسید
سلمان بن ابراهیم آل خلیفه ملقب به شیخ سلمان، متولد 21 اکتبر 1969 در ریفا بحرین است. وی در این جزیره زیسته و در دانشگاه بحرین نیز درس خوانده است. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته تاریخ و ادبیات انگلیس است که برای تحصیل نیز فوتبال را رها کرد.

وی که عضو خاندان سلطنتی این جزیره است، در دهه چهل در تیم های رده جوانان باشگاه ریفا فعال بود؛ اما بازیکنی را برای ادامه تحصیل رها کرد. شیخ سلمان سرانجام در سال 2002 با توجه به ارتباط و وابستگی که به خاندان سلطنتی داشت، به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال بحرین منصوب شد. از این همین دوران نیز وارد تشکیلات کنفدراسیون آسیا و فدراسیون بین المللی شد و به سمت هایی دست یافت.

او رقابتی نیز با محمد بن همام قطری در دوره قبل ریاست کنفدراسیون آسیا داشت که شکست خورد. بسیاری وی را نیروی شیخ احمد (رئیس کویتی شورای المپیک آسیا) می دانند که تحت حمایت و تابعیتش قرار دارد. وی در انتخابات شکست خورد؛ اما در پی اتفاقاتی که در راس مدیریتی فوتبال جهان روی داد، بن همام مجبور به خداحافظی شد تا در انتخابات مجدد، شیخ سلمان به راحتی بر صندلی ریاست تکیه زند. اما این تمام زندگی او نیست.


یکی از ابزارهای مقابله با انقلاب بزرگ مردمی بحرین، زندانی کردن و بازداشت ورزشکاران و به خصوص فوتبالی ها بوده که فرمانده این میدان نیز کسی نیست جز شیخ سلمان که امروز با جت شخصی اش قدم در ایران می گذارد ...

× مشارکت فعال در کشتار شیعیان بحرین
از فوریه سال 2011 بود که بحرین دستخوش انقلاب بزرگ و مردمی شد. این جزیره کوچک که به حیات خلوت ایالات متحده و شیخ نشین هایی مانند عربستان تبدیل شده بود، با قیام و خروشی مردمی مواجه شد که خارج از باور بسیاری در منطقه بود. شیعیان این کشور که عموم جمعیتش را تشکیل می دهند، در اعتراض به نقض حقوق بشر و ظلم حاکمیت آل خلیفه به خیابان ها ریختند که دامنه این انقلاب تا کنون ادامه داشته است.

در این بین، خاندان آل خلیفه که مهاجران به این جزیره هستند، از هر ترفندی برای سرکوب و خفقان فریاد مردم استفاده کرده است. یکی از ابزارهای مقابله با این حرکت بزرگ مردمی، زندانی کردن و بازداشت ورزشکاران و به خصوص فوتبالی ها بوده است. فرمانده این میدان نیز کسی نیست جز شیخ سلمان که امروز با جت شخصی اش قدم در ایران می گذارد. او بود که دستور قلع و قمع گسترده بازیکنان، مربیان و فعالان در فوتبال بحرین را داد و تا کنون نیز بر دامنه فشارها افزوده است.

حتی در سال 2013 که شیخ سلمان قصد داشت در انتخابات کنفدراسیون شرکت کند، نامه نگاری های گسترده ای به فیفا از سوی نهادهای حقوق بشری و مردمی بحرین صورت گرفت تا هم پیمان اصلی قاتلان شیعیان این جزیره نتوانند وارد این نهاد بین المللی شوند.

× دست های خون آلود شیخ
در نامه هایی که از سوی جمعیت هایی چون جامعه جوانان بحرینی برای حقوق بشر، مرکز حقوق بشر بحرین و ... به فیفا ارسال شده، به نقش ویژه شیخ سلمان در سرکوب این حرکت انقلابی اشاره شده است. وی دستورهای رسمی و مستقیمی برای برخورد با انقلابیون در جزیره داشته که منجر به حبس، محرومیت و مجازات بسیاری شده است.

این گروه ها خواسته بودند تا مدیریت کلان فوتبال در اختیار کسی قرار نگیرد که دستش به خون مردم بی گناه آغشته شده است. در حقیقت، ورزش مانند وسیله ای برای صلح و دوستی توصیف شده بود که باید دور از اختیار کسانی باشد که در قتل و سرکوب اعتراض های مدنی مردم نقش ویژه دارند. در این نامه ها به مورادی از فعالیت های شیخ سلمان اشاره شده بود که موجب دستگیری، محکومیت و محرومیت بازیکنان و عوامل فوتبال در بحرین شده بود.


تا کنون از سرنوشت بیش از 30 بازیکن، مربی، داور و فعال فوتبال در بحرین خبری در دست نیست یا در حبس های بدون نظارت به سر می برند. شمار قابل توجه دیگری نیز دارای محرومیت ها و حبس های رسمی هستند که همگی با دستور و حمایت شیخ سلمان است ...

× مواردی از جنایات مرد بحرینی
تا کنون از سرنوشت بیش از 30 بازیکن، مربی، داور و فعال فوتبال در بحرین خبری در دست نیست یا در حبس های بدون خبر به سر می برند. شمار قابل توجه دیگری نیز دارای محرومیت ها و حبس های رسمی هستند که موجب شده تا فوتبال این کشور با مشکلاتی مواجه شود؛ اما مواردی نیز دراین گزارش وجود دارد که اسناد مشارکت این شیخ در جنایات آل خلیفه در سال های اخیر انقلاب مردمی بحرین است.

× 20 آوریل 2011، شیخ سلمان در نشست اتحادیه فوتبال بحرین که به صورت فوری و اضطراری برگزار شد، تاکید کرد هر عضو این اتحادیه که حتی در اعتراضات مدنی علیه خاندان آل خلیفه شرکت کرهد، باید محروم و اخراج شود. این اشخاص حق هیچ فعالیتی در بحرین را ندارند.

× باشگاه های شباب، مالیکا، سیترا، اتفاق و ... به دلیل مشارکت بازیکنانشان در اعتراضات یا عدم حضور در لیگ به دلیل ناامنی و مشکلات امنیتی، با جرایم سنگین مالی و سقوط به لیگ هایی پایین تر و محرومیت هایی مواجه شدند.

× جریمه نقدی باشگاه هایی که حاضر به همکاری با اتحادیه فوتبال بحرین در آن دوران نبودند. این جرایم از چهارهزار دلار به بالا بود که شامل بسیاری از تیم ها شد.

× دستور پخش فیلم بازیکنانی که در راهپیمایی ها شرکت داشتند مانند علا و محمد عبیل. این بازیکنان توسط اتحادیه و عوامل حکومتی تحت تعقیب قرار گرفته تا بازداشت شدند.

× دستور دستگیری یا نقش آفرینی در بازداشت بازیکنان، داوران و عوامل به سازمان امنیت ملی بحرین که عموما هدفمند بود.

× جمع آوری مدارک علیه بازیکنان و ارائه به نیروها نظامی و امنیتی مانند مورد محمد هبیل که دو سال در زندان بود.

× سازمان جوانان بحرین برای حقوق بشر ده ها مورد از بازیکنان، مربیان، داوران و عوامل فعال در این رشته را در اختیار داشته و به نهادهای بین المللی ارائه داده که با دستور شیخ سلمان راهی حبس های ناملوم، زندان های بدون نظارت، دادگاه های نظامی و ... شده اند.

چه کسی پاسخگوی این جنایات است؟
شماری از بازیکنان، داوران وعوامل فوتبالی که در زندان بوده یا با محرومیت هایی مواجه شدند و از آنها خبری در دست نیست، در زیر آمده است:



جعفر طاق، بازیکن تیم ریفا (از باشگاه اخراج شد)
محمود العجیمی، بازیکن ریفا (از باشگاه اخراج شد)
حسن البازی، بازیکن ریفا (از باشگاه اخراج شد)
نظل، بازیکن ریفا (از باشگاه اخراج شد)
محسن عبدل وهاب، مربی دروازه بان های ریفا (از باشگاه اخراج شد)
احمد الحجیری،‌ بازیکن تیم هلا (فعالیت وی تعلیق شد)
علا هبیل، بازیکن تیم اهلی (اخراج شده و به چهار سال حبس محکوم شده است)
محمد هبیل، بازیکن اهلی (اخراج شده و به سه سال حبس محکوم شده است)
علی سعید، بازیکن اهلی (اخراج شده و در بازداشت نامعلوم است)
علی جواد، رئیس انجمن هوادارن اهلی (با تعلیق و محرومیت از فعالیت مواجه شده است)
سید عدنان شرف، بازیکن تیم بحرین (از باشگاه اخراج شده است)
شاکر سلمان، بازیکن بحرین (از باشگاه اخراج شده است)
عبدالرزاق محمد، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال بحرین (اخراج از کار و در بازداشت نامعلوم است)
سید حسن سید عیسی، بازیکن اهلی (محروم از فعالیت و در بازداشت نامعلوم است)
عباس عیاد، بازیکن اهلی (از باشگاه اخراج شده است)
محمود عباس، بازیکن اهلی (از باشگاه اخراج شده است)
عبدالوهاب علی،بازیکن اهلی (از باشگاه اخراج شده است)
حسین الشاکر، بازیکن اهلی (از باشگاه اخراج شده است)
عبدالحسین حبیب، داور بین المللی فوتبال (محروم از فعالیت و در بازداشت نامعلوم است)
جعفر الخباز، ناظر داوری (محروم از فعالیت است)
علی سلمان، عضو کمیته داوران اتحادیه فوتبال بحرین (محروم از فعالیت است)
عبدالحاد عبدالعزیز، نایب رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال بحرین (محروم از فعالیت است)
فیصل العلی، مدیر باشگاه اهلی (محروم از فعالیت است)
علی سنگور، مربی (محروم از فعالیت است)
علی مایوف، مدیر باشگاه (محروم از فعالیت است)
عبدالعلی سکری، مربی (محروم از فعالیت است)
باقر محمد العصفور، بازیکن تیم ریفای شرقی (محروم از فعالیت است)


اکنون، تهران در آستانه پذیرایی از شخصی است که برای حفظ حاکمیت آل خلیفه، دست در سرکوب و قتل شیعیان بحرینی داشته و دارد ...
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲
0
این سگ خبیث وکثیف را ازمملکت امام زمان بیرون بیندازید لعن ونفرین برکسانی که او رابه این مملکت دعوت وبا اومراوده دارند.مرگ بر شیخ سلمان لعنتی قاتل وخونخوار