کد خبر: ۴۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
دیرکل محیط زیست فارس:

۷۰ درصد آلودگی شیراز به دلیل وسایل نقلیه موتوری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بیش از ۷۰ درصد از آلودگی هوای شیراز به دلیل تولید گازهای آلاینده مربوط به منابع متحرک وسائط نقلیه موتوری است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار کرد: برای آنکه بتوان شاخص یکنواختی را در سطح ملی برای وضعیت آلودگی هوا به کار برد مطالعات زیادی توسط متخصصان صورت گرفته تا گزارش روزانه آلودگی هوای یک منطقه بر پایه اطلاعات به دست آمده از شبکه اندازه‌گیری و بررسی کیفیت هوا با آن بیان شود.


وی افزود: این شاخص که آن‌را شاخص استاندارد آلودگی PSI می نامند وضعیت آلودگی هوا را از نظر بهداشتی یا خطرناک بودن تعیین می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد دو ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوا مستقر در میدان امام حسین (ع) و دروازه کازرون شیراز به صورت لحظه‌ای مقدار پارامترهای آلاینده هوا را سنجش کرده و از طریق اینترنت به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ارسال می‌کنند.

وی گفت: با توجه به داده ها واندازه گیری‌های انجام شده توسط دو ایستگاه میزان ذرات معلق در سطح شهر شیراز رو به کاهش  است.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه  با توجه به میزان بارندگی‌های سال زارعی گذشته میزان روزهای بروز گرد و غبار در سطح استان کاهش یافته است، گفت: بر اساس مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر شیراز بیش از 70 درصد از سهم آلودگی هوای شهر شیراز به دلیل تولید گازهای آلاینده مربوط به منابع متحرک وسائط نقلیه موتوری است.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی و به استناد آمار واطلاعات از پلیس راهور از سال 1385 تا 1391 تعداد 58 هزار و 23 دستگاه خودرو فرسوده در سطح شیراز توسط مراکز شش گانه اسقاط خودرو از رده خارج شده و تعداد 10 هزار و 700 مورد برخورد قانونی با وسائط نقلیه موتوری به دلیل عدم ارائه برچسب معاینه فنی و نقص فنی صورت گرفته است.

انتهای پیام /


نظرات بینندگان