کد خبر: ۴۶۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

کلید حل مشکلات اقتصادی به فعلیت رساندن امکانات درون جامعه است

به فرموده رهبر معظم انقلاب استفاده از امکانات درون جامعه و به فعلیت رساندن آن راه نجات از مشکلات اقتصادی است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: مقام معظم رهبری سخنرانی جامعی را در 13 آبان بیان کردند که بسیار اثرگذار و وحدت‌آفرین بود.

وی افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری شوری مضاعف را در جامعه ایجاد کرد که به اذعان خبرگزاری‌ها راهپیمایی 13 آبان امسال با جمعیتی چند برابر سال‌های گذشته برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که این مذاکرات مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند بلکه مشکلات باید از درون حل شود.

خطیب نماز جمعه شیراز عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب استفاده از امکانات درون جامعه و به فعلیت رساندن آن راه نجات از مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت از مذاکره‌کنندگان بیان کردند که در زمینه انرژی هسته‌ای مشکلاتی پدیدار و تحریم‌هایی ایجاد شده که دستگاه دیپلماسی کشور باید در مورد آن مذاکراتی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد مقام معظم رهبری دشمنی آمریکا نه به دلیل حقوق بشر و انرژی هسته‌ای بلکه دشمنی با اسلام است.

ایمانی عنوان کرد: مقام معظم رهبری مثال آوردند که در آن سالی که هواپیمای ایرباس ایران با 300 مسافر بی‌گناه هدف ناو آمریکایی قرار گرفت بحث انرژی هسته‌ای مطرح نبود یا زمانی که در خلیج فارس با ناوهای ایرانی درگیر شدند این مباحث وجود نداشت.

وی اظهار داشت: دشمن در حال توطئه است و چنین وانمود می‌کند که اگر ایران در بحث هسته‌ای کوتاه بیاید مشکلات اقتصادیش حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه گفت: آزموده را آزمودن خطا است و ما یک بار تعلیق را به مدت 2 سال پذیرفتیم و در برابر خواست غرب کوتاه آمدیم اما بوش ایران را محور شرارت خواند و تحریم بیشتری را بر علیه ایران وضع کرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر ضرورت وحدت در داخل و مبارزه با استکبار در خارج تاکید کردند.

بدترین مردم آن است که مردم از وی در آزار باشند

امام جمعه شیراز در فرازی از خطبه‌ها گفت: بنابر فرموده رسول اکرم (ص) «ان شرالناس منزلة عندالله یوم‌القیامة من یخاف‌الناس شره» بدترین مردم در روز قیامت کسی است که مردم از شر وی بترسند.

وی افزود: مردم از انسان متقی نمی‌هراسند و می‌دانند که از زبان، دست و دل او آسیبی متوجه آنان نمی‌شود.

ایمانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن نظارتی همگانی عنوان شده که تکلیفی بر گردن تمام مردم است.

وی ادامه داد: بنابر آیه شریفه «کُنتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَت لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکرِ» این وظیفه همگان است که در امر به معروف و نهی از منکر مشارکت کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: تذکر لسانی و متذکر شدن با زبان در مورد گناهان مشهود وظیفه زن و مرد، عالم و عامی، کوچک و بزرگ و پیر و جوان است و باید آنقدر این تکرار و تلقین بیان شود که گناهان در نظر جامعه زشت جلوه کند.

ائمه شیعه فهیم و بصیر می‌خواهند

وی در ادامه به بیان شروط عزاداری صحیح پرداخت و عنوان کرد: عزاداران و کسانی که به تماشای عزاداری می‌آیند باید هیئت غم و عزا داشته و از خندیدن و لباس نامناسب و اختلاط زن و مرد پرهیز کنند.

ایمانی با تاکید بر این‌که شیعه فهیم و بصیر می‌تواند ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار باشد، گفت: خود را تشبیه به سگ و حمار کردن بنابر نظر مراجع صحیح نیست و موجب وهن عزاداری است.

وی در ادامه لخت شدن در انظار را ناصحیح دانست و افزود: امام حسین (ع) به نخستین عزادار خود که حضرت زینب (س) است می‌گوید مبادا جامه چاک کنی و روی بخراشی.

ایمانی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان در جای جای کشور، مطالبی را در باب مصیبت خاندان ابا عبدالله (ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) بیان کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دانشجو
-
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲
0
سلام.نماز جمعه اهمیتش بیش از این است و انتظار می رود بهتر و بیشتر از این به آن بپردازید اینکه حدود 40دقیقه خطبه را در این متن به این کوچکی می آورید شایسته شان نماز جمعه نیست