کد خبر: ۴۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲

اجرای بزرگترین تعزیه میدانی کشور در فسا

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان فسا از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسای فارس خبرداد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحماني ادامه داد: در اين تعزيه، 200هنرمند، تصويرگر بخش‌هايي از واقعه عاشورا خواهند بود.

وي با بيان اينكه اين مراسم بعنوان ميراث معنوي به ثبت ملي رسيده است، گفت: تعزيه ميداني صحرارود فسا با 250 سال قدمت از تاثيرگذارترين تعزيه‌هاي كشور محسوب مي‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با بيان اينكه نمايش تعزيه صحرارود را محمود سیمکانی نگاشته و محمد شایق و وحید بنده‌خدا در اين راستا به او مشاوره داده‌اند، گفت: بهمن و سیروس دستان کارگردانی می کنند اين كار فاخر هنري-ديني را برعهده دارند.

رحماني با اشاره به استقبال گسترده مردم فارس از اين نمايش، افزود: تعزیه صحرارود در تپه های ا‌لله اکبر این روستا و در زمینی به مساحت 5 هکتار برگزار مي‌شود و سال گذشته اين مراسم ميزبان بالغ بر 50 هزار تماشاچي بود.

رحمانی شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) را از دیگر وقایع مهم تعزیه امسال دانست و گفت: نماز ظهر عاشورا و شهادت حضرت علی اصغر(ع) نیز در مراسم امسال به طور ویژه نمایش داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به همکاری و هنرنمایی هنرمندان تجسمی شهرستان فسا در اجرای دکور این نمایش آیینی افزود: ماکت های کم نظیری از کعبه دارالاماره کوفه خیمه گاه دشمنان و قیام حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) در تعزیه امسال رونمایی می شود.

به گفته وی، تعزیه صحرا رود امسال از ساعت 8 صبح 24 آبان ماه مصادف با 11 محرم الحرام در تپه های ا.. اکبر این روستا در 10 کیلومتری فسا اجرا مي‌شود.
نظرات بینندگان