کد خبر: ۴۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲
مدیر روابط عمومی انتقال خون فارس:

مردم اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنند

ما نمی توانیم حجم وسیعی را در روزهای تاسوعا و عاشورا خون گیری کنیم و به بیمارستان منتقل کنیم و بیماران امروز را ناکام بگذاریم، بنابراین حضور تدریجی مردم در مراکز اهدای خون کمک شایانی برای ما و بیماران خواهد بود.
به گزارش خبرنگار شیرازه، مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس، گفت: کسانی که علاقه مند به اهدای خون خود در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) هستند، اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

بصیر حدائق در گفتگو با خبرنگار شیرازه در محل کمپ اهدای خون مستقر در جوار بارگاه احمد بن موسی(ع) با بیان اینکه برنامه خون گیری از عزاداران حسینی هرساله در ایام تاسوعا و عاشورا برگزار می شده است، اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده، این برنامه امسال از پنجم محرم الحرام آغاز شده است.

حدائق، کاهش ازدحام در شب های تاسوعا و عاشورا و همچنین خون رسانی به بیماران نیازمند در اسرع وقت را از ویژگی های آغاز اجرای این طرح در اواسط دهه عاشورا دانست و گفت: ما نمی توانیم حجم وسیعی را در روزهای تاسوعا و عاشورا خون گیری کنیم و به بیمارستان منتقل کنیم و بیماران امروز را ناکام بگذاریم، بنابراین حضور تدریجی مردم در مراکز اهدای خون کمک شایانی برای ما و بیماران خواهد بود.

وی بیان داشت: در اکثر شهرستانهای استان فارس از جمله آباده، جهرم، لار، داراب، فسا و کازرون تیمهای سیار برای اجرای این طرح در روزهای تاسوعا و عاشورا فعالیت می کنند اما در شیراز این برنامه زودتر آغاز شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان دعوتنامه این برنامه به 405 هیئت عزاداری در شیراز ارسال شده است، ادامه داد: هر ساله استقبال از این برنامه در استان و شهر شیراز رو به افزایش است و در نظر داریم در آینده آن را به شکل وسیع تری در استان اجرا کنیم.

حدائق، گفت: در این ایام همه روزه از ساعت 8 صبح الی 13:30 و از 14:30 الی 19 عملیات خون گیری در پایگاه های انتقال خون در فلکه نمازی و خیابان قصرالدشت و از ساعت 20 لغایت 24 در پایگاه مستقر در جوار بارگاه احمد بن موسی(ع) در انتهای خیابان نه دی صورت می پذیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که شیراز قطب پزشکی کشور است، همواره بیمارستانها به خون نیاز دارند. 
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان