کد خبر: ۴۶۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
دولت از سنت «100 روز به 100 روز» می‌گوید

آیا استاندار فارس هم هر «100 روز» به مردم گزارش خواهد داد؟

آن‌چه جالب بود این‌که خود دولت هم این فضای رسانه‌ای را با آغوش باز پذیرا شد. روحانی در همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خود گفت که پس از «100 روز» به مردم گزارش خواهد داد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حالا «100 روز» به ادبیات سیاسی رسانه‌ها و مسئولین وارد شده است. ماجرا از این قرار است که پس از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دکتر روحانی، یکی از پایگاه‌های خبری تحلیلی با ایجاد روزشمار، تلاش کرد تا با تمرکز بر «100 روز» نخست ریاست جمهوری روحانی، مواضع، تصمیمات و اقدامات او را زیر ذره‌بین گذاشته و در نهایت مورد قضاوت قرار دهد. استدلال این بود که «100 روز» نخست ریاست جمهوری در کشورهای دیگر هم مهم شمرده می‌شود. مثلا همان روزها، گفته می‌شد که در آمریکا هم رسانه‌ها پرونده‌ای برای «100 روز» نخست ریاست جمهوری اوباما گشوده بودند. در مصر هم گروه‌ها و رسانه‌های با تمرکز بر عملکرد محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور، چنین مساله‌ای را پیگیری کرده بودند.

این ایده آن سایت، خیلی زود در رسانه‌های دیگر هم جا باز کرد. اما آن‌چه جالب بود این‌که خود دولت هم این فضای رسانه‌ای را با آغوش باز پذیرا شد. روحانی در همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خود گفت که پس از «100 روز» به مردم گزارش خواهد داد. ظاهرا بناست دو هفته دیگر این اتفاق بیفتد. علاوه بر این، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور هم امروز (دوشنبه) اعلام کرده است که روحانی ضمن گزارش‌دهی به مردم، سنت گزارش‌دهی «100 روز به 100 روز» را ادامه خواهد داد. اگرچه این تصمیم اقدام مبتکرانه‌ای نیست و قبل از این نیز احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان، به طور تقریبی هر 3 ماه (90 روز) یکبار، طی یک برنامه زنده تلویزیونی به گزارش‌دهی به مردم می‌پرداخت اما در هر صورت این اقدام شایسته دولت، جای تقدیر دارد.

یک پیشنهاد به استاندار فارس

بر این اساس و با توجه به اهمیتی که دولت برای امر گزارش‌دهی به مردم قائل شده است، شیرازه به سید محمد احمدی استاندار محترم استان فارس پیشنهاد می‌دهد؛ حالا که «100 روز» در ادبیات سیاسی و خدمت‌گزاری دولت یازدهم وارد شده است، او نیز با پیروی از این مساله، هر «100 روز» یکبار در برنامه‌ای زنده در شبکه استانی فارس حاضر شده و به بیان گزارش عملکرد خود و سایر مدیران استان در حوزه‌‌های مختلف به مردم بپردازد. بدون شک این اقدام او که سابق بر این از سوی هیچ یک از استاندارهای دیگر فارس انجام نمی‌شد، می‌تواند در مطلع ساختن مردم از مشکلات و پیشرفت‌های استان مفید واقع شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲
0
خيلي مطمئن نباش.
محمود احمدي نژاد هم قرار شد هر سه ماه بياد گزارش بده....
تنها چيزيكه اجازه اينكار رو بهشون نميده "حاشيه" هست و بس.
كرامت
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲
0
بيشين تا گزارش بده....