کد خبر: ۴۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲

هلال احمر فارس هم صاحب شماره تماس اضطراری شد

تماس هاي گرفته شده با شماره 112 ،‌ قابليت ثبت و پيگيري دارد و شماره هاي مزاحم در ليست سياه اين سامانه قرار مي گيرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی هلال احمر فارس، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان فارس گفت: از اين پس، شماره تماس اضطراري اين جمعيت 112 خواهد بود.

دكتر عليرضا حكمت در گفت و گو با واحد روابط عمومي جمعيت هلال احمر فارس با اعلام اين خبر افزود: مركز كنترل و هماهنگي عمليات جمعيت هلال احمر فارس با فعال كردن شماره تماس اضطراري 112 ، همچون گذشته به صورت 24 ساعته پاسخگوي حوادث و سوانح مختلف در سراسر استان خواهد بود.

وي با بيان اينكه شماره تماس اضطراري 112 با دو اپراتور ايرانسل و همراه اول راه اندازي و فعال شده است، اظهار داشت: شماره 112 به منظور امداد و نجات حادثه ديدگان در حوادث سيل، زلزله ، كوهستان، جاده اي، داخل شهري، صنعتي و ... طراحي شده است و مردم استان فارس مي توانند با شماره گيري 112 و برقراري ارتباط با مركز كشيك معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان،‌ حوادث تحت پوشش خدمات امدادي اين جمعيت را به مدير كشيك اطلاع دهند تا اقدامات لازم براي هماهنگي و اعزام تيم هاي امدادي به محل حادثه صورت پذيرد.


دكتر حكمت در پايان اضافه كرد: تماس هاي گرفته شده با شماره 112 ،‌ قابليت ثبت و پيگيري دارد و شماره هاي مزاحم در ليست سياه اين سامانه قرار مي گيرد.

شماره 112، يك شماره بين المللي است كه در كشورهاي اروپايي به عنوان شماره تماس اضطراري شناخته مي شود.
نظرات بینندگان