کد خبر: ۴۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲
تحت نظارت یک سرویس اطلاعاتی فرامنطقه ای صورت پذیرفت

پیوند ارگانیک و رسمی «جیش القتل» با گروه های تجزیه طلب

اخیرا یکی از رابطین سرویس های اطلاعاتی فرامنطقه ای بین گروهک تروریستی جیش العدل - مشهور به «جیش القتل»- و برخی گروه های تجزیه طلب ارتباطاتی برقرار کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، این ارتباط در گام اول میان این گروه یکی از گروه تجزیه طلب قومی بلوچ در سوئد  برقرار شده و در گام دوم که به لحاظ اطلاعاتی بسیار قابل تامل است، این ارتباط میان جیش العدل و یک گروه تحت حمایت عربستان سعودی برقرار شده است.
رابط این گروه در کپنهاک دانمارک سبب لینک گروهک جنبش آزادی بخش الاحواز موسوم به نضال و جیش العدل شده است.
در این ارتباط قرار شده است، جیش القتل از این به بعد در برخی مواضع سیاسی هماهنگ با گروه های تجزیه طلب بلوچ، عرب و کرد مانند، حزب کومله کردستان، حزب دموکرات کردستان، حزب کومله یکسانی کردستان،جنبش ملی بلوچستان،اتحاد دموکراتیک آذربایجان جنوبی، جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز ، کنگره ملیتهای ایران فدرال، انجمن یارسان، عمل بکند و در برخی بیانیه ها مشترک حضور پیدا کند.
در همین حال همچنین این طرف نیز متعهد شده که با پیود زدن جیش العدل با برخی گروه های سازمان یافته حقوق بشری فعال در کردستان و بلوچستان برای آنها پشتوانه سیاسی ایجاد کنند.
برخی تحلیلگران امنیتی معتقدند که پیوند خوردن جیش القتل با گروه های تجزیه طلب قومی هماهنگ با سرویس های اطلاعاتی در راستای تلاشی هست که از سه سال قبل برای متحد کردن اپوزسیون جمهوری اسلامی برای هدفگذاری های مشترک صورت گرفته است.
این تحلیلگران معتقدند این موضوع نشان میدهد که جیش القتل کاملا تحت کنترل سرویس های اطلاعاتی منطقه ای و فرامنطقه ای اقدام می کند و بخشی از بسته فشار به جمهوری اسلامی می باشد.

نظرات بینندگان