کد خبر: ۴۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبرداد:

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در حرم شاهچراغ (ع)، روز تاسوعا

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: عزاداران حسینی روز تاسوعای در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تجمع می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: تجمع مردم و هیئت های مذهبی  روز چهارشنبه از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 11و 30 دقیقه در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام ولی الله محمودی نژاد با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) آثار فراوانی مثل عزت و سربلندی، بقای فرهنگ دینی و اسلامی را به همراه دارد افزود : امیدواریم با حضور پر شور مردم در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران مراسم عزاداری باشکوهی برپا شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برگزاری دسته جمعی و باشکوه عزاداری دغدغه نماینده ولی فقیه در استان است، خاطر نشان کرد: ان شا الله با حضور گسترده مردم، عزاداری امسال مردم استان فارس در رسانه های ملی و استانی پوشش خوبی داده خواهد شد.

وی  افزود: روز عاشورا نیز پس از برگزاری مراسم عزاداری با حضور هیئت های مذهبی  علاوه بر اینکه نماز ظهر عاشورا در همه شهرستان ها برگزار می شود این نماز با جماعت با حضور عزاداران در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می شود.

وی با تاکید به اینکه سوگواری، عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت ها در تاریخ بوده است تصریح کرد: حماسه بزرگ کربلا تبلور یک حرکت اصلاحی است که امام آن را برای یک دگرگونی عظیم آفرید، حرکتی که سبب تداوم آیین پیامبر (ص) در تاریخ بشر گشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس از همه علما و روحانیان، مسئولان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی و مردم همیشه در صحنه سومین شهر حرم اهل بیت دعوت کرد تا در روز تاسوعا در تجمع عزادای بزرگ حسینی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) شرکت کنند.

نظرات بینندگان