کد خبر: ۴۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲

انتقاد امام جمعه شیراز از زمان انتخابات هیات های مذهبی در فارس

باید با آسیب شناسی مراسم عزاداری ایام محرم و صفر به سمتی برویم که به تدریج نقص ها کم شود و کیفیت عزاداری های نسبت به سال قبل رشد و بالندگی داشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی درجلسه شورای فرهنگی عمومی استان فارس بیان داشت:مسوولان تنها باید درزمینه هدایت مراسم وجلوگیری از انجام اعمال خلاف شرع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) نماد و سازنده فرهنگ عمومی است، ادامه داد: نباید در مراسم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) اعمال خلاف شرع مانند اختلاط زن و مرد در خیابان ها، قمه زدن و استفاده از زنجیر تیغ دار انجام شود زیرا این مسائل خلاف شرع و در تقابل با نظام است و انجام این کارها حرکتی در جهت اهداف دشمن است.

آیت الله ایمانی اظهارداشت: در عزاداری های ایام محرم و صفر باید به کیفیت و نحوه مداحی ها توجه ویژه شود و مداحی ها آنچنان باشد که باعث افزایش شور و عشق مردم به اهل بیت(ع) و نه کاهش انگیزه و انرژی مردم شود.

وی اضافه کرد: باید با آسیب شناسی مراسم عزاداری ایام محرم و صفر به سمتی برویم که به تدریج نقص ها کم شود و کیفیت عزاداری های نسبت به سال قبل رشد و بالندگی داشته باشد.

ایمانی با انتقاد از نامناسب بودن زمان برگزاری انتخابات هیات های مذهبی شهر شیراز و استان فارس ادامه داد: ناهمگونی در تصمیم گیری ها به فرهنگ عمومی جامعه ما ضربه می زند و این انتخابات باید چند ماه قبل از ماه محرم برگزار می شد.

وی عنوان کرد: عزاداری یکپارچه و جمعی مردم استان فارس و شهر شیراز در روزهای تاسوعا و عاشورا و اربعین نماد محبت مردم شیراز و فارس به اهل بیت(ع) است.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقارن روز فرهنگ عمومی، آغاز ماه محرم و هفته امربه معروف و نهی از منکر، فضای مناسبی را برای انجام کارهای اصولی و اساسی در بحث فرهنگ عمومی ایجاد کرده است که این مهم باید با برنامه ریزی دنبال شود.
نظرات بینندگان