کد خبر: ۴۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۲

بدهی 2 میلیارد تومانی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه شیراز

تمام شرکت های هواپیمایی روند پرداخت بدهی های خود را در پیش گرفته اند و وضعیت این پرداخت ها نسبت به سال های گذشته به مراتب بهتر است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، حمید رضا سیدی ظهر دوشنبه در نشست خبری آخرین وضعیت عمرانی فرودگاه شیراز در پاسخ به سئوالی در خصوص دلیل ریزش سقف یکی از سالن های فرودگاه شیراز، گفت: ریزش سقفی وجود نداشته بلکه خود ما این قسمت را تخریب کرده ایم.

وی تصریح کرد: سوله ای که این سالن در آن وجود داشته ساخت آن مربوط به دهه 40 است که در سال 85 نشست کرد که البته به نوعی در آن سال این وضعیت ساماندهی شد اما کار اساسی در این خصوص انجام نشده بود.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس ادامه داد: در برخی از المانهای این سوله از لوله های گاز معمولی استفاده شده بود که هیچگونه امنیت و ایمنی به همراه نداشت و ما نیز دستور تخریب این بخش را دادیم.

سیدی با بیان اینکه این کار در جهت جلوگیری از بروز مشکلات برای مردم انجام شد، گفت: 40 روز بازسازی این بخش طول کشید و من هم به عنوان مدیر فرودگاه باید امنیت جان مردم را در اولویت کاری خود قرار می دادم.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرودگاه شیراز در سال 55 ساخته شده افزود: هر دو ترمینال این فرودگاه قدیمی و عمر مفید خود را طی کرده بود به همین دلیل ما طرح جامعه فرودگاه شیراز را مطرح و از سال گذشته آن را با تمام کمبود بودجه ها اجرایی کردیم.

سیدی تصریح کرد: اعتبار لازم برای اجرایی شدن کامل طرح جامع فرودگاه شیراز حدود 300 میلیارد تومان بود که در سال گذشته تنها 3.5 میلیارد تومان به این مجموعه اعتبار داده شد.

وی یادآور شد: با تلاش های انجام شده ترمینال پرواز های داخلی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید اما برای ساخت ترمینال پرواز های خارجی به اعتباری حدود 55 میلیارد تومان احتیاج است.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وضعیت بدهی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه شیراز، گفت: بدهی شرکت های هواپیمایی در سال جاری حدود دو میلیارد تومان است.

سیدی تاکید کرد: تمام شرکت های هواپیمایی روند پرداخت بدهی های خود را در پیش گرفته اند و وضعیت این پرداخت ها نسبت به سال های گذشته به مراتب بهتر است.


نظرات بینندگان