کد خبر: ۴۷۳۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲
قلع و قمع درختان کهنسال مشهد مرغاب در سایه غفلت مسئولین

سرمایه گذاری با صدای اره برقی و تبــــر!

ماجرای تلخ واگذاری کارخانجات در دوران هشت ساله اصلاحات و حتی قبل از آن موضوعی است که هرچه از آن می گذرد عمق زخم ناعلاج این کار بر پیکر استان و مردم فارس مشهودتر می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، گرچه دکتر روحانی توانست با شعار اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط رای مردم را به خود جلب کند، اما ورشکستگان سیاسی که ماهیت خود را در وقایع انتخابات سال 88 نشان دادند، فرصت را برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور و اعلام حیات مجدد در فضای مبهم تعریف اعتدال غنیمت شمرده اند.

جریانی که حالا فرصت عرض اندام یافته و در زمینه های سیاسی و اقتصادی برای روحانی نسخه پیچی می کند. جدای از کارنامه سیاسی آنها که در فتنه 88 به اوج خود رسید، عملکردهای اقتصادی فاجعه باری را در ویترین افتخارات خود دارند! خصوص سازی کارخانجات فارس در دولت اصلاحات برندهای درخشان استان را به تعطیلی کامل کشاند و هزاران نان آور خانواده در این استان قربانی خصوصی سازی (بخوانید: خصوصی بازی!) واگذاری های مشکوک در دولت اصلاحات شدند.

در جدیدترین این شاهکارها، چشمه مشهد مرغاب، همان تفرجگاه زیبای قادرآباد در آستانه نابودی قرار گفته است. درختان کهنسال این چشمه که یکی از چشم اندازهای زیبای منطقه به حساب می آید به بهانه های عجیب قلع و قمع شده است!

قبل از پیروزی انقلاب، شرکت کشت و صنعت در این منطقه راه افتاد و سبب اشتغال صدها تن از مردم این دیار شد. درختانی در مسیر چشمه کاشته شد که یکی از بهترین تفریح گاه ها و فضای سبز شمال فارس را خلق کرد.

پس از انقلاب این شرکت با قوت به کار خود ادامه داد و با حمایت های دولت، بر اشتغال در بخش های کشاورزی، باغداری و پرورش ماهی منطقه افزود.

اما دولت اصلاحات که بر سر کار آمد، شرکت با تمام مزارع و باغات آن به بخش خصوصی واگذار گردید. البته مردم منطقه علی رغم تلاشهایی که شد هیچ گاه موفق به خرید این شرکت نشدند!

نکته مهم اینکه پس از این واگذاری فعالیت های اقتصادی و کشارزی رونق سابق را نداشت، تعداد کارگران کم شد ولی مردم باز هم دستشان به جایی نرسید، تا این که در سال های اخیر فضای سبز موجود به دلایل مختلفی که عنوان می شود از بین می رود و چند روز قبل به بهانه  وجین کردن و سرو سامان دادن به فضای سبز تعدادی از کهنسال ترین درختان چشمه قطع شدند!

به نظر می رسد عده ای با سر کار آمدن دولت جدید فرصت را مناسب یافتند تا به بهانه سرمایه گذاری همان روند دولت اصلاحات را طی کنند. اما مردم منطقه دیگر کاسه صبرشان لبریز شده است و نگرانند که مبادا حیات اقتصادی آنها قربانی توجیهاتی مانند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار شود و چشم انتظار واکنش قاطع مسئولین به ویژه استاندار تازه نفس فارس در این خصوص هستند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
0
امان از اغا محمد خان قاجار!!!!!
شهرام ایزدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
0
به به به
یک و یک و یک
دو و دو و دو
سه و سه و سه
چهرا و چهرا و چهار
....
مسابقه مترسک!
اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
1
کلید
...
.....
.......
داس
تبر
اره
با این کلمات جمله بسازید!
یک ویک دشت مرغاب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
0
چرا وبه چه علت ؟ مراجع قضایی چه می کنند؟ این همه تخلف اختلاس تدلیس وسرقت برای چه ؟ به کجا چنین شتابان ؟
اعتدال جان موقعی که کلید تدبیر کار ساز نباشد مجبور به استفاده از هروسیله دیگرند چون داس و تبر و اره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک شهر وند قادرابادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
0
کارخانه معروف یک ویک هم که در نزدیکی همین چشمه واقع شده و شاهرگ اقتصاد واشتغال منطقه بود پس از خصوصی سازی به همین حال و روز گرفتار شده و هر روز نقشه جدیدی برایش می کشند.کجاست آن یک ویک معروف با آن تولیدات متنوع
nashenas
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
0
این عکسا که نشان دهنده حرص معمولی درختان هست.. تازه مفید برای بقا آنها ..
شهروند قادرآبادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲
0
آقای ناشناس،از کی تاحالا قطع کردن کل درخت حرص کردن معمولی است!؟