کد خبر: ۴۷۳۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲
پنجشنبه ها با شهـــدا

ناگفته هایی از شهیــد انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان از زبان خواهرزاده و همرزم شهید در گفتگو با شیرازه

تنها ویژگی که خشم دشمنان را برانگیخته بود علم و اطلاع کافی ایشان از مسائل جهانی مسلمانان، علی الخصوص در سودان و آفریقا که تعداد زیادی از اهل تسنن به مذهب کامل تشیع مشرف شدند.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، شهید حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران اسلامی در لبنان، کسی که چند روز قبل مورد کینه و عدوات دشمن قرار گرفت و توسط مزدوران رژیم صهیونیستی در یک حرکت انتحاری به شهادت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه با سید مجتبی هاشمی خواهرزاده شهید انصاری در خصوص زندگی و شخصیت این شهید گفتگو کرده است که در ادامه آن را می خوانید.

شهید انصاری یک نیروی به تمام معنا فرهنگی بود، ایشان از قبل طلبگی به مسائل مذهبی و اعتقادی علاقه خاصی نشان می دادند، یکی از دلایلی که ایشان به سمت مسائل فرهنگی رو آوردند این بود که پدر ایشان ملا و شیخ روستا بودند، قاری و مدرس قرآن و احکام بودند، شخصیت خانوادگی ایشان بسیار مذهبی شکل گرفته بود لذا با وجود دوستان و بستگانی که هم سن وسال ایشان بودند و در کار تجارت و کارگری در خارج از کشور بودند ایشان برای فراگیری علوم حوزوی روی آوردند. سال 58 و قبل از آتش سوزی سینما رکس آبادان و اغتشاشات دشمن در مرزهای کشور و به جان هم انداختن قبایل عرب در خوزستان ایشان با ایجاد پایگاه فرهنگی در آبادان به این شهر هجرت کردند، در همان زمان با یکی از همکاران فرهنگی خود ازدواج کردند.

بعد از آتش سوزی در سینما رکس آبادان با بصیرتی که داشتند برای جلوگیری از تنش در میان طوایف مختلف خوزستانی اقدامات وسیعی انجام داده و از قم نیروهای متخصص و کار آمد جذب کانون فرهنگی خود نمودند.

این ویژگی بزرگ و دلسوزی ایشان در امور فرهنگی او را برآن داشت تا با ادامه تحصیل و تهذیب در بعد وسیعتری به کار فرهنگی بپردازند.

از مدیریت در حوزه تا تبلیغ دین در خارج

اولین مدیر حوزه علمیه لامرد، اولین رئیس سازمان تبلیغات لامرد و جزء موسسین تیپ امام صادق(ع) ویژه روحانیون، عضو اصلی مجمع جهانی اهل بیت، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی هرمزگان، مدیر کل ارشاد اسلامی استان گیلان، رایزن فرهنگی سودان، معاونت ارتباطات و مسئول فرهنگی آفریقا، رایزن فرهنگی لبنان... از جمله فعالیت های فرهنگی ایشان است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که ایشان داشته و به همه ما توصیه می کردند: استفاده بهینه از بیت المال و جلوگیری از اسراف و استفاده نکردن از بیت المال به نفع شخصی بود. ایشان همیشه تاکید داشتند و می گفتند: در سیاست خوب ماندن و پاک زندگی کردن بسیار سخت است اما روزی که با سربلندی به دیدار معبود بشتابی روز اول خوشی و استراحت است.

شهید انصاری شخصیتی بی ریا بود، در هیچ مجلسی خود را برتر از دیگران نمی دانست و هیچگاه در جایگاه بالاتر ننشست. تواضع او زبانزد خاص و عام بود. شخصیت شهید انصاری از آن شخصیت هایی است که بعد از رفتنشان شناخته می شوند.

اسرائیل، عامل اصلی شهادت شهید انصاری

ایشان با شروع انقلاب و حتی قبل از انقلاب در حل اختلافات و رفع جنگ شیعه و سنی نقش به سزایی داشتند. همیشه سعی بر حفظ آرامش در میان قبایل و روشنگری میان دو گروه بود، او می گفت: مطالعه و و صبر دو گزینه ای است که می تواند انسان را به کمال برساند، اگر شیعه و یا سنی اهل مطالعه و روشن بینی و حق گرا باشد می تواند برای دستیابی به خواسته های شرعی خود و رسیدن به کمال نتیجه بگیرد. ایشان شدیدا مخالف آشوب میان شیعیان و اهل تسنن بودند و یکی از عواملی که دشمن از آن سود می برد همین است که هیچ کدام از این دو گروه به دنبال مطالعه و روشنگری نباشند زیرا آنها تنها از آب گل آلود میان این دو می توانند ماهی بگیرند.

یک ماه قبل ایشان در جلسه در مقابله با تکفیری ها و سلفی گری ها که خود را سنی می دانند ولی امریکایی و اسرائیلی هستند راهکارهایی را ارائه کرده و خود به این جبهه وارد شدند. لذا دشمن زبون و زخم خورده که توانایی دیدن چنین افرادی را ندارند و امثال شهید انصاری را خطرناکتر از دانشمندان هسته ای می خوانند دست به ترور و از بین بردن آنها می زنند؛ غافل از اینکه خون آنهاست که دهها و صدها نیروی فرهنگی فعال را تحویل جامعه می دهد.

تنها ویژگی که خشم دشمنان را برانگیخته بود علم و اطلاع کافی ایشان از مسائل جهانی مسلمانان، علی الخصوص در سودان و آفریقا که تعداد زیادی از اهل تسنن به مذهب کامل تشیع مشرف شدند بود. دشمن احساس خطر کرده بود، لذا اگر همین روند ادامه می یافت سنی های زیادی به تشیع روی می آوردند. اما در لبنان و وجود حزب الله مقتدر و حمایت بی دریغ امثال شهید انصاری اسرائیل را به خشم آورده بود به حدی که با عملیات انتحاری، حاضر شدند خود را تکه تکه کنند و به جهنم ابدی بروند تا او شهید بشود.

عاشقان شهادت را از مرگ نترسانند

من بعنوان خواهرزاده شیخ انصاری، و یک نیروی فرهنگی در حد بسیار کوچک و حقیر آمادگی خودم را برای رهروی او و امثال او اعلام کرده و به همه دشمنان قسم خورده اسلام و تشیع می گویم: ما عاشق شهادت بوده و این افتخاری بزرگ برای تک تک ماست، بیش از سی سال است که ما را با کشتن می ترسانید و هر بار هم اعلام کرده ایم که این کشتن شهادت و شهادت افتخاری است که آرزوی ماست. لذا ما را با این گونه تهدیدها نترسانید. در مذهب ما و مبارزه برای اسلام و اهل بیت علیهم السلام ترس معنی ندارد، بنده با افتخار زمانی در جنگ غیر مستقیم شما با کشورمان همسنگر دائی و (شهید انصاری) بوده ام و به قول ایشان برایم افتخار است که در این راه به دست دشمن اصلی و شیطان بزرگ کشته شوم.

دولت درایت بیشتری داشته باشد

از دولت تدبیر وامید و وزیر محترم اطلاعات که روزی همسنگر این شهید عزیز بودند می خواهم با درایت بیشتری نیروهای فرهنگی را همراهی کنند تا چنین وقایعی تکرار نشود. شهید خلیل نعیمی، نمونه ای از این مظلومیت بود که به دست همین دشمن در جای دیگری به شهادت رسید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سيد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲
0
در مورد شهيده رقيه حسين زاده هم عكس و مطلب بذاريد
مظلوم واقع شده
ممدلی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲
0
شهادت مظلومانه ی شهید انصاری را به تمامی ملت ایران تسلیت عرض می نمایم.
{ از اینکه از فامیل های ایشان محسوب میشوم،مفتخرم.}
تنها ره سعادت،ایمان،جهاد،شهادت.
به درستی که این شهید بزرگوار با رسیدن به درجه رفیع شهادت،به سعادت رسیده است.