کد خبر: ۴۷۳۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۲
امام جمعه شيراز هشدار داد:

عده‌ای برای تطهیر کردن سران فتنه تلاش می‌کنند/ مي‌خواهند تشنگان قدرت را سر كار بياورند

عده‌ای امروز همه‌ حوادث 88 را به فراموشی سپرده و وارد عرصه سیاسی اجتماعی شده‌اند، اولین حرکتشان را هم در روزنامه بهار دیدیم که به مولای متقیان امیرالمومنین بی ادبی کردند. آن‌ها دوباره می خواهند سوار بر کار شوند و مسائل و مطالب گذشته را باز به شکل دیگری در جامعه عملیاتی سازند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با اشاره به ديدار اخير بسيجيان با مقام معظم رهبري و بيانات معظم‌له مبنی بر اینکه بسیج جایگاه بلندی در جمهوری اسلامی دارد و بسیجیان نیز جایگاهی ویژه دارند، يادآور شد: امروز خدا این توفیق را به بسیج ارزانی داشته که موفق شده حلقات صالحین را تشکیل دهد و بر بصیرت افراد بسیجی روز به روز بیفزاید.

آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی استکبار را معنا کردند، عواملی که استکبار را شکل می دهد بازگو نمودند، دلایل مخالفت نظام با استکبار را بیان نمودند و بعد هم نرمش قهرمانانه را معنا کردند چرا که تعبیر دشمنان و برخی دوستان نادان از آن برداشت غلطی بود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در آذرماه 1358 گفت: دغدغه‌ای که امام برای حفظ انقلاب داشتند باعث شد تا ایشان فرمان تشکیل بسیج را صادر کنند.

آیت الله ایمانی افزود: امام خمینی(ره) با تسخیر لانه جاسوسی و برملا شدن توطئه‌های آمریکا یقین پیدا کردند که آمریکا از جنگ با جمهوری اسلامی دست بردار نبوده و نخواهد بود. بنابراین معتقد بودند کشوری که 20 میلیون جوان دارد، باید 20 میلیون تفنگدار هم داشته باشد.

وی شجره طیبه، درخت تناور و پرثمر، مدرسه عشق، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی را از جمله تعابیر امام درخصوص بسیج عنوان کردند و آخرین سخن امام خطاب به مسئولین درباره بسیج را اینگونه بیان کرد: اگر مسئولين نظام از بسيجيان غافل شوند به آتش دوزخ مي‌سوزند. غفلت از ایجاد ارتش 20 میلیونی بسیج سقوط در دامن دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله ایمانی ادامه داد: از این سخنان امام پی می‌بریم که چرا دشمنان خارجی و برخی در داخل در هر فرصتی به بسیج ضربه می‌زنند. زیرا آن‌ها بسیج را مانع راه خودشان می‌دانند. در فتنه 88 هم دیدید که چگونه علیه بسیج شعار دادند و عده‌ای آشوبگر، منافق، بهایی و ارازل و اوباش به پایگاه مقاومت بسیج حمله کردند و تعدادی از بسیجیان را به شهادت رساندند.

وي با ابراز تاسف از اينكه امروز عده‌ای برای تطهیر کردن سران فتنه تلاش می‌کنند، گفت: من به مناسبت اینکه سالگرد قمری دوازدهم محرم 88 است این نکته را اشاره می‌کنم، عده‌ای دارند سران فتنه را تطهیر می‌کنند؛ به عبارات مختلف، گویا هیچ قصه‌ای در مملکت اتفاق نیفتاد، گویا 8 ماه کشور تقریبا تعطیل نشده بود، گویا خون‌های به ناحقی به زمین ریخته نشد،گویا دشمنان ما را جری و جسور نکردند.

نماينده ولي فقيه در فارس گفت: امروز عده ای می خواهد به بهانه های مختلف تشنگان قدرت را بر سر کار بیاورند. آنانی که برای گرفتن انتقام از ملت، نظام و رهبری ممکن است تغییر موضع داده باشند یا با لباس دیگری به میدان آمده‌اند.

امام جمعه شيراز تصريح كرد: این تحریم‌هایی که آمریکا دنبال می کند بعد از فتنه 88 ایجاد شد، قبل از فتنه 88 تحریم داشتیم اما اینچنین نبود. بعد از جریان فتنه، اسرائیل و آمریکا امیدوار شدند که می توانند کشور و مملکت را فلج کنند و وارد میدان شدند.

نماينده ولي فقيه در فارس با اشاره به وب نوشته‌هاي يكي از مشاوران سران فتنه در خصوص علت حصر و عزلت آنان، گفت: مشاور آن‌ها اذعان می‌کند که «این عزلت تحمیلی هرگز به دلیل ادعای تقلب نبوده و نیست؛ اجازه دهید خودتان و خودمان را گول نزنیم! حصر خانگی از هرج و مرج طلبی و به آشوب کشیدن شهر ناشی شد چرا که یکسال قبل از آن نیز هر روز بر طبل تقلب با صدور بیانیه می‌کوبیدید.»

امام جمعه شیراز ادامه داد: عده‌ای امروز همه‌ حوادث 88 را به فراموشی سپرده و وارد عرصه سیاسی اجتماعی شده‌اند، اولین حرکتشان را هم در روزنامه بهار دیدیم که به مولای متقیان امیرالمومنین بی ادبی کردند. آن‌ها دوباره می خواهند سوار بر کار شوند و مسائل و مطالب گذشته را باز به شکل دیگری در جامعه عملیاتی سازند.

آيت‌الله ايماني گفت: حادثه کربلا برای ما بس بود که بعد هم حوادث دیگری اتفاق افتاد. در کربلا چه شد که مردم آمدند قربت الی الله حسین را کشتند؟! مگر با فتوای شریح قاضی نبود؟! آن عالم خود فروخته ای که دینش را با ابن زیاد معامله کرد؟! آیا در فتنه 88 از این عالمان خود فروخته در جامعه ما کم و بیش دیده نشدند؟!

آیت الله ایمانی در بخشي از خطبه دوم نماز جمعه شيراز به موضوع ربا در معامله پرداخت و انواع آن در جامعه امروز را عنوان و تصريح كرد: ربای در معامله یعنی یک جنس را به دو وزن و دو کیل معامله کنیم؛ آن وقتی که معامله کالا با کالا مطرح بوده می آمدند به عنوان مثال 100 من گندم مرغوب را با 110 من گندم نامرغوب معامله می کردند. این رباست یعنی وزن باید مثل هم باشد. و ربای در قرض احکامی دارد که اگر خدای متعال توفیق داد در آینده به آن اشاره خواهیم كرد.

امام جمعه شيراز همچنين در بخشي از خطبه اول نماز جمعه گفت: افراد با تقوا در زندگی سبک بار هستند. گرفتاری های مادی دست و پای آنان را به قل و زنجیر نکشیده؛ از قفس ماده و طبیعت رهیده اند؛ در این عالم نیازمندی‌های مادی فراوانی ندارند و سبکبار زندگی می کنند و سبکبار از این عالم کوچ می نمایند. امیدواریم که ماهم بتوانیم سبک بار باشیم و تعلقات مادی دست و پای ما را بهم قفل نزده باشد و در مواقع لازم قدرت پرواز و بریدن از تعلقات را به دست بیاوریم.

آيت‌الله ايماني در ادامه به طرح مباحثي در خصوص سبک زندگی اشاره و ريشه كانون گرم خانواده را ازدواج دانست و به آثار و بركات توجه به ازدواج پرداخت.

امام جمعه شيراز با بيان اينكه خوردن، آشاميدن و استراحت براي حفظ سلامت انسان و زمينه‌ساز توجه به سلامت روح و رسيدن به كمال و تعالي انساني است، گفت: خدای متعال لذت خوردن را با انسان داده تا با این لذت سختی تهیه غذا و آماده کردن آن را متحمل شود و پس از صرف غذا نیروی کار پیدا کند؛ همچنین آمیزش جنسی و نیاز جنسی را برای انسان ها قرار داد تا از راه لذت بردن به بقای نسل بشر کمک نمایند. اگر این لذت نبود، انسان‌ها زیر بار مسئولیت تامین زندگی و راه اندازی کانون خانواده و تربیت فرزند نمی رفتند.

آيت‌الله ايماني گفت: همانگونه که امروز ما در دنیای صنعتی غرب شاهد هستیم آنان لذت های جنسی را از طرق غیرمتعارف، غیر قانونی و غیر مشروع پاسخ می دهند و این بیچارگی جهان غرب است که از این راه بیشترین ضربه بر پیکره آنان وارد می شود.

وي با اشاره به تعبير اسلام از گرایش به آمیزش جنسی با هدف تشكيل كانون خانواده و تربيت فرزنداني صالح، گفت: قرآن مجید تعبیر زیبایی در این رابطه دارد؛ می فرماید: مردان و زنان لباس یکدیگرند.

امام جمعه شيراز در ادامه به تشريح ابعاد مختلف اين تعبير قرآني پرداخت و گفت: لباس انسان را از آسیب سرما و گرما و حشرات موذی حفظ می‌کند؛ عیب‌های انسان را می‌پوشاند و به او زیبایی می‌بخشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جرس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲
0
شیفتگان قدرت آنانی اندکه یازده روز در برابر رهبری مقاومت کردند و از خانه بیرون نیامدند!!!
مثل اینکه آقایان زود دچار فراموشی می شوند ولی هزاربار شکر که مردم آن را از یاد نبردند و نه محکمی در 24 خرداد دادند...
زرشک
تشنه قدرت اون هم هست با اون کارش. ولی باز هم باید توجه داشت لااقل اون بنده خدا 24 میلیون رای آورد!
اما تشنه تر از اون افرادی هستند که رای نیاورده توهم زدن و تو خیابون بچه های مردم رو به کشتن دادن و علیه همون رهبری شعار دادن!
ناشناس
جرس اینقدر جر نزن خب درست می گه
جر می خوریا...