کد خبر: ۴۷۴۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
در حاشیه دیدار 50 هزار بسیجی با رهبر انقلاب رخ داد

حرف های خواندنی فرمانده پایگاهی که با «آقــا» خصوصی دیدار کرد

در بین اسامی 8 فرمانده نمونه بسجی، نام محمد امین فرازی سروستانی نیز به چشم می خورد که به نمایندگی از بسیجیان استان پهناور فارس توفیق بوسیدن دست رهبر عزیز انقلاب را پیدا کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی شیرازه، وقتی 50 هزار نفر از فرماندهان بسیجی سراسر کشور برای آمدن رهبر انقلاب در جایگاه مصلای تهران لحظه شماری می کردند فرمانده کل قوا در حال شنیدن گزارش چند تن  از فرماندهان پایگاه های نمونه سراسر کشور بودند.

در بین اسامی 8 فرمانده نمونه بسجی، نام محمد امین فرازی سروستانی نیز به چشم می خورد که به نمایندگی از بسیجیان استان پهناور فارس توفیق بوسیدن دست رهبر عزیز انقلاب را پیدا کرد.

این فرماندهان برتر بسیجی کشور هر کدام گزارش کوتاهی از فعالیت های خود را به استحضار معظم له رساندند و مورد تجلیل ایشان قرار گرفتند.

فرمانده پایگاه مقاومت امام خامنه ای شهرستان سروستان که متولد 1366 است و متاهل مدرک کارشناسی ارشد حقوق دارد و در گفتگو با پایگاه خبری سروآنلاین حرف های دلش را زده است:

دلیل انتخاب شما به عنوان فرمانده نمونه بسیجی چیست؟

- بنده سرباز کوچک رهبر و مقتدای خویش حضرت امام خامنه ای هستم و طی مدت این دو سال که به عنوان یک خدمتگزار در این پایگاه مشغول به فعالیت بودم سعی کرده ام به لطف خدا و با کمک دوستانم در شورای پایگاه،با توجه به توانایی هایی که در مجموعه این پایگاه وجود داشته و دارد از ظرفیت های موجود در جهت اجرای برنامه های اعلام شده تلاش نمائیم تا شاید در رهگذر آن بتوانیم گامی هر چند کوچک درجهت اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی که حاصل تلاش ها و مجاهدت های حضرت امام(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری است برداریم و شرمنده آنها نباشیم.

آیا انتظار کسب چنین افتخاری را داشتید؟

-همانگونه که امام(ره) فرمودند؛ حضور در بسیج به خودی خود یک افتخار است. اما اینکه به دنبال کسب عنوانی باشیم خیر اینگونه نبود. زیرا طی  دو سال گذشته که از افتتاح این پایگاه گذشته ما سعی کردیم با تلاش و کوشش و برنامه ریزی و همچنین عدم وابستگی صرف به امکانات و صد البته لطف خدا،وظایف محوله را در حد امکان به نحو احسن انجام دهیم . هر چند معتقدیم رسیدن به این موفقیت پایان کار نیست بلکه از این به بعد باید تلاش بیشتری داشته باشیم و متوقف نشویم و قطعا کار سختی  در پیش روداریم ،اما به لطف خدا و با دعای خیر مقام معظم رهبری تلاش می کنیم که این راه را با قدرتی بیش از پیش ادامه دهیم.

ویژگی های یک بسیجی نمونه چیست؟

-ایمان و اخلاص، ولایت مداری، بصیرت، اراده قوی و تلاش و کوشش و پرهیز از هرگونه غفلت و شتابزدگی.

ویژگی های یک فرمانده بسیجی کدام است؟

- همان ویژگی هایی که گفته شد و درکنار آن دارا بودن توان مدیریت و برنامه ریزی ،درک عمیق مسائل حوزه مدیریتی، اهل مشورت بودن و در نهایت صبر و خوش خلقی از جمله ویژگی های یک فرمانده بسیجی است.

رمز موفقیت شما در عرصه فرماندهی بسیج محلات پیست؟

- فضای بسیج یک فضای معنوی، صمیمی و سرشار از اخلاص و یکرنگی است. اگر فرمانده پایگاه بتواند ضمن ایجاد اتحاد و یکدلی بین اعضاء و با برنامه ریزی این مجموعه پر انرژی و با اخلاص را سازماندهی کند و کادر سازی نماید و به قولی تقسیم وظایف صحیحی در بین این مجموعه داشته باشد،خواهد توانست به همه اهداف خویش برسد.

نظر شما در مورد حلقه های شجره طیبه صالحین چیست؟

- همانگونه که امام خامنه ای فرموده اند حلقه های صالحین ستون فقرات بسیج است و این برای ما به یک باور تبدیل شده و به همین منظور با تشکیل 14 حلقه سازمان یافته در پایگاه و ایجاد ارتباط چند سویه بین پایگاه، مدرسه و خانواده(در میان حلقه های گروه های سنی نوجوانان ) توانستیم طی یک سال، میزان جذب 300 درصدی در عضویت های عادی و فعال داشته باشیم و اعتقاد داریم که خروجی حلقه های صالحین باید افرادی مومن، بصیر، مدیر و نمونه بارز یک مسلمان واقعی براساس مکتب اهل بیت(علیهم السلام) باشد.

چه کنیم تا بسیج شجره طیبه باقی بماند؟

-ولایت پذیری و ولایت محوری شاخصه مهم و اصلی بسیج و رکن اساسی این نهاد مقدس است و در پرتو این پشتوانه بزرگ و الهی و درک صحیح از آموزه های  اسلام ناب محمدی(ص) و کاربردی کردن آن در جای جای برنامه های بسیج می توان باعث جاودانگی این شجره طیبه شد و یادمان باشد که ما مکلف به انجام تکلیف هستیم آن هم به طریق صحیح و براساس مقتضیات زمان و مکان  و انشاءالله خواهید دید که بسیج شجره طیبه خواهد ماند.

حال و هوای شما هنگام دعوت جهت دیدار با مقام معظم رهبری چگونه بود؟

-باورکنید اصلا انتظار چنین پاداشی را نداشتم.شاید دلیل اش این بود که هیچ وقت به صورت مسابقه ای کار نمی کنیم ! ما فقط برنامه های خود را انجام می دادیم و همه هم و غم ما جذب و سازماندهی بسیجیان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... بود. حتی زمانی که با ما از طریق سپاه فجر تماس گرفتند و برای توضیح گزارش کار رفتیم و به دنبال آن چند روز بعد اعلام کردند که شما انتخاب شده اید و باید جهت دیدار با  امام خامنه ای به تهران بروید، در یک حالت ناباورانه مانده بودم!آخر ما کار خاصی نکرده بودیم! فقط تلاش کرده ایم برنامه های سازمانی خود را انجام دهیم آن هم با کیفیت و به موقع ! همین.

حضور در مقابل رهبر معظم انقلاب چه حسی داشت؟

- رویایی بود واقعی! قابل بیان نیست! یک بسیجی ساده از یک شهرستان دور، در عرض کمتر از چند روز که انگار چند ساعت گذشت،موفق به دیدار مولا و مقتدای خویش می شود و پس از ارائه گزارش کوتاه از فعالیت های خویش مورد تجلیل و مرحمت رهبرش قرار می گیرد! فقط می توانم بگویم که توانستم با عملکرد مختصر خویش موجب خوشنودی و رضایت نائب امام زمان(عج) شوم و دعای خیر ایشان شامل حالم شود و این بزرگترین هدیه و نعمتی است که در طول دوران حضورم در بسیج شامل حالم شده و دنیایی می ارزد. این دیدار شیرین ترین خاطره زندگی ام شد.

آیا با ایشان گفت و گویی داشتید؟

-بنده عرض ادب کردم و گفتم: آقا ما سرباز کوچک شمائیم! ما خاک پای شما و محتاج دعای شمائیم و ایشان در حالی که لبخندی بر لب داشتند فرمودند: آفرین بر شما، خدا شما را حفظ کند ان شاء الله ،ما امیدواریم که این برنامه های خوب ادامه پیدا کند.بعد من دست ایشان را بوسیدم.

تقاضایی هم از ایشان داشتید؟

-فقط از ایشان خواستم ما را دعا کنند.ضمن اینکه می خواستم دست نوشته ای از ایشان داشته باشم اما آن چنان محو سیمای نورانی شان بودم که همه چیز یادم رفت. با این حال زمانی که دست ایشان را بوسیدم ناخودآگاه  دستم به سمت چفیه حضرت آقا رفت و ایشان لطف نموده و چفیه را به بنده هدیه کردند . بعد از آن همه ما پشت سرآقا وارد سالن اجتماع فرماندهان بسیجی شدیم . ما چند نفر به همراه سردار جعفری،سردار نقدی و فرمانده کل نیروهای مسلح و فرمانده هان ارتش و... در جایگاه ویژه نشستیم و به سخنان ایشان گوش کردیم.

حال و هوای شرکت کنندگان در مراسم را چگونه  یافتید؟

- باید آنجا بودید و می دیدید! بیش از پنجاه هزار نفر عاشق،ساعت ها منتظر دیدار مولای خویش بودند!آنهم چه باشکوه!به محض ورود معظم له،سالن بزرگ مصلای تهران یکپارچه شور و شوق و فریاد شد. ذکر صلوات و شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست،این همه لشکر آمده  به عشق رهبر آمده و... همه فضای مصلا را پر کرد.غوغایی بود و...

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

-یک بار دیگر به دیدار حضرت آقا بروم.

مهمترین دغدغه شما چیست؟

- اجرای منویات حضرت آقا و تلاش  در جهت اینکه بتوانیم هر ساله و هر ماه با عملکرد خوب خویش گل لبخند را بر لبان نائب امام زمان(عج) بنشانیم زیرا ایشان امید زیادی به موفقیت های نیروی بسیج دارند.

نقش بسیج در تحقق تمدن نوین اسلامی چیست؟

-قطعا بسیج نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد و برای رسیدن به این امر خطیر باید در ابتدا فرهنگ بسیج و بسیجی را شناخت و آن را درک کرد و به باور رسید. بسیج و بسیجی ثمره قیام خونبار حسینی(ع) در عاشورای 61 هجری است. بسیج شجره طیبه ای است که ریشه در فرهنگ بزرگ وباشکوه شیعه دارد. اگر قدر این موهبت الهی دانستیم، اگر قدردان اسلام ناب محمدی(ص) ،پیامبر(ص) و اهل بیت پاکش، امام زمان(عج) و نائب برحقش بودیم، آنگاه خواهیم دید که بسیج به عنوان طلایه دار واقعی و سرافراز فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در سراسر جهان مورد ستایش قرار خواهد گرفت و ان شاءالله این گونه خواهد شد.

کلام آخر:

برای موفقیت و فتح قله های افتخار و پیروزی باید با سلاح ایمان و سعه صدر و بصیرت،عاشقانه حرکت کرد و هیچ چیز نباید مانع رسیدن به اهداف متعالی ما  شود. اتحاد و یکدلی رمز موفقیت در کار گروهی است و یادمان باشد که برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد و اخلاص داشت. در پایان تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) ،سلامتی و طول عمر با عزت برای امام خامنه ای و سربلندی روزافزون همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص خانواده معزز شهدا،ایثارگران ،جانبازان و به ویژه بسیجیان همیشه سرافراز از خداوند بزرگ خواهانم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هوشمند
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲
1
سلام
مطالب جالبی بود پیشنهاد من این است سعی کنید به تمام شهرستان های استان سفر کنید و مسئول پایگاه های مخلص آقا را پیدا کرده و معرفی کنید

ما همه سزباز تو ایم خامنه ای گوش به فرمان تو ایم خامنه ای

من الله توفیق
ناشناس
-
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲
1
خوشا به حالت که سعادت داشتی دست نایب امام زمان را ببوسی
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲
0
این توفیق بدست نمیآید مگر با اخلاص و عمل در گنامی و بی نشانی. واقعا شهید زنده در کشور خیلی کم داریم. آفرین