کد خبر: ۴۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲

سازنده اولین فیلم مبتذل جنسی کیست؟

حجت‌الاسلام نصرالله‌پور کارشناس مسائل رسانه‌ می‌گوید: ساده‌لوحانه است ما خیال کنیم، انگلیس که چندین کودتا را علیه ما مدیریت کرده است ،بخواهد با هزینه‌های میلیاردی از روی دلسوزی و به قصد اطلاع‌رسانی شبکه‌ راه‌اندازی کند.

از سال 1960میلادی که ماهواره اختراع شد تاکنون حدود 20 هزار شبکه ماهواره‌‌ای در جهان فعال است که حدود 3000 شبکه در ایران از طریق دیش و ریسیورهای معمولی قابل دریافت هستند. ماهواره‌‌ها به دلیل دسترسی آسان عموم مردم در تمامی کشورها به عنوان ابزاری قوی در دست سلطه‌‌گران غربی قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌ کننده ماهواره در دراز مدت باعث یکسان‌سازی سلیقه قشرهای عظیم جامعه و ایجاد شکاف‌های جدید طبقاتی و تعمق آنها می‌شود و استفاده نامحدود و غیر هدفمند از آن می‌تواند آثار زیانباری بر مردم و خانواده‌ها داشته باشد.

از پیامدها و معضلات برنامه‌های ماهواره‌ای می‌توان به افول فرهنگ، رنگ‌باختگی ارزش‌های انسانی و باورهای مذهبی و نمادهای ملی و میهنی، رشد روزافزون بی‌سوادی عمومی به علت تماشای بی‌حد این برنامه‌ها، عدم تمرکز و تفکر نسبت به موضوعات و مطالب مختلف، کاهش داد و ستدهای عاطفی و اجتماعی در روابط انسان‌ها با یکدیگر، و در نتیجه خطر سقوط فرهنگ اجتماعی اشاره کرد.

به همین جهت گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مسائل رسانه‌ انجام دادیم که بخش دوم و پایانی آن از نظر می‌‌گذرد.

 

 

رابرت مرداک، مدیر شبکه فارسی‌وان کیست؟

در رابطه با رابرت مرداک و شبکه فارسی‌وان بیشتر توضیح دهید.

رابرت مرداک یک یهودی استرالیایی‌الاصل است که به سلطان شبکه‌های رسانه‌ای غرب مشهور است. وی 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان دنیا دارد و مسؤلیت پشتیبانی و سیاست‌گذاری یکصد روزنامه و مجله مشهور مثل دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال، تایمز، سندی تایمز، نیویورک تایمز، و همچنین شبکه‌های خبری فاکس نیوز و اسکای نیوز را بر عهده دارد.

رابرت مرداک بارها متهم به دخالت در امور داخلی کشورها از طریق همین امپراتوری رسانه‌ای شده است که شاید مهمترین کارکرد او اثرگزاری بر افکار عمومی و هدایت افکار عمومی آمریکا از طریق شبکه فاکس نیوز در جنگ آمریکا علیه افغانستان باشد.

مرداک که در عین حال بر شبکه‌های خبری تمرکز دارد در تهیه برنامه‌های غیر اخلاقی هم فعالیت زیادی دارد که هدف آن ترویج بی بند وباری و بی تعهدی و بی حیائی و بی غیرتی است.

وی از طریق تأسیس ده‌ها شبکه و سایت غیر اخلاقی و مستهجن این اهداف را دنبال می‌کند و مفاهیمی مثل بی‌بندو باری، خیانت، نفی هرگونه مذهب و دین را ترویج می‌کند.

هدف فارسی‌وان ترویج مسائل غیر اخلاقی و خیانت است

شبکه فارسی ‌وان مستقیم و یا غیر مستقیم هدف اصلیش ترویج مسائل غیر اخلاقی و خیانت است همانطور که مشاور ارشد این شبکه و مدیر هماهنگی آن آقای کمیل مستشار که اهل افغانستان است و قبلاً چند سال کاردار سفارت افغانستان در ایران بوده می‌گوید عجله‌ای برای رسیدن به اهداف نداریم و آرام آرام باعث دگرگونی در فرهنگ جامعه می‌شویم.

مثلاً برای اینکه مخاطب را نگه دارد حتی از تبریک گفتن عید فطر و غدیر و تسلیت گفتن ماه محرم هم ابائی ندارد اما در محتوای برنامه‌هایش آرام آرام مفاهیم اعتقادی و دینی و مذهبی و ملی ایرانیان را به تمسخر می‌گیرد.

مهمترین سوغات این شبکه برای مخاطبان بی‌بند وباری و خیانت و شهوترانی است که در قالب دیالوگ‌های زیبا و جذاب و بازیگران خوش‌چهره و داستان‌های به ظاهر جذاب به مخاطب عرضه می‌کند و هدف این برنامه‌ها متلاشی کردن خانواده‌هاست.

بنیاد بسیاری از خانواده‌ها در غرب پاشیده شده است. طبق گزارشات نهادهای بین‌المللی 50 درصد خانوده‌ها در غرب تک والدین هستند ولی جامعه ایران هنوز خانواده محور است لذا این نقطه قوت جامعه ما ر ا هدف قرار داده‌اند. یعنی تخریب  بنیان و اساس خانواده ایرانی یک هدف است  و آنها متوجه شده‌اند که سد ورود فرهنگ غرب به ایران باورهای مذهبی و اعتقادات دینی، غیرت و حیای دینی و محوریت خانواده است. فارسی‌وان در واقع بخشی مهمی از حمله رسانه‌های غرب علیه کشور ماست.

مهمترین مضامین سریال‌های فارسی‌وان

1- ترغیب به داشتن روابط عاشقانه

2- متقاعدکردن زنان به رسیدگی بیشتر به تن و ظاهر خود برای جلب توجه مردان

3- برجسته کردن مسائل جنسی در زندگی

4- زیر سؤال بردن مستقیم و غیر مستقیم ازدواج و ایجاد تردید در مورد اهمیت و ارزش ازدواج

5- طرح سؤال و شبهه و تردید مکرر در مورد دیدگاه‌های افراد مقید به ازدواج و زندگی مشترک

6- نمایش مکرر مشروب‌خواری و یاوه‌گویی‌های هنگام مستی و عادی‌سازی آوردن مشروب بر سر سفره

7- بیان راه‌های دوست شدن با جنس مخالف

8- عادی‌سازی رابطه‌های خارج از چهارچوب خانواده

9- خیانت و عدم وفاداری مردان و زنان متأهل به همسران خود که بعضاً با نیت انتقام صورت می‌گیرد مثل سریال خانه مارو و ویکتوریا.

لذا بیشتر از %12 سریال‌ها موضوعش خیانت است، %22 سریال‌ها موضوعش روابط جنسی قبل از ازدواج است در %4 فیلم‌ها سقط جنین است، در %15 فیلم‌ها فرزند نامشروع داشتن نمایش داده می‌شود، در%12 درصد فیلم‌ها یکی از بازیگران قبل از ازدواج باردار می‌شود.

هدف از تهیه و پخش این برنامه‌ها این است که قبح این مسائل شکسته شود و همیشه پیشتاز این قبح‌شکنی و حریم‌ شکستن یهودی‌ها بوده‌اند.

اولین فیلم جنسی را چه کسی ساخت

اولین فیلم مبتذل جنسی را یک یهودی ساخت، بازیگر صحنه مستهجن آن هم یک یهودی بود، و بعد از این مسأله دیگر قبح آن شکسته شد و صدها فیلم مبتذل ساخته شد. نقش اول 87 درصد از فیلم‌ها و سریال‌های فارسی‌وان «زن» است، خود این مطلب گرایش‌های اینها را نشان می‌دهد که کجا را نشانه گرفته‌‌اند!

ناکارآمد نشان‌دادن حکومت دینی توسط بی‌بی‌سی فارسی

هدف انگلیس از راه اندازی شبکه بی‌بی‌سی فارسی چه بود؟ 

اینکه چرا رسانه دولتی انگلیس در سال 1387 یک شبکه فارسی زبان به‌نام بی‌بی‌سی فارسی را تأسیس کرد نکته مهمی است. آیا آنها دلشان به حال ما ایرانی‌ها می‌سوزد؟ یا دنبال منافع خود هستند؟ آنچه در برنامه‌های این شبکه و در واقع خروجی این شبکه است را در 8 محور عرض می‌کنم:

1- گسترش و تقویت فمینیسم در مقابل نگاهی که اسلام و ایرانی به زن دارد

2- ترویج عرفان‌های کاذب و مذاهب قلابی مثل بهائیت

3- تغییر سبک زندگی مردم به سمت فرهنگ لیبرال غربی

4- گسترش اندیشه و فکر سکولاریزم و جدایی دین از سیاست

5- ترویج جریانات روشنفکری غربی و روشنفکران ایرانی متمایل به غرب

6- ترویج نوعی لاابالی‌گری و اباحه‌گری مخصوصاً در مسائل جنسی

7- سعی در ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه 

8- دمیدن در آتش اختلافات قومی و مذهبی در کشور

مهمترین رویکرد شبکه بی‌بی‌سی القای غیر مستقیم اهداف به مخاطبان است. القای غیر مستقیم یک مطلب از طریق تکرار زیاد آن یا تحریک غیر مستقیم مخاطب علیه نظام و گاهی برجسته‌سازی نقاط ضعف، همراه با نادیده گرفتن نقاط قوت، شرطی‌‌سازی و تلقین و تخدیر ذهن مخاطب از جمله روش‌های بی‌بی‌سی است.

به عنوان نمونه بعضی از برنامه‌ها و سوژه‌هائی که در چند سال اخیر در برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی به آن پرداخته شده است به این شرح است:

1- نظارت استصوابی شورای نگهبان از نظر شما؟

2- آیا ایران به اصلاحات نیاز دارد؟

3- فارغ از هر محدودیت رئیس جمهور ایده‌‌ال شما کیست؟

4- حجاب محدودیت است یا مصونیت؟

5- احساسات ضد همجنس‌گرایی در جامعه شما چگونه است

6- چقدر بر ریخت و پاش مسئولان نظارت دارید؟

7- کارنامه اقتصادی دولت نهم و دهم از نظر شما؟

8- نگرانی از تقلب در انتخابات سال 88

9- ناآرامی‌ها در ایران، نظرات و مشاهدات شما؟

10- جمهوری اسلامی 30 سال پس از تأسیس

11- آیا زن مکلف به همبستری است؟

12- روز سپاه بررسی عملکرد سپاه پاسداران

13- ازدواج در خارج از کشور

پشت صحنه بی‌بی‌سی، صهیونیزم است

بی‌بی‌سی فارسی یک رسانه معمولی خبری که اخباری از ایران و جهان بیان کند نیست که وقتی به خیلی‌ها می‌گوییم که پشت پرده بی‌بی‌سی صهیونیزم است و اهداف ضد ایرانی و ضد اسلامی دارند می‌گویند شما همه چیز را سیاسی می‌کنید و همه چیز را سیاه می‌بینید و بد بین هستید در این برنامه‌‌هایی که تیتر آن ذکر شد و ده‌ها نمونه دیگر آن که در سایت بی‌بی‌سی فارسی موجود است مشاهده می‌شود که تخریب نظام، رهبری، و ارگان‌های انقلاب، زیر سؤال بردن احکام اسلام مثل حجاب،غیرت، حیاء، ترویج همجنس‌گرایی، توهین به مسؤلین نظام، نادیده گرفتن خدمات و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی بعد از انقلاب در این برنامه‌ها موج می‌زند.

در یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی سؤال را به صورت کاملاً هدفمند می‌پرسد:

1- به برآورد شما چند در صد مردم ایران نماز می‌خوانند؟

2- شما چه استدلالی دارید که توجیه کند که چرا می‌شود ادعای مسلمانی داشت و نماز هم نخواند؟ مطرح کردن این سؤال شبهه افکن بدون اینکه کارشناس دینی آن را بررسی کند قطعاً ذهن مخاطب را به همان سمتی می‌برد که گردانندگان صهیونیزم بی‌بی‌سی می‌خواهند.

در برنامه‌ای دیگر این سؤال را می‌پرسند: تصور کنید صدا و سیمای ایران تبدیل شود به یک رسانه حرفه‌ای و معتبر خبری دنیا و مخاطبان زیادی هم در کشورهای مختلف داشته باشد آیا شما به عنوان یک شهروند ایرانی راضی می‌شوید که چنین صدا و سیمایی در کشورها اخبار را بی‌طرف پخش کنید؟ یا توقع دارید تابع منافع دولت ایران در کشور مخاطب باشد؟ 

در واقع مستقیماً می‌گوید بی‌بی‌سی تابع انگلیس است و غیر مستقیم بی اعتباری صدا و سیمای ما را در ذهن مخاطب القاء می‌کند و چقدر ساده لوحانه است که ما خیال کنیم کشور انگلیس که چندین کودتا را علیه ما مدیریت کرده است و هشت سال از حامیان اصلی صدام و حزب بعث علیه ما بوده و حامی اصلی گروهک منافقین و قاتلان ملت ایران است بخواهد با هزینه‌های میلیاردی از روی دلسوزی و به قصد اطلاع رسانی برای ملت ایران، شبکه‌ای را راه‌اندازی کند.

بی‌بی‌سی سعی می‌کند خود را بی‌طرف جلوه دهد

یکی از سیاست‌ها و روش‌های بی‌بی‌سی فارسی این است که سعی می‌کند با روش‌های مختلف مخاطب را قانع کند که بی‌طرف است و هیچ ارتباطی با دولت انگلیس ندارد و متأسفانه با روش‌های روانشناسانه و حرفه‌ای عده‌ای این بی‌طرفی را پذیرفته‌اند نکته دیگر اینکه بی‌بی سی مثل صدای آمریکا مستقیم به نظام نمی‌تازد و غیر مستقیم با ظرافت و در لابه‌لای ده‌ها خبر راست، مطالب خود را علیه نظام القاء می‌کند تا مخاطب احساس سیاسی بودن شبکه نکند.

مسأله دیگر این است که بی‌بی‌سی اعتقادات و سنت‌های مذهبی و ایرانی را مستقیماً رد نمی‌کند بلکه از روش‌های غیر مستقیم و حرفه‌ای بهره می‌برد مهمترین رویکرد بی‌بی‌سی فارسی حرکت در چهارچوب سیاست‌های براندازی نرم انگلیس و غرب علیه ایران است بی‌بی‌سی به دنبال چهره‌های روشنفکری سکولار و بعضاً کسانی است که در فتنه 78 و 88 مشارکت داشته‌اند.

گسترش شبهات اعتقادی توسط بی‌بی‌سی

یکی دیگر از روش‌های بی‌بی‌سی برای رسیدن به اهداف ضد نظام، این است‌ که انواع شبهات اعتقادی و فرهنگی را در جامعه گسترش می‌دهد. به ‌عنوان مثال جملاتی را که مجری در ابتدای یکی از برنامه‌ها می‌گوید این است:

«به‌ نام خدا، خدای مهربان، خدای بخشنده، خدایی که می‌آمرزد و می‌بخشد اما در عین حال اگر ببیند که شما نمی‌بینید که چه خدای خوبی است شاید شما را سخت مجازات کند، پس چهره خدا هم ‌می‌تواند خندان باشد هم دلخور و شاید هم خدا برای شما یک نیرو باشه، یک نیروی بی چهره، تصوری که شما از خدا دارید چیه؟ من سیاوش اردلان هستم بدون شک مخلوق خدا هستم شاید. چه جور خدایی؟ نوبت شماست بگید»

ببینید کاملاً حساب شده تخم شک و تردید را در ذهن مخاطب می‌‌اندازد.

در یک برنامه مستند بی‌بی‌سی گزارشگر بی‌بی‌سی از لندن گزارش تهیه کرده است که روی حدود 200 اتوبوس قرمز در لندن جمله‌ای را نوشته‌اند که: «احتمالاً خدایی وجود ندارد دیگر نگران نباشید و از زندگی لذت ببرید».

بعد مجری بی‌بی‌سی می‌رود پیش مسئول انجمن اومانیست بریتانیا که یک انجمن الحادی و منکر خداست و او می‌گوید این تبلیغات با کمک‌های مردمی و برای مقابله با تبلیغات تند مسیحی است. مسئول این مؤسسه می‌گوید یک سایت مسیحی نوشته هرکس به خدا اعتقاد نداشته باشد در آتش جهنم می‌سوزد، ما برای مقابله با این دیدگاه افراطی این جملات را نوشتیم تا حدود 30 درصد جمعیت ملحد لندن احساس ناآرامی نکنند و بدون اعتقاد به خدا و دین، آرام زندگی کنند.

راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی شبکه‌های ماهواره‌ای

برای مقابله با موج سنگین تهاجم رسانه‌ای غرب چه راهکار‌هایی وجود دارد؟‌

برای مقابله با این تهاجم چند راهکار وجود دارد:

1- قرآن می‌‌فرماید «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم» یعنی اگر دشمن از هر جا و هر نوع تعدی و تجاوز کرد پاسخی از همان جنس به او بدهید البته به شرط اینکه صدا و سیما منفعل عمل نکند که بخواهد با ساخت برنامه‌‌های سبک و بعضاً با محتوای غیر فرهنگی و حتی ضد فرهنگی و شبیه کردن برنامه‌ها به برنامه‌های ماهواره، به رقابت با آنها برخیزد.

2- مهمترین کار این است که از دانش نیروهای ارزشی و اهل هنر و قلم و صاحبان فکر و ایده اسلامی استفاده شود و محصولاتی متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی تولید شود.

3- تحلیل کارشناسانه فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندها و خبرپراکنی‌ها و افشای عالمانه اسرار پشت پرده شبکه‌های ماهواره‌ای، در این راستا باید از روانشناسان و متخصصین امور رسانه دعوت شود و ضررهای این شبکه‌ها با استدلال علمی گفته شود و به قدری اطلاع رسانی شود تا ذهن مردم قانع گردد. (این خیلی مهم است)

4- تقویت بنیه دینی و اعتقادی جوانان و بچه‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در همه عرصه‌ها

5- آشنا کردن خانوده‌ها با احکام شرعی درباره ماهواره مثل احکام نگاه کردن و حرمت تحریک شهوت از راه نگاه و شنیدن سخنان و دیدن صحنه‌های محرک با کمک رسانه ملی و روحانیت

6- ارگان‌های فرهنگی و هنری مثل صدا و سیما، ارشاد، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بسیج و روحانیت در غنی‌سازی و سالم‌سازی اوقات فراغت فرزندان ایران اسلامی ‌تلاش کنند و تفریحات سالم و شادی‌های سالم برای مردم ایجاد کنند.

7- برای ازدواج آسان و برداشتن هزینه‌ها کمرشکن و آموزش جهت استحکام ازدواج‌ها برنامه‌ریزی شود.

8- حل این مسأله به یک عزم ملی نیاز دارد که باید همه دلسوزان فرهنگی با کار جهادی و غیرت دینی و ایمان برای جلوگیری از آسیب‌ها بسیج شوند.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

گفت‌وگو از؛ محمد محمدپور

نظرات بینندگان