کد خبر: ۴۷۵۴۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲

مذاکرات ژنو و مسئولیت بچه حزب اللهی ها!

این روزها، اگر پذیرفته‌ایم که صاحب رسانه‌ایم، حتی یک رسانه اجتماعی، و اگر ادعا می‌کنیم که «افسر جوان»یم برای آقا، باید از این حرف‌ها عبور کنیم...

شیـــرازه - حسن میثمی نویسنده وبلاگ‌های اعتراف‌های من نوشت: من نه سرهنگم و نه حقوق‌دان. دیپلمات هم که نیستم. مسئولیتی هم در سازمان انرژی اتمی ندارم. یعنی سررشته‌ای در این موضوع ندارم. پس اگر سه-چهار بار دیگر هم متن توافقات را بخوانم، احتمالا نکات ظریف حقوقی‌اش را کاملا نمی‌فهمم.

من یک خبرنگارم. یعنی «وظیفه» دارم دغدغه‌های مردم را -در حد توان- لمس کنم و به آن‌ها بپردازم. کاری که این روزها آن‌هایی که برچسب «افسر جوان جنگ نرم» را بر خودشان چسبانده‌اند، یا بلد نیستند انجام بدهند، یا نمی‌خواهند.

این روزها این را می‌فهمم که پس از توافق در مذاکرات ژنو، مردم سئوال دارند. مثلا می‌پرسند «اگر توافق این‌قدر راحت بود، چرا زودتر محقق نشد که پدرمان جلوی چشم‌مان نیاید؟». یا مثلا برایشان سئوال است که «این همه مقاومت برای چه بود؟ ما که آخر مذاکره کردیم؟» یا سئوال‌های دیگر که اگر قید رفت و آمد با خودروی شخصی را بزنید، کمی پرده‌های حجاب برایتان کنار می‌رود!

* حالا ما در این روزها چه‌کار می‌کنیم؟

واقعیتش را بخواهید، گیر کرده‌ایم در دور باطل خودمان. احمدی‌نژادی‌ها که دارند وا اسفا سر می‌دهند که مرد ِ عدالت کجایی که تا تو بودی جلوی آمریکا می‌توانستیم مقاومت کنیم. رفقای اهل پایداری هم ظریف را با جلیلی‌شان مقایسه می‌کند و می‌گویند عزت و اقتدارمان را به ثمن بخس فروختیم. بقیه رفقا هم وضع بهتری ندارند ظاهرا!

این روزها، اگر پذیرفته‌ایم که صاحب رسانه‌ایم، حتی یک رسانه اجتماعی، و اگر ادعا می‌کنیم که «افسر جوان»یم برای آقا، باید از این حرف‌ها عبور کنیم. حالا شما می‌خواهید اسمش را «بصیرت» بگذارید یا هر چیز دیگر. امروز باید این را بفهمیم که مردم سئوال دارند و لاک‌پشت ِ پیر ِ ما -یعنی همان صداوسیما- هم پاسخگوی این سئوالات نیست.

باید این خطر را احساس کنیم که وقتی سیاست مذاکرات «بُرد-بُرد» می‌شود، یعنی دشمن هم بُرده است. پس زهر رسانه‌هایش بیش‌تر است و حرف‌هایش پیش‌تر. حالا در میان سکوت ِ ما، چه می‌ماند برای افکار مردم ِ خوب ِ ما؟

همه این حرف‌ها را باید بریزیم در بایگانی. شاید بعدا به دردمان خورد. اما الآن دیگر مهم نیست که سعید جلیلی با عزت بود یا جواد ظریف بی عزت. یا مثلا دولت قبل مقاومت می‌کرد و این دولت سازش‌کاری.

الآن مهم مردم‌اند و شادی‌هایشان که ممکن است به‌زودی به تلخی بگراید. الآن مردم مهم‌اند و سئوالات هزارتوی‌شان. الآن مردم مهم‌اند، نه سعید جلیلی، نه محمود احمدی‌نژاد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناظمی
-
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
3
نگران نباشید. تا حالا همهتون بد بین بودید. حالا کمی انصاف داشته باشید. اگر هم شعورتون نمیرسه پس هیچی نگید
ناظم بی نظم
... و این یعنی شما خیلی با شعورید!
چهار تا پیرهن بیشتر پاره کرده
خدا کنه این خوشحالی با دوام باشه و درست.
هیچ کس از خوشحالی هم نوع و هم وطنش بدش نمیاد.
فقط امیدواریم به حق این ماه محرم شادی هامون مثل شادی مردم کوفه پای جنازه سیدالشهدا نباشه که بعد چند ورز تبدیل شد به گریه و البته سودی هم نداشت!
خدا کنه...
بچه حزب اللهی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
1
سید شهیــدان اهل قلم سید مرتضی آوینی: در این مملکت همه آزادند به جز بچــــــه حزب اللهی هـــا!
عليرضا
سلام
برادر نگران نباشد چيزي كه انسان ها رو از آزادي كنوني(بي بند و باري) جدا ميكنه تقواي الهي ِ كه بايد در بچه حزب الهي ها پيدا كرد فقط پشت آقا رو خالي نكنيم همچي مثل هميشه به نفع حزب الله تمام ميشه به ازن الهي.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
3
بوی سوختگی از شماها می شنوم
شروین
تحریم ها که برداشته شد الحمدلله
انشالله از فردا پنیر می شه 1200 ت
شیر می شه 350 ت
هممون می ریم سر کار
جمعه ها هم عشق و حال!
می گی نه نگاه کن...

ما داریم بشکن می زنیم، اوباما ...
عليرضا
شما و اوباما عروسي دارید! فقط دعا كنيد دعوا نشه كه چاقو بكشن كه بدبخت ميشيد.
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
2
اصطلاح بوی سوختگی برای شما به کار بردن همان ادبیات آقایتان احمدی نژاد است
با شما باید به زبان خودتان سخن گفت
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
شما که دائیه ولایت مداری دارید چطور به خودتون اجازه میدهید جلوتر از ایشان حرکت کنید و اظهار نظر؟؟!! شاید اگر عزیزتان برای یک دارو که تا دو سه سال پیش به فراوانی یافت میشد اما حالا به لطف بی کفایتی مسئولین دولت قبلی باید شاهد زجر کشیدن و پرپر شدنش بودید ایطور شعارنمیدادید. البته این یکی از حجم زیاد حساراتی است که آقایان به ملت بیچاره تحمیل کردند. توبه کنید و استغفار.مطمئن هستم امثال شما فردا اگر حضرت آقای تشخیص دهند که با امریکا رابطه برقرار شود اولین افرادی هستید که جلوی ایشان میاستسد. اگر شرایط را نمی فهمید بهتر است سکوت کنید تا حداقل حقی برگردنتان قرار نگیرد و بیش از این بر گناهانتان نیافزایید. البته اگر واقعا آنطور که مدعی عستید شیعه مسلمان ایرانی پیرو ولایت فقیه هستید و اها نفاق و دورویی نباشید.!
عليرضا
شما سعي كن بيشتر روي احوالات و عمق رفتاري رفتارهي ولايت مطالعه كني
براي شفاي بيمارتون هم دعا ميكنيم
الهم اشف كل مريض بحق فاطمه الزهرا
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲
0
اونی که گفته سازش کار هستن غلط کرده !!! و اونی که تکرارش میکنه هم غلط کرده چون آقا فرمودن حق ندارید بچه های مذاکره کننده رو سازشکار بخونید