کد خبر: ۴۷۶۵۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
گزارش 100 روزه روحانی در بوته نقد/ 5

خوش رقصی «شهیدی فر» در گعده شبانه روحانی!

آیا مدعیانی که تا دیروز حتی در انتقاد به مرتضی حیدری، به مرزهای تمسخر و بعضا فحاشی نزدیک شده بودند، حالا دهان به انتقاد از فیلم تلویزیونی «تخریب دولت» قبل خواهند پرداخت؟

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «چرا مرتضی حیدری دیگر به عنوان مجری در برنامه‌های رئیس جمهور جدید استفاده نمی‌شود؟» این سوالی بود که پس از اولین مصاحبه تلویزیونی دکتر روحانی در اواسط شهریور ماه مطرح شد. چند روز پس از آن مصاحبه، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب خبر دادند که صدا و سیما به دولت فشار آورده تا مرتضی حیدری مجری این مصاحبه باشد که دولت نپذیرفته و نهایتا «علی‌اکبر عبدالرشیدی» برای این مصاحبه معرفی شده است. اگرچه این خبر هیچ‌وقت از سوی صدا و سیما تائید نشد اما رسانه‌های اصلاح طلب از قول «محمد رضا صادق» مشاور رسانه‌ای روحانی نوشتند که؛ دولت نمی‌خواهد مصاحبه رئیس جمهور یک‌سویه و تشریفاتی باشد بلکه خواهان مصاحبه‌ای «چالشی» با بیان «دغدغه‌های مردم» است. این اظهار نظر در مقام سخن،‌ بسیار ظاهری زیبا دارد اما آیا در عمل نیز، محقق شد؟

در مصاحبه‌های آخری که احمدی‌نژاد در تلویزیون داشت، مرتضی حیدری مجری بود. اما روند این مصاحبه‌ها چندان به کام مخالفان سیاسی احمدی‌نژاد که حالا لباس اعتدال دولت روحانی را به تن کرده‌اند، خوش نیامد. آن‌ها معتقد بودند که «حیدری با سکوتش نسبت به سخنان احمدی‌نژاد در زمین او بازی می‌کند»؛ اظهار نظری که البته حیدری را به موضع‌گیری واداشت تا از عملکرد خود در مصاحبه با احمدی‌نژاد دفاع قاطعانه‌ای بکند.

با آن همه ادعای حامیان و حتی برخی نفرات اصلی دولت روحانی در نقد روند مصاحبه‌های احمدی‌نژاد، انتظار این بود که مصاحبه‌های رئیس جمهور روحانی از این نقدها (فارغ از درستی یا نادرستی آن) مبرا باشد. اگرچه منصفانه باید گفت که اولین مصاحبه روحانی با علی‌اکبر عبدالرشید، تا حدی مطابق با آن‌چه بود که حامیان دولت مدعی بودند، اما آیا مصاحبه دیشب روحانی نیز این‌گونه بود؟

سه مجری، دیشب در حالی روبروی روحانی نشسته بودند که دو نفر از آن‌ها چندان برای همه مردم ایران نام‌آشنا نبودند. حتی شهیدی‌فر هم که نامش با برنامه «مردم ایران سلام» گره خورده است، چندان حرفه‌ای و مطابق با دغدغه‌های محمد رضا صادق، ‌مشاور رسانه‌ای روحانی ظاهر نشد چرا که او اساسا چنین تبحری را نداشته و ندارد. دیشب روحانی هر آن چه خواست، گفت بی‌آن‌که از سوی مجریان به «چالش» کشیده شود. اگر حامیان رسانه‌ای و سیاسی دولت معتقد بودند که مرتضی حیدری با سکوتش، احمدی‌نژاد را یاری می‌کرد، حالا این مجریان گلچین شده صدا و سیما توسط دولت بودند که نه با سکوت که از قضا با سخنان خود که تکرار شعارهای دولت بود، به یاری روحانی آمدند. آن‌ها بیشتر از این‌که از «دغدغه‌های مردم» بگویند و از رئیس جمهور بپرسند که در این 100 روز برای رفع این دغدغه‌ها چه کرده است، شرایط را برای تخریب گسترده دولت قبل مهیا ساختند.

آیا مدعیانی که تا دیروز حتی در انتقاد به مرتضی حیدری، به مرزهای تمسخر و بعضا فحاشی نزدیک شده بودند، حالا دهان به انتقاد از این فیلم تلویزیونی و «برترین بازیگر نقش اول مرد»، «بهترین بازیگر نقش اول زن» و «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» آن، خواهند گشود یا دوباره مدح و ستایش را پیشه خواهند کرد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسن از شيراز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
2
خيلي عالي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
3
نمیری از زور!
منصف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
4
اقای روحانی که در ان شب کمتر از عملکرد 100روزه حرف زد بخش اعظمی از صحبتهایش به تخریب دولت قبلی و خالی بودن خزانه وبخش دیگر هم به برنامه های سال اینده اختصاص داد وسه مجری هم فقط مستمع بودند.مخصوصا ان مجری ریش پرفسوری که باایما واشاره های مضحک وزننده باچشم وصورت موجبات تنفرو انزجاررا فراهم می کرد .گواینکه اوفقط امده بودتا مثل دلقکها اداو اطوار دربیاورد.برای سیما بسیار ناپسنداست که چنین مجریانی به صحنه تلویزیون بیاورد درحالی که مجریان مجرب ووزینی نظیر حیدری و....دارد .انشاءالله که دراینده چنین نشود.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
از این تناقضات در رفتار و گفتار بسیار بیشتر از این خواهید دید. این حمات هنرشان پنهان شدن در پشت ضعف های دیگران (واقعی یا ساختگی) است.
123
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
3
بترکین
مطهره
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
واقعا اون دوتا مردا که فقط اومده بودن از روحانی تعریف کنن و تنها کاری که کردن این بود که چپ و راست ژست های مسخره بگیرن. بااین کار احترام و شخصیت خودشون رو از دست دادن و تا حد یه ملیجک و بادمجون دورقاب چین درباری پایین اومدن.
اما انصافاً خانومه سوالای خوبی پرسید. بیشتر از این هم نمی تونست به چالش بکشه چون طرفش رئیس جمهور بود.
مریم
نحوه برخورد مجریان هیچ ریطی به اختیارات خودشون نداره.
بلکه سیاست کلی صداوسیماس.مسلما مجریان اجازه نداشتن در اولین مصاحبه بارییس جمهور اون رو به چالش بکشن زیادی.
انشالله درمصاحبه های بعدی
به قول دکتر روحانی همه باید آستانه تحملمونو بالا ببریم.چرا اصرارداریم ازکلمات تمسخرآمیز استفاده کنیم؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
0
حالا من و امثال من مخالف روحانی، از چیه دولت احمدی نژاد و خرابکاری هاش دفاع کنیم؟ حسنک هم مث محمود یه جاهایی رو خوب کار میکنه و یه جاهایی روهم خراب میکنه. این خاصیت مدیریت به سبک ایرانیه. حالا شما برو حیدری و شهیدی فر رو که خوبه همه ی منتقدان سیاست و اقتصاد و جامعه و ... رو هم بیاری، فرقی نمی کنه
مجید شعبانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
شهیدی فر واقعا با ان حرکات بچه گانه نقش واقعی دلقک زشت رو به مردم نشان داد در واقع یک تئاتر برنامه ریزی شده بود نه چناظره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
ازطرفداران اجرای شهیدی فربودم بعدازاون همه کارهای بچه گانه وخوش رقصی ها حالم ......