کد خبر: ۴۷۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲

نامگذاری برخی خیابان‌ها و میادین با اسامی شهدای زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بسیاری از خیابان‌ها در این استان با اسامی شهدای محیط زیست مزین شده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اعلام این خبر که بسیاری از خیابان‌ها در این استان با اسامی شهدای محیط زیست و همچنین اسامی محیط زیستی مزین شده است، اظهار داشت: با پی‌گیری‌های کارشناسان این اداره کل در صدد هستیم که در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی خیابان‌ها و میادین بیشتری نام‌های  زیست محیطی داشته باشند.

وی با تقدیر از شهرداران و فرماندارانی که به اهمیت محیط زیست واقف بوده و نهایت همکاری را در مورد نامگذاری زیست محیطی با ادارات محیط زیست شهرستان‌ها داشتند خواستار همکاری بیشتر دیگر مناطق شد.

این مسئول هدف از اجرای این طرح را توجه شهروندان به مباحث زیست محیطی عنوان کرد و گفت: نامگذاری خیابان‌ها و میادین هر شهر و روستا بیانگر بخشی از فرهنگ و تاریخ آن مردم است و بر اساس واقعیت‌های تاریخی و اجتماعی شکل می‌گیرد و اینکه مسئولان این مهم را پذیرفته و به ندای محیط زیست استان فارس پاسخ مثبت داده و اسامی زیست محیطی برای خیابان‌ها و میادین جدید برگزیده‌اند نشانه توجه و اهمیتی است که در این دوره تاریخی برای محیط زیست و حفظ آن قایل شده و این نشانه خوب و مثبتی است که امیدواریم تداوم یابد.

از جمله خیابان‌های نامگذاری شده می‌توان به حوزه شهرستان‌های نی‌ریز، داراب، آباده، لامرد، فسا، فراشبند که به‌نام شهدای محیط زیست و دیگر اسامی زیست محیطی مانند محیط‌بان، محیط زیست، اسامی پرندگان و ... مزین شده است اشاره کرد.

همچنین در دیگر شهرستان‌ها نیز با پی‌گیری‌های این اداره کل مراحل تصویب نامگذاری و نصب تابلو در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرادي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲
0
ما كه پيگير شديم فقط شهرهاي آباده، ارسنجان، ني ريز وفسا اين نامگذاري انجام دادن. نه اكثر شهرستانها.