کد خبر: ۴۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲

شهردار منطقه 9 شیراز: تفرجگاه چنار راهدار جنوب شهر را متحول می کند

طی بهره برداری از بند آبی چنار راهدار در جنوب شهر شیراز، پروژه احداث 44 هکتار تفرجگاه این منطقه عملیاتی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، ایجاد بند آبی چنار راهدار تأثیر بسزایی در دستیابی شیراز به استانداردهای فضای سبز دارد.

شهردار منطقه9 شیراز با بیان این مطلب گفت: طی بهره برداری از بند آبی چنار راهدار در جنوب شهر شیراز، پروژه احداث 44 هکتار تفرجگاه این منطقه عملیاتی شد.

احمدزاده در این ارتباط افزود: احداث بند آبی چنار راهدار با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان در 4 دهانه 6 متری و حجم مخزن 11 هزار و 900 متر مکعب، تأمین کننده آب فضای سبز پارک بزرگ چنار راهدار استفاده می شود. در این راستا با ایجاد بزرگ ترین پارک طولی در جنوب شهر شیراز تحت عنوان تفرجگاه چنار راهدار با اهداف متعدد از جمله: تأثیر در کاهش حجم ترافیک در دیگر نقاط گردشگری شهر، توسعه و زیبا سازی ورودی جنوب شهر، استفاده از بند آبی در بالادست این گردشگاه که از محور وسط طرح می گذرد، می تواند منطقه را به طور کامل نماید به خصوص چشم انداز زیبای طرح به دلیل وجود رودخانه و سد چنار راهدار و پیش بینی امکانات متعدد خدماتی، رفاهی تفریحی، ورزشی و تجاری می تواند جنب سرمایه گذار را در این طرح تسهیل نماید.

شهردار منطقه 9 با ذکر این نکته که حجم آب رودخانه چنار راهدار به طور معمول 300 لیتر بر ثانیه است؛ بیان داشت: با توجه به ظرفیتهای موجود، تمهیدات اعمال شده در طراحی این تفرجگاه بزرگ چشمگیر بوده و گذر آب رودخانه از وسط تفرجگاه علاوه بر دو چندان کردن زیبایی طرح موجبات بهینه شدن روند ایجاد فضای سبز در این پروژه را فراهم می کند و میتوان ادعا نمود ایجاد بند آبی چنار راهدار تأثیر بسزایی در دستیابی شیراز به استانداردهای فضای سبز دارد.

بهنام احمدزاده همچنین در خصوص ایجاد مسیر دسترسی به این پروژه افزود: ماه هاست که عملیات دیوارگذاری، اصلاح مسیر رودخانه در 2 فاز عملیاتی به طول 230 متر طولی و نصب چراغهای نوری، ساخت شیب شکن، دیوار چینی سنگی حائل پارک غربی بند انحرافی جمعاً با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان آغاز و بعضاً به اتمام رسیده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروندان گویم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
به اطلاع ساکنین گویم میرساند کسانی که قبل از 30/2/1392 ساخت و ساز نمودند جزء روستا بوده و هیچکس عوارض و درآمد کمیسیون ماده 100 و شهرداری را پرداخت ننمایید تا استاندار محترم فکری به حال مردم فقیر و نیازمند بنماید و هیچکس توان پرداخت این همه جرایم و درآمد شهرداری را ندارد